Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A stairway to heaven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A stairway to heaven...

Hallo allemaal . Misschien past dit eerder onder stillevens, maar ik voel me meer op mijn plaats in de beginnershoek. Is deze iets waard? Zoniet, wat kan er allemaal beter?

Vandaag genomen iets voorbij de grens met Nederland nabij Zelzate. Een beetje mistig, desolaat en zeker mysterieus, althans zo zag het er uit voor mij.
    Hoe komt het bij jullie over of zegt het helemaal niets?

Of eerder...

Alvast bedankt om te reageren!
    Last edited by DJB; 5 april 2009, 00:23.

Re: A stairway to heaven...

eerste beter dan de tweede(maar zelfde exif?), maar zou de voorgrond nog wat oplichten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De compositie is zeker origineel en spreekt me wel aan. Zeker met die bomen die verkleinen in de verte en verdwijnen in de mist. Maar het zou voor mij beter zijn mocht het wolkendek wat lichter zijn.

Groeten
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
        De compositie is zeker origineel en spreekt me wel aan. Zeker met die bomen die verkleinen in de verte en verdwijnen in de mist. Maar het zou voor mij beter zijn mocht het wolkendek wat lichter zijn.

Groeten

Is deze ietwat beter?

Last edited by DJB; 5 april 2009, 12:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          eerste beter dan de tweede(maar zelfde exif?), maar zou de voorgrond nog wat oplichten.
          grt,bouk.

Heb deze dan ook proberen aan te passen, heb het wel nog niet helemaal onder de knie, maar dat zullen jullie wel merken.

Comment

De eerste is m.i. gewoon een KEIgoeie foto. Da's zo'n simpel beeld, met een geweldige diepte. Da's ééntje voor in de HOF, en als ik dat stel, meen ik dat ook. Door op te lichten verlies je veel detail in de wolken. Als je al oplicht, maar ik vind het niet nodig, zou je het selectief kunnen doen, bijvoorbeeld alleen de donkere tonen. Dit kan met de curves, door bovenaan, waar de lichte tonen zitten, de lijn vast te zetten door een aantal puntjes, minstens drie achter elkaar te zetten, en onderaan de curve op te trekken. de foto gaat vervlakken. M.i. heeft hij niet meer nodig dan wat er nu inzit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              De eerste is m.i. gewoon een KEIgoeie foto. Da's zo'n simpel beeld, met een geweldige diepte. Da's ééntje voor in de HOF, en als ik dat stel, meen ik dat ook. Door op te lichten verlies je veel detail in de wolken. Als je al oplicht, maar ik vind het niet nodig, zou je het selectief kunnen doen, bijvoorbeeld alleen de donkere tonen. Dit kan met de curves, door bovenaan, waar de lichte tonen zitten, de lijn vast te zetten door een aantal puntjes, minstens drie achter elkaar te zetten, en onderaan de curve op te trekken. de foto gaat vervlakken. M.i. heeft hij niet meer nodig dan wat er nu inzit.
              Bedankt voor deze lovende kritiek. Heb de 2de in kleur nu ook aangepast zoals je had aangeraden. Laat maar weten of het beter is of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJB Bekijk bericht
                Bedankt voor deze lovende kritiek. Heb de 2de in kleur nu ook aangepast zoals je had aangeraden. Laat maar weten of het beter is of niet.
                Ik zie minder detail in de wolken, wat ik toch wel jammer vind, maar de lichtere ondergrond is wel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Ik zie minder detail in de wolken, wat ik toch wel jammer vind, maar de lichtere ondergrond is wel beter.
                  Hier dan de laatste, een poging om zowel ondergrond lichter te maken als nuances in de wolken te behouden. Is het wat beter? Dank je wel voor de tip Festinalente!

Misschien voor velen maar een saaie foto, mijn excuses hiervoor.
                  Last edited by DJB; 6 april 2009, 15:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJB Bekijk bericht
                    Misschien voor velen maar een saaie foto, mijn excuses hiervoor.
                    Veel beter . Is helemaal geen saaie foto hoor

Comment

Er beginnen misschien wat veel foto's op deze topic te staan, moet ik er een paar wegnemen om het geheel overzichtelijk te houden of laat ik alles zo?

Comment

LAat ze maar allemaal staan je fotos want eiegenlijk verbeter en leer je de anderen iets bij..
                        Festina was me voor maar ik kon me ook meteen niet ontdoen van die weidse blik die je waargenomen hebt door de bomerij die oneindig lijkt te zijn..Knap echt knap.
                        En ook hier voor mij mag hij een trapje hoger of zelfs twee..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Als dat geen HoF wordt.....

Fraaie plaat!
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Heerlijke plaat! Die eerste is trouwens gewoon TOP zonder dat er ook nog maar iets aan verandert moet worden imo!
                            Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                            Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

Comment

In de beginnershoek wordt verwacht dat we opbouwende kritiek geven.
                              Mijn voorgangers deden dat al en ver hoef ik het ook niet te zoeken: geef mij gewoon de eerste die is bijzonder en knap .
                              Voor mij klopt dit beeld helemaal:
                              Fijn kadertje dat hier écht bij past.
                              Fijne handtekening die niks in de weg zit.
                              Maar belangrijker natuurlijk: perfecte scherpte - knappe compo - juist licht - juiste kleuren.
                              Het tikkeltje ruis is echt welkom.
                              Eigenlijk ben je te streng voor jezelf in dit geval: dit zou absoluut een topper in Showcase zijn.
                              Maar zoals je ziet: ook hier krijg je lovende kritieken... als 't maar goed is.
                              Af en toe passeert hier eens een foto die ik graag aan mijn muur zou willen. Deze mag er bij en er mogen er dan een deel eerst weg !
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                              X