Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strand-discussie onder Dames

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Strand-discussie onder Dames

...op Lanzarote

Mvg, Quattra
    Last edited by Quattra; 30 maart 2009, 16:41.

Re: Strand-discussie onder Dames

Links een stuk af en je hebt voor mij een foto.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Vind het een pracht plaat. Mooi scherp lekkere kleuren.
      Zou er niets afknippen word het weer te gedrongen en te centraal.
      Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Beiden bedankt voor de comments...

144 bekeken en 2 reakties... dat fotooke zal dus toch wel niet veel zijn zekerst ?

Mvg, Quattra

Comment

Ge moet daar niks van aantrekken het is een knappe foto.
          Heb zelf ook al een paar keer gepost met zo goed als geen commentaar.
          Laat ze zelfs slecht zijn wat hier niet het geval is ik dacht dat het hier was om bij te leren
          Heb er ook geen motivatie meer voor.
          Denk dat er veel gapers zonder mening zijn.
          Had van dit forum ook meer verwacht.
          Blijkbaar moet je al naambekendheid hebben in de BEGINNERSHOEK eer je commentaar krijgt.
          Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Beginnershoek Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden.
            Fotobeoordeling Forum voor het beoordelen van foto's, zowel op technische als artistieke kwaliteiten. Van de bezoekers wordt verwacht dat ze een eerlijke en geargumenteerde mening geven.
            Showcase Expositieforum voor foto's . Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
            Als je wil bijleren, kan je misschien beter in Fotobeoordeling je foto's plaatsen? Ik heb niet het gevoel dat er in de Beginnershoek veel opbouwende kritiek te verwachten valt, het dient enkel om foto's te tonen 'die je niet direct ter beoordeling wil aanbieden'.

Comment

Ben niet echt mee cuddles. Ik dacht dat de beginnershoek dient om wel effectief foto's te laten beoordelen. Maar dit vanuit een eerder bescheiden beginnersperspectief. Ipv die eerste stapjes in de wereld van de DSLR recht tussen 'de groten' te gaan posten alsof je er vanuit gaat dat je een natuurtalent bent, eerst hier posten om wat basis tips & tricks te kunnen krijgen van meer ervaren fotografen... Bon als ik mis zit met deze inschatting, let me know, dan zet ik de volgende keer ook in fotobeoordeling, maar vind m'n plaatjes daar simpelweg nog niet klaar voor...
              Greetz

Comment

Een 'beginnersoog' op deze foto. Ik vind hem alleszins goed gezien. Een leuk, amusant beeld. Vind de compo zeker ook niet slecht, ik zou persoonlijk dan ook zeker niks wegsnijden links... Wat ik minder vind is de belichting. De dames hun gezicht is naar mijn smaak wat donker en daardoor niet echt expressief (hoe je dit echter kunt verbeteren tijdens of na de opname daar zijn andere forumleden beter voor geplaatst).

Comment

Technisch is deze foto wel in orde, maar ik vind het een heel vreemde compo.
                  Het is net of de dames een rotsblok op hun schoot hebben liggen...
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Vind de compo zeker ook niet slecht, ik zou persoonlijk dan ook zeker niks wegsnijden links... Wat ik minder vind is de belichting. De dames hun gezicht is naar mijn smaak wat donker en daardoor niet echt expressief (hoe je dit echter kunt verbeteren tijdens of na de opname daar zijn andere forumleden beter voor geplaatst).
                    Ditto ivm de foto van de opstarter.

Ben niet echt mee cuddles. Ik dacht dat de beginnershoek dient om wel effectief foto's te laten beoordelen. Maar dit vanuit een eerder bescheiden beginnersperspectief. Ipv die eerste stapjes in de wereld van de DSLR recht tussen 'de groten' te gaan posten alsof je er vanuit gaat dat je een natuurtalent bent, eerst hier posten om wat basis tips & tricks te kunnen krijgen van meer ervaren fotografen... Bon als ik mis zit met deze inschatting, let me know, dan zet ik de volgende keer ook in fotobeoordeling, maar vind m'n plaatjes daar simpelweg nog niet klaar voor...
                    Greetz
                    Ik had maar gewoon de hoofding gekopieerd die bij die drie forums staat, dus zeker niet belerend bedoeld. Ik weet het zelf ook niet goed, als ik de 'definitie' van het forum volg, worden er in de beginnershoek niet veel beoordelingen verwacht/gegeven? Ik weet het echt niet. Mijn oprechte mening is trouwens dat er zelfs in showcase 8/10 niet eens beginnershoek-waardig zijn, ik vind dat het niveau op BD sinds mijn vorige bezoeken in 2005 enorm gedaald is. Het lijkt wel alsof iedereen gewoon wil horen dat de foto 'mooi' is, 'goed gedaan', en that's it. Niet wat ik gewend ben op andere fora waar men wel echt wil bijleren, en waar men net wil dat er constructieve, eerlijke kritiek wordt gegeven, hoe hard die kritiek ook mag zijn.

Off my soapbox...

Comment

Nou ik wil alleszins eigenlijk niet liever horen dan "jakkes die foto trekt op niks, daaro men daarom en daarom" en ook vooral "dat of dat of dat had je anders kunnen doen". Ik zet ze eigenlijk bewust op Beginnershoek om afgebroken te worden. Maar idd de commentaren hier zijn nogal 'gentle'. Zou het zin hebben om eens een keer 1-2 fotootjes die hier id Beginnershoek redelijk ok werden bevonden opnieuw te posten in Beoordeling? Bereik ik dan een ander (mss nog kritischer) publiek? Of zou me dat nu net niet in dank worden afgenomen omdat dat niet de bedoeling is...?

Comment

Ik ken de regels van het forum niet echt meer, mag je wel opnieuw dezelfde foto's plaatsen in een ander forumonderdeel, waarschijnlijk wel?? Ben niet zeker. Als ik jou was, zou ik gewoon beginnen posten in het fotodiscussie-onderdeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
                          Ik ken de regels van het forum niet echt meer, mag je wel opnieuw dezelfde foto's plaatsen in een ander forumonderdeel, waarschijnlijk wel?? Ben niet zeker. Als ik jou was, zou ik gewoon beginnen posten in het fotodiscussie-onderdeel.
                          Zover als ik weet, mag dit niet.
                          Je mag wel vragen om je topic te verplaatsen, maar je mag niet 2x dezelfde foto posten.
                          Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Ik denk dat in de beginnershoek vooral tips ter verbetering welkom zijn (da's toch alvast wat ik als beginneling zoek in de beginnershoek). Niet gewoonweg "slechte belichting" of "mottige schaduw" of "DOF zit niet goed" (waarbij "DOF" voor een beginneling al opzoekwerk betekent). Maar daarbij net tips hoe je de belichting kunt verbeteren bvb.

Bij beoordeling en zeker bij showcase verwacht je dat de basics onder de knie zijn en dat de fotograaf zelf wel weet hoe hij het de volgende keer moet aanpakken ter verbetering.

Ivm de bovenstaande foto vind ik het rotsblok erg storend. Wel een leuke opname, die schoendiscussie
                            Last edited by Buckie; 2 april 2009, 21:24.
                            Canon Eos 450D
                            Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                            Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Niets op te merken ivm belichting, kleuren noch scherpte.
                              Je compositie is wel erg vreemd: zoals Xoff al schreef, die rots ligt precies op de dames en dat is niet mooi.

Comment

Working...
                              X