De wondere wereld van de digitale fotografie
eigenaardig waarom dit vogeltje me meer zegt dan het linkse. Misschien omdat we van links naar rechts kijken ?
VG Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
De wondere wereld van de digitale fotografie
eigenaardig waarom dit vogeltje me meer zegt dan het linkse. Misschien omdat we van links naar rechts kijken ?
VG Flash
Nee, nu heb je zijn mooie kant
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Foto is overbelicht, te weinig contrast en heeft een te gele witbalans.
Overbelicht ? waar dan (niet op mijn scherm althans, en is gekalibreerd met een monkey).
Contrast en witbalans, als dit s'morgens is getrokken zal het ochtenlicht erzeker wat met te maken hebben. Maar ik vind dit een vrij reele foto, althans op mijn scherm.
VG Flash
Overbelicht ? waar dan (niet op mijn scherm althans, en is gekalibreerd met een monkey).
Contrast en witbalans, als dit s'morgens is getrokken zal het ochtenlicht erzeker wat met te maken hebben. Maar ik vind dit een vrij reele foto, althans op mijn scherm.
VG Flash
Hoe ziet dit eruit op jouw scherm?
- zwart teruggebracht in de foto met levels/curves (was ongeveer 1/3 stop overbelicht)
- witbalans gecorrigeerd
Robby, als je het liever niet hebt laat dan maar weten.
Foto is overbelicht, te weinig contrast en heeft een te gele witbalans.
Dat moet je mij allemaal eens uitleggen.
Deze foto is genomen met een zeer lage zon dat verklaard mischien de gele schijn.
Maar die was er op dat moment.
Robby
Dat moet je mij allemaal eens uitleggen.
Deze foto is genomen met een zeer lage zon dat verklaard mischien de gele schijn.
Maar die was er op dat moment.
Robby
Zie hierboven. De ochtendzon is toch nog behouden gebleven.
Goede aanpassing, alleen is de vraag als we nu een artist impression hebben of een reele weergave van het werkelijke beeld. Die vraag kan enkel door de fotograaf van deze foto worden ebantwoord denk ik.
Robby, welke is volgens jouw de meest realistische plaat ?
VG Flash
Goede aanpassing, alleen is de vraag als we nu een artist impression hebben of een reele weergave van het werkelijke beeld. Die vraag kan enkel door de fotograaf van deze foto worden ebantwoord denk ik.
Robby, welke is volgens jouw de meest realistische plaat ?
VG Flash
Aan het histogram en de witte en zwarte tinten in het beeld kun je ook eea afleiden.
Mijn bewerking is overigens niet bedoeld als een artist impression.
Laat foto maar staan.
Kcfoto, bij jou ziet het gras er groener uit en de merel zwarter. Het probleem is dat dit de werkelijkheid niet weergeeft. Het gras is daar op het moment niet zo groen en de merel zag er zo bleek uit als op mijn foto.
Je kunt natuurlijk een foto optimaliseren en mooier maken.
Maar ik heb juist voor dit speciale licht en deze vogel mijn fototoestel bovengehaald.
De snavel is ook niet de reeele kleur.
Robby
Comment