Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baseball

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Baseball

Ik ben afgelopen weekend enkele sportfoto's gaan maken van baseball. Het weer stak verschrikkelijk tegen, maar ja, je verwacht in België niks anders.

Hopelijk zijn het toch geslaagde foto's.

1.

2.

3.

Zijn ze of
    Alle tips om ze te verbeteren zijn welkom.

Re: Baseball

zaterdag waarschijnlijk,rotweer,maar de platen liegen er niet om ik vind ze zeer goed in hun geheel

Comment

Wat mij betreft toch mooi scherpe actiefoto's!
      De eerste 2 zijn wel wat aan de donkere kant, 3e daarintegen is wat aan de lichte kant.
      De eerste zou mooier zijn zonder onscherpe figuur vooraan, de bal zit dan weer op de ideale plaats.

Goed gedaan
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

De eerste vind ik, op de lichte onderbelichting na, een mooi beeld.
        Bij de tweede stoort de bankzitter (-ligger).
        Derde vin 'k ook niet slecht als actieplaat, maar wel een tikkeltje overbelicht.

Comment

als dit beginnersniveau is .... schitterend!!!
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Lucky shot zou ik zeggen maar drie maal achter elkaar dat is al geen lucky shot meer.
            Mijn voorkeur gaat naar 2. 1 en drie zijn genomen dat ze einde beweging of begin beweging zijn. Bij twee zie je dat hij nog in volle beweging is door de beweging van het slaghout of hoe ze dat ook noemen