Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meeuw in "highkey"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meeuw in "highkey"

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Kats Bekijk bericht
    Dit is alles behalve een mislukte foto. Helemaal geweldig en het laat zien dat je talent hebt. Je hebt mij verteld dat je met 'ouwe zooi' werkt dus moet je nagaan wat je kunt bereiken als je nieuwe zooi hebt

Ga zo door en we zullen je nog regelmatig in de HOF tegenkomen.

gr. Edwin Kats

Dank je Edwin...ohoh, ik ga weer zweven. Maar tegen jouw plaatjes van dieren in de natuur kan ik nu niet en later niet op. Dat is een gave.
    Die nieuwe zooi zit er voorlopig niet in, maar met mijn bij elkaar geraapt zooitje heb ik nog werk genoeg aan de winkel
    IK WIL MEE NAAR NOORWEGEN

je fan

Comment

Als Photoshop niet uitgevonden was, zou ik mijn best doen om Monica er toch een exemplaar te bezorgen.
      Plaats eens de originele foto, want deze foto is imo dus echt 'fake'. *
      Daarbij blijft het toch een prachtplaat, dat wel...
      Henk

* BIJ DEZE HERROEPEN. ER IS NIETS FAKE AAN DEZE FOTO. EXCUUS AAN MONICA
      Henk
      Last edited by Henk47; 13 april 2009, 23:06.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Piep.....
        Last edited by Monica; 12 april 2009, 12:56.

Comment

Omdat ik het toch best erg vind dat iemand mijn foto als fake bestempeld, hier het origineel, geresized met BD Sizer. Wat ik heb gedaan is gecropped en de kleur anders ingesteld (auto witbalans in paintshop Pro), omdat de kleur van de lucht niet zo grauw was in het echt. Gut gut gut, wat een bewerking

veel plezier ermee Henk
          Last edited by Monica; 13 april 2009, 15:02.

Comment

Jammer dat je de exif-informatie van deze laatste -originele- foto hebt verwijderd. De standaardinstelling in bd-sizer staat 'aan'. Je hebt me dus (nog) niet overtuigd.
            Dat hoeft ook niet, want hoe de foto ook tot stand is gekomen, het blijft een prachtplaat. En we zijn tenslotte met digitale fotografie bezig, waarin alles geoorloofd lijkt. Laat je door mij niet ontmoedigen of demotiveren, ik denk dat je te sterk in de fotografie bent om dat te laten gebeuren.
            Henk

Toevoeging: je -originele- foto hierboven nog eens bekijkend lijkt het een Printscreen te zijn. Je doet wel erg veel moeite om de opnamegegevens te verbergen....
            Mijn bemerking over bd-sizer is dan ook niet juist, de conclusie is hetzelfde.

BIJ DEZE HERROEPEN. JAMMER DAT MONICA NIET EERDER EEN OPNAME MÉT EXIF-GEGEVENS PLAATSTE. NU ZE DAT WÉL GEDAAN HEEFT -bovenstaande foto is inmiddels verwisseld voor een mét exif-gegevens- BLIJKT HET DUIDELIJK OM EEN ORIGINELE OPNAME TE GAAN. MIJN EXCUUS AAN HAAR VOOR MIJN ONJUISTE OORDEEL, WAARDOOR ZIJ ZICH ERG GEKWETST VOELDE. IK HEB VEEL WAARDERING VOOR HAAR FOTOGRAFIE. DE HOF-VERMELDING WAS EN IS TERECHT, DAAR HEB IK GELUKKIG NIET AAN GETWIJFELD. henk
            Last edited by Henk47; 13 april 2009, 23:10.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

