Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meeuw in "highkey"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meeuw in "highkey"

Ik wou nog even tussen door zeggen dat niet alleen SC fotos de HOF helen tegen het einde van de week want dit is het duidelijk bewijs..
    Mislukt op perongeluk of whatever..Het is een sterke plaat..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Erg bijzonder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Per ongelijk... ...dom dom... ...niets veranderd... ...een mislukte foto...
        ...geloof IK niks van...
        VEEL te mooi om waar te zijn .
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
          Speciale originele foto die een schilderachtig effect heeft. Ik vraag me wel af hoe de bek van de vogel zo scherp kan zijn bij zo'n lange sluitertijd.

Al sla je me dood
          Ik denk dat wat Robbie zegt waar is...de kop van de meeuw beweegt veel minder dan de vleugels en hij vloog naar mij toe, waardoor ik het geluk heb dat zijn koppie er nog redelijk scherp op staat.
          Ik had net van lens gewisseld, omdat ik net voor deze opname wat foto's van het moeras aan het maken was met mijn groothoeklens. Dit is gewoon weer zo'n reflex foto van me, uit de losse hand. Ik heb iets aan de witbalans veranderd (omdat ik de foto een beetje grijs koude kleuren vond hebben) maar ik ben nog helemaal niet thuis in bewerkingsprogramma's.
          Ik heb de exif erbij gezet (niet lachen), nogmaals excuus. Als ik de foto verklein naar 900 pixels verliest de foto deze gegevens op de een of andere manier.

JPG artefacten...daar moet ik wat over gaan lezen. Je hebt denk ik gelijk, want ik heb ongeveer 1/3 van de lucht weg gecropped. Ik zal de meeuw in een wat ruimer kader plaatsen als ik vanavond even tijd heb.

Bedankt voor de tips en ik zweef wel een beetje door alle complimenten.
          Jullie motiveren mij echt om de puntjes op de i te zetten. Eerlijk is eerlijk, ik heb mijn spiegelreflex nu bijna 4 weken en ik zou nog geen redelijke plaatjes kunnen maken zonder jullie opbouwende kritiek en tips.
          Fotograferen met mijn eerdere compacttoestelletjes kon mij niet bekoren, maar nu ben ik echt verslaafd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            heel mooi, maar toch wel een beetje jammer, dat het per ongeluk is ontstaan.
            grt,bouk.
            Ja verdomd Bouk, dat was mijn idee ook.
            Ik ga er op oefenen om dit bewust voor elkaar te krijgen. Maar ik zou vreselijk liegen als ik hier zou beweren dat dit een voorbereide foto was.
            Ik heb deze foto al een week, maar durfde hem eigenlijk niet te posten. Dit omdat hij zo anders is dan de werkelijk prachtige andere meeuwenfoto's op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Ja verdomd Bouk, dat was mijn idee ook.
              Ik ga er op oefenen om dit bewust voor elkaar te krijgen. Maar ik zou vreselijk liegen als ik hier zou beweren dat dit een voorbereide foto was.
              Ik heb deze foto al een week, maar durfde hem eigenlijk niet te posten. Dit omdat hij zo anders is dan de werkelijk prachtige andere meeuwenfoto's op dit forum.
              idd spijtig dat het per ongeluk is ontstaan maar je zal hier zeker uit leren!
              Het is toch een prachtige foto!

Grtz,
              Ozric
              The first blow fells not the tree!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                heel mooi, maar toch wel een beetje jammer, dat het per ongeluk is ontstaan.
                grt,bouk.
                Toch niet Bouk!
                Heel wat spectaculaire ontdekkingen en ongewenste resultaten zijn aldus geboren.
                Ik vind dat deze foto ons allen moet aanzetten om er even wat dieper op in te gaan en in die richting te gaan experimenteren. Dank voor de Exif gegevens.
                Met een fokaal van 200 mm en een belichtingstijd van 1/80 is hier volledig onder de aangewezen normen gewerkt maar de uitleg van robbydorine is perfect aanvaardbaar. Identiek effect valt hier waar te nemen aan de top van de vleugel en aan de poten. Hoe centraler de details in de opname liggen, hoe minder er bewegingsonscherpte ontstaat. Ik had wel graag vernomen of geposte foto een crop of een origineel totaalbeeld is.
                Het hoog diafragmagetal zorgt voor detail aan het oog en mooie DOF-beheersing.

Als penicilline (toevalsontdekking) een Nobelprijs verdiende, dan ga ik voor een HOF vermelding voor deze bijdrage.

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Toch niet Bouk!
                  Heel wat spectaculaire ontdekkingen en ongewenste resultaten zijn aldus geboren.
                  Ik vind dat deze foto ons allen moet aanzetten om er even wat dieper op in te gaan en in die richting te gaan experimenteren. Dank voor de Exif gegevens.
                  Met een fokaal van 200 mm en een belichtingstijd van 1/80 is hier volledig onder de aangewezen normen gewerkt maar de uitleg van robbydorine is perfect aanvaardbaar. Identiek effect valt hier waar te nemen aan de top van de vleugel en aan de poten. Hoe centraler de details in de opname liggen, hoe minder er bewegingsonscherpte ontstaat. Ik had wel graag vernomen of geposte foto een crop of een origineel totaalbeeld is.
                  Het hoog diafragmagetal zorgt voor detail aan het oog en mooie DOF-beheersing.

Als penicilline (toevalsontdekking) een Nobelprijs verdiende, dan ga ik voor een HOF vermelding voor deze bijdrage.

Henri
                  .
                  Probleem is dat er hier nergens een forum is waar men experimentele foto's kan plaatsen.
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Prachtige foto
                    Ik ben van oordeel dat menig ervaren fotograaf die dit resultaat wil bereiken zonder veel PS, van een kale reis zou thuiskomen...

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    .
                    Probleem is dat er hier nergens een forum is waar men experimentele foto's kan plaatsen.
                    Robby
                    Volgens mij kun je experimentele foto's wel degelijk in een bestaand forum onderbrengen.
                    Deze foto zou zeker niet misstaan bij 'Dieren' en zeker ook bij 'Stilleven & Abstract'.
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
                      Prachtige foto
                      Ik ben van oordeel dat menig ervaren fotograaf die dit resultaat wil bereiken zonder veel PS, van een kale reis zou thuiskomen...

Volgens mij kun je experimentele foto's wel degelijk in een bestaand forum onderbrengen.
                      Deze foto zou zeker niet misstaan bij 'Dieren' en zeker ook bij 'Stilleven & Abstract'.
                      Dan zouden al die experimentele foto's verspreid zijn over BD terwijl het niet gaat over het onderwerp dat gefotografeerd wordt maar over het experiment op zich..
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

er zijn er die voor zo een foto veel moeite doen
                        je bent veel te eerlijk, knappe foto
                        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Heeft wel iets mystiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Amai ik denk dat "Den Heilige Geest" der jalours op is !

Toffe plaat echt waar mijn gemeende congrats.

MVG, Jeff
                            Dank je Jeff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                              er zijn er die voor zo een foto veel moeite doen
                              je bent veel te eerlijk, knappe foto
                              Hoi Frie,

waarom ben ik te eerlijk?
                              Ik kan wel doen alsof ik een volleerd fotograaf ben die dit soort plaatjes bewust schiet,
                              maar daar help ik mijzelf niet verder mee op weg.
                              Ik wil leren, leren en nog eens leren....hellup, ik ben verslaafd.
                              Bedankt voor het mooie compliment

Comment

uw eerlijkheid siert U!!
                                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                                X