Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Strand-discussie onder Dames
Collapse
X
-
-
Re: Strand-discussie onder Dames
Vind het een pracht plaat. Mooi scherp lekkere kleuren.
Zou er niets afknippen word het weer te gedrongen en te centraal.
Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro
Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.
Comment
-
Ge moet daar niks van aantrekken het is een knappe foto.
Heb zelf ook al een paar keer gepost met zo goed als geen commentaar.
Laat ze zelfs slecht zijn wat hier niet het geval is ik dacht dat het hier was om bij te leren
Heb er ook geen motivatie meer voor.
Denk dat er veel gapers zonder mening zijn.
Had van dit forum ook meer verwacht.
Blijkbaar moet je al naambekendheid hebben in de BEGINNERSHOEKeer je commentaar krijgt.
Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro
Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.
Comment
-
Beginnershoek Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden.Fotobeoordeling Forum voor het beoordelen van foto's, zowel op technische als artistieke kwaliteiten. Van de bezoekers wordt verwacht dat ze een eerlijke en geargumenteerde mening geven.Showcase Expositieforum voor foto's . Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
Comment
-
-
Ben niet echt mee cuddles. Ik dacht dat de beginnershoek dient om wel effectief foto's te laten beoordelen. Maar dit vanuit een eerder bescheiden beginnersperspectief. Ipv die eerste stapjes in de wereld van de DSLR recht tussen 'de groten' te gaan posten alsof je er vanuit gaat dat je een natuurtalent bent, eerst hier posten om wat basis tips & tricks te kunnen krijgen van meer ervaren fotografen... Bon als ik mis zit met deze inschatting, let me know, dan zet ik de volgende keer ook in fotobeoordeling, maar vind m'n plaatjes daar simpelweg nog niet klaar voor...
Greetz
Comment
-
Een 'beginnersoog' op deze foto. Ik vind hem alleszins goed gezien. Een leuk, amusant beeld. Vind de compo zeker ook niet slecht, ik zou persoonlijk dan ook zeker niks wegsnijden links... Wat ik minder vind is de belichting. De dames hun gezicht is naar mijn smaak wat donker en daardoor niet echt expressief (hoe je dit echter kunt verbeteren tijdens of na de opname daar zijn andere forumleden beter voor geplaatst).
Comment
-
Technisch is deze foto wel in orde, maar ik vind het een heel vreemde compo.
Het is net of de dames een rotsblok op hun schoot hebben liggen...Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Comment
-
Vind de compo zeker ook niet slecht, ik zou persoonlijk dan ook zeker niks wegsnijden links... Wat ik minder vind is de belichting. De dames hun gezicht is naar mijn smaak wat donker en daardoor niet echt expressief (hoe je dit echter kunt verbeteren tijdens of na de opname daar zijn andere forumleden beter voor geplaatst).
Ben niet echt mee cuddles. Ik dacht dat de beginnershoek dient om wel effectief foto's te laten beoordelen. Maar dit vanuit een eerder bescheiden beginnersperspectief. Ipv die eerste stapjes in de wereld van de DSLR recht tussen 'de groten' te gaan posten alsof je er vanuit gaat dat je een natuurtalent bent, eerst hier posten om wat basis tips & tricks te kunnen krijgen van meer ervaren fotografen... Bon als ik mis zit met deze inschatting, let me know, dan zet ik de volgende keer ook in fotobeoordeling, maar vind m'n plaatjes daar simpelweg nog niet klaar voor...
Greetz
Off my soapbox...
Comment
-
Nou ik wil alleszins eigenlijk niet liever horen dan "jakkes die foto trekt op niks, daaro men daarom en daarom" en ook vooral "dat of dat of dat had je anders kunnen doen". Ik zet ze eigenlijk bewust op Beginnershoek om afgebroken te worden. Maar idd de commentaren hier zijn nogal 'gentle'. Zou het zin hebben om eens een keer 1-2 fotootjes die hier id Beginnershoek redelijk ok werden bevonden opnieuw te posten in Beoordeling? Bereik ik dan een ander (mss nog kritischer) publiek? Of zou me dat nu net niet in dank worden afgenomen omdat dat niet de bedoeling is...?
Comment
-
-
Ik ken de regels van het forum niet echt meer, mag je wel opnieuw dezelfde foto's plaatsen in een ander forumonderdeel, waarschijnlijk wel?? Ben niet zeker. Als ik jou was, zou ik gewoon beginnen posten in het fotodiscussie-onderdeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk berichtIk ken de regels van het forum niet echt meer, mag je wel opnieuw dezelfde foto's plaatsen in een ander forumonderdeel, waarschijnlijk wel?? Ben niet zeker. Als ik jou was, zou ik gewoon beginnen posten in het fotodiscussie-onderdeel.
Je mag wel vragen om je topic te verplaatsen, maar je mag niet 2x dezelfde foto posten.Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Comment
-
Ik denk dat in de beginnershoek vooral tips ter verbetering welkom zijn (da's toch alvast wat ik als beginneling zoek in de beginnershoek). Niet gewoonweg "slechte belichting" of "mottige schaduw" of "DOF zit niet goed" (waarbij "DOF" voor een beginneling al opzoekwerk betekent). Maar daarbij net tips hoe je de belichting kunt verbeteren bvb.
Bij beoordeling en zeker bij showcase verwacht je dat de basics onder de knie zijn en dat de fotograaf zelf wel weet hoe hij het de volgende keer moet aanpakken ter verbetering.
Ivm de bovenstaande foto vind ik het rotsblok erg storend. Wel een leuke opname, die schoendiscussieLast edited by Buckie; 2 april 2009, 21:24.Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Comment
Comment