Comment

Henk, leg me eerst uit wat een Printscreen is. Een afdruk van het scherm....wat bedoel je daarmee?
              Vervolgens zeg je: je doet wel heel erg veel moeite Dit is toch wel een boute bewering...je zegt hiermee dat het vast staat dat ik veel moeite doe om dingen te verbergen.
              Kijk eens naar de foto's van mijn 3 dochtertjes, allemaal op dezelfde manier omgezet naar ZW-W in paintshop en verkleind tot 900...bij 2 foto's zijn de EXIF aanwezig, bij 1 niet. Waarom niet? Al sla je me dood. Het zou prettiger voor mij zijn als jij mij een tip geeft hoe ik WEL deze gegevens in de foto krijg, ipv mij van alles te verwijten. Vergeet aub ook niet dat ik tot 3 weken geleden dacht dat men hier helderziend was en ik niet wist wat EXIF gegevens waren.
              Wat je mij wel kunt verwijten is dat mijn archievering een puinhoop is en dat al mijn foto's in mijn documenten staan en ik nauwlijks nog iets terug kan vinden. Nu was dit 4 weken geleden geen probleem, want als ik 20 foto's in de maand maakte was dat veel. Nu ik de smaak te pakken heb gekregen met mijn Canon 10D en soms wel 100 foto's op een dag maak, wordt het een grote puinhoop. Ik maak nu overal maar mooie mapjes voor aan, gedateerd per onderwerp zodat ik ze blind kan terug vinden. Wat nog beter is, is om voor de orginele foto's een aparte map te gaan maken, want ik heb soms nu geen idee meer wat de orginele foto is.
              Wat ik wel ietwat frustrerend vind is dat ik in maart begonnen ben met fotograferen en ik tot 4 weken geleden niet eens wist wat sluitertijden en diafragma's precies waren. Ik begrijp dat er meer van iemand geeist wordt als er een foto van je in het HOF terecht komt, maar het maakt voor mij de druk wel erg hoog.
              Ik kan dus niets met jouw berichten, ik word er niet wijzer van en snap nog steeds niet wat je nu precies fake vindt en wat ik volgens jou bewerkt zou hebben. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik jouw manier van optreden zeer ongepast en afbrekend vind. Ik laat mij zeer zeker niet uit het veld slaan en ga zeker door met fotograferen. De lol om foto's te delen op een forum, gaat er wel wat van af. Je mag mij in de pan hakken (of liever mijn foto's) zolang ik er iets mee kan. Robby spaart me ook niet altijd en dat vind ik juist zeer plezierig. Ik weet precies waar ik aan toe ben. Jouw posts daarintegen maken mij onzeker en ik begrijp gewoon geen ruk van je statements.

Omdat ik toch wel heel erg ben gaan twijfelen door jouw opmerkingen, ben ik vanochtend 1 uur gaan spitten in mijn verkenner en alle "meeuw" foto's in een apart mapje gaan stoppen. Ik ben in iedergeval iets wijzer geworden: paintshop maakt blijkbaar automatisch backups aan in een aparte map als je foto's binnen haalt of als je foto's bewerkt. (Corel Auto preserve?) laat ik daar voor jou nu de echte orginele meeuwfoto gevonden hebben (tussen 1200 andere foto's). Wil je hem op 900 of in vol ornaat? Je roept maar.

Dit klinkt misschien heel erg oneerbiedig, maar zo bedoel ik het ook. Al je beschuldigingen en aannames van "fake tot expres verbergen" mag je van mij ergens stoppen waar het licht niet schijnt, zolang je mij niet kan vertellen wat er precies fake is of verder helpt hoe ik wel de Exifgegevens WEL in de foto krijg. Fijne dag nog Henk.

(edit: 900 Preserve foto staat nu boven je 'opbouwende en hulpvolle commentaar....met EXIF gegevens)
              Last edited by Monica; 13 april 2009, 15:46.

Comment

Monica,

laat je niet ontmoedigen
                het is en blijft een mooie plaat. Zou willen dat ik 'm had mogen maken.
                En de bwerking/crop is ook heel mooi gedaan
                Een verdiende HOF plaats !!

