Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's

Hey iedereen,

Dit is mijn eerste post met onmiddellijk eerste foto's. Heb sinds een maandje een Canon Eos 1000D met 18-5mm5 en 55-25mm standaardlens. Geen enkele foto is digitaal bewerkt, aangezien mijn pc in reparatie is. Ik denk ook dat ik daar veel in te halen heb, want ik ben niet zo'n computertechnisch genie (hopelijk zijn de foto's goed aangepast aan het forum trouwens). Laat eens weten wat jullie van deze 3 shots denken, ik vind ze nog wel leuk, maar er is een groot verschil tussen leuke en echt goede foto's

1.

2.

3.

Shoot!
    Last edited by yerfloyd; 20 maart 2009, 11:02.

Re: Eerste foto's

aangezien je een beginner bent zal ik braaf zijn : doe volgende oefening eens

- Geef je foto eens een titel
    - Welke van de drie zou je hangen op de beste plaats van je woonkamer ?

Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Je foto's zijn echt te klein om GOED te kunnen beoordelen.
      Lees eens het reglement. Er staat daar ook een koppeling naar hoe je best kan plaatsen.
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        aangezien je een beginner bent zal ik braaf zijn : doe volgende oefening eens

- Geef je foto eens een titel
        - Welke van de drie zou je hangen op de beste plaats van je woonkamer ?

ik volg wel een beetje, streng zijn voor jezelf helpt enorm
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

1: onderwerp zegt me niet zoveel, kan er weinig van maken
          2: compo heel aardig, mis scherpte
          3: diagonaal mooi gekozen, linksonder boom liever helemaal erop. Deze foto zal een stuk mooier zijn in de herfst, vind de kleuren nu niet erg sprekend
          Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Juiste grootte nu!
            Ik volg "mkprs" helemaal.
            Bij de 2de en 3de zou ik nog eens teruggaan in een andere periode van het jaar: stel je dezelfde foto's eens voor met een tapijt van boshyacinten of met de bomen in het groen of met herfstkleuren? Doordat je compo goed is zouden het heel andere foto's kunnen worden.
            Ik heb de indruk dat de derde verschrikkelijk scheef staat: ik zie een klein stukje horizont en die bergt af naar links. Ook de bomen links achter de struiken lijken me in dezelfde richting over te hellen. Of is het terrein daar zo?
            Blijven op dat knopje drukken want door veel te oefenen leer je het meest. Laat je niet ontmoedigen door onze commentaar als die niet altijd even lovend is maar vindt er juist een stimulans in om (nog) beter te doen. En probeer niet alles tegelijk te leren: fotobewerking op je PC is een vak apart. Ik zou me eerst concentreren op mijn toestel en hoe er fijne foto's mee te nemen.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Juiste grootte nu!
              Ik volg "mkprs" helemaal.
              Bij de 2de en 3de zou ik nog eens teruggaan in een andere periode van het jaar: stel je dezelfde foto's eens voor met een tapijt van boshyacinten of met de bomen in het groen of met herfstkleuren? Doordat je compo goed is zouden het heel andere foto's kunnen worden.
              Ik heb de indruk dat de derde verschrikkelijk scheef staat: ik zie een klein stukje horizont en die bergt af naar links. Ook de bomen links achter de struiken lijken me in dezelfde richting over te hellen. Of is het terrein daar zo?
              Blijven op dat knopje drukken want door veel te oefenen leer je het meest. Laat je niet ontmoedigen door onze commentaar als die niet altijd even lovend is maar vindt er juist een stimulans in om (nog) beter te doen. En probeer niet alles tegelijk te leren: fotobewerking op je PC is een vak apart. Ik zou me eerst concentreren op mijn toestel en hoe er fijne foto's mee te nemen.
              kijk, dit soort commentaar geeft me direct zin om m'n toestel uit te pakken en op stap te gaan het is in't begin inderdaad belangrijk te focussen op 1 ding, nl. foto's nemen (ikzelf maak als beginner soms de fout om te willen leren fotograferen en tegelijkertijd Photoshop onder de knie te krijgen, maar eens achter de PC is het soms frustrerend omdat de foto's die je neemt nog stukken beter kunnen qua compositie, onderwerp ...enz) ... maar we gaan ervoor en vooral we amuseren ons
              Groeten

Comment

Working...
              X