Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indonesië (2de poging...)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indonesië (2de poging...)

Een drietal fotootjes genomen in Indonesië met m'n eerste DSLR, toen net gekochte D80 met 18-135mm lens. (in m'n eerdere post was het linken vd foto's niet gelukt, nu heb ik het eindelijk begrepen ...hoop ik)

Ben es benieuwd...
    Thx alvast!!!
    Last edited by Koelan; 19 maart 2009, 09:10.

Re: Indonesië (2de poging...)

Oeps, 2e topic met dezelfde foto's gaat een slotje op je topic opleveren vrees ik....
    Beter om deze foto's in het oorspronkelijke topic te plaatsen, en dan met wat ruimte tussen de foto's kijkt het wat lekkerder.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

de eerste foto vind ik prachtig!

Comment

Zoals al gevraagd, zet er even een lijntje tussen, tussen je links van de foto's, via het knopje "aanpassen" in de eerste post.

Het zijn eigenlijk drie goeie foto's. Ik zie vooral drie goeie composities.
        Aan elke foto kan er natuurlijk weer iets verbeterd worden.
        Foto 1 vind ik goed, maar zelf zou ik hem iets anders kadreren, met het meisje een beetje meer in de foto, en de zon ook iets verder van de rand. De twee dingen die de foto maken, staan voor mij iets te ver naar buiten. Let wel... ik ben aan 't muggenziften, want de foto is een prachtig sfeerbeeld.
        Waar je nog wel iets aan zou kunnen doen is de lensbolling die nu op de horizon zit. Met lenscorrectie, kan je deze horizon recht maken.

Tweede foto vind ik ook een goeie, met diepte en mooie kleurtjes. Ook hier is er een mogelijkheid tot perspectiefcorrectie. Ik mis ook een beetje scherpte, maar zonder exif kan ik niet zeggen waaraan het ligt.

Derde foto... daar heb je wel verkeerd scherpgesteld, en da's jammer, want ik vind het een prima compositie. De scherpte zit op het voorhoofd, waar ze op de ogen zou moeten zitten.

Comment

Thx Festinalente!
          Heel opbouwende commentaar, ben ik echt iets mee.
          Sorry trouwens van het tweede maal posten... Leek me gewoon beter dan blijven sukkelen met die eerste post. Ben nieuw, nu weet ik fatsoenlijk hoe het werkt, won't do it again.
          Wat betreft het portret vh meisje. Je hebt helemaal gelijk met je comment op scherpstelling. Ik zag ook al wel dat de scherpte verre van optimaal was. Mag ik hieruit concluderen dat je portretjes toch best manueel scherp stelt? Zonder AF? Want ik heb dat zelfde prob op nog een aantal voor de rest vrij aardige (vind ik toch :-) portretfoto's maar die ook allemaal net dat ietsje scherpte missen....
          Die lenscorrectie om die bolling uit de horizon te halen...kan ik dat met een simpel Picasa bv? Of heb ik daarvoor Fotoshop nodig?
          Cheers,Jan

Comment

Foto 1 is mooi. Een echte folder picture voor een verre bestemming.
            De derde heeft mijn tweede voorkeur alleen de zwarte schaduw op het voorhoof had ik wat bijgefkitst.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

1 is prachtig
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

1 en 2 doen het voor mij...

nice!

Comment

Die tweede moet recht de HoF in!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Prachtige foto's hoor!
                    Ik zou enkel proberen om in foto één het meisje een héél klein beetje op te lichten en de "holle" zee even oplossen in photoshop of paintshop pro.
                    De tweede foto komt mss iets meer tot zijn recht als hij ook wat opgelicht is? Maar dat is maar een speculatie hoor. Hij is prachtig.
                    In de derde foto mis ik een beetje scherpte, maar het blijft een pakkend portret.
                    Dit lijkt mss veel commentaar, maar weet wel dat het hier over imo superkleine details gaat. Prachtig werk, ik kijk al uit naar meer!
                    Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                    Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

Comment

Heel erg bedankt aan allen voor de én stimulerende én kritisch waardevolle reacties!
                      Daar ben ik echt iets mee!
                      Dit zullen zeker niet m'n laatste foto's zijn die ik hier post....
                      THX!

Comment

Tjeezus Phill, net even naar jouw Flickr gaan kijken.... En jij vindt mijn fotokes bien?
                        What an honnour...
                        Heb er wat inspiratie uitgehaald om ook eens op shoot te gaan in 't stad
                        Thx

Comment

Je 2e foto is echt heel knap

groetjes,

Comment

Working...
                          X