Alex
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Zie mijn aanvullend commentaar op de eigen reacties. Excuus aan Monica. Ook ik ben gelukkig nog niet te oud om te leren. Nog een eigen reactie zodat het item naar boven schuift.
                  Henk
                  (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht

BIJ DEZE HERROEPEN. JAMMER DAT MONICA NIET EERDER EEN OPNAME MÉT EXIF-GEGEVENS PLAATSTE. NU ZE DAT WÉL GEDAAN HEEFT -bovenstaande foto is inmiddels verwisseld voor een mét exif-gegevens- BLIJKT HET DUIDELIJK OM EEN ORIGINELE OPNAME TE GAAN. MIJN EXCUUS AAN HAAR VOOR MIJN ONJUISTE OORDEEL, WAARDOOR ZIJ ZICH ERG GEKWETST VOELDE. IK HEB VEEL WAARDERING VOOR HAAR FOTOGRAFIE. DE HOF-VERMELDING WAS EN IS TERECHT, DAAR HEB IK GELUKKIG NIET AAN GETWIJFELD. henk
                    Sportief en had deze reaktie echt van je nodig. Bedankt.

Comment

en zo zie je maar dat aan ieder sprookje een mooi einde komt,is dat niet mooi gezegd

Comment

Prachtplaatje !
                        Proficiat met je HOF
                        Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          en zo zie je maar dat aan ieder sprookje een mooi einde komt,is dat niet mooi gezegd
                          Sorry dat ik uit mijn slof schoot, maar ik kon Henk echt wel wurgen.
                          Vandaag vind ik hem weer oke

@Jeroen: dank je wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Sorry dat ik uit mijn slof schoot, maar ik kon Henk echt wel wurgen.
                            Vandaag vind ik hem weer oke

@Jeroen: dank je wel!
                            maar nee,Henk is een bovenste beste mens,en ik moet zeggen dat ik in het begin van dit draadje ook dacht dat het om een airbruch ging.vandaar ook mijn opmerking,maar we zouden hier met zijn allen een beetje vredelievender mogen zijn,en mekaar wat meer krediet gunnen,we hebben hier zo'n mooi forum,en toch heb je mensen die dit naar de """"ten willen doen,daarmee bedoel ik in andere forums,dat zijn meestal mensen die op deze eenzame manier nog tot een bepaalde "bevrediging" komen aan het toetsenbord door andere mensen af te kraken,wetende dat dit voor vele mensen een uitlaatklep is om aan de dagelijkse stress te ontkomen,maar hier dan toch op een of andere manier "afgemaakt" worden.het moet "fun" blijven,en geen bloedprocessie . maar genoeg gezaagd
                            het zal hierdoor toch geen kneet veranderen

grtjs

jeannot

Comment

Amai een week er van tussen en dan dit moeten lezen
                              Monica ik heb het ook meegemaakt (Typisch japans) dat men mij verweet dat ik mijn foto's mannipuleer en daar niet voor uitkom. Ik weet wat je voelt op zo'n moment. Je kunt het ook niets bewijzen, want zelfs met je EXIF kun je niet bewijzen dat je deze foto niet hebt gemanipuleerd. Een frustrerend moment.
                              Jij hebt nu het geluk dat Henk zijn fout heeft toegegeven, wat hem siert, maar ik heb minder geluk en zo blijft er bij sommige mensen dan ook twijfel bestaan over je goede bedoelingen. Laat dit voorval voor ons allen een les zijn in het wikken en wegen van wat we neerschrijven. Bij u is het goed gekomen, door de rechtzetting van Henk, maar voor anderen kan dit het einde van een mooie hobby zijn.
                              Weet ook dat mensen die foto's mannipuleren om ons kwaadwillig te bedriegen ooit wel door de mand vallen.
                              On topic . Ik vind je origineel nog mooier.
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Tx voor de lieve woorden Robby, Henk heeft het meer dan goed gemaakt..dus no hard feelings
                                Maar het kwetst inderdaad als iemand twijfelt aan je goede bedoelingen, omdat je in alle eerlijkheid hier je "kunst en vliegwerk" laat zien om een stukje feedback van ervaren fotograven te krijgen.

off topic...lekkere vakantie gehad?

Comment

Working...
                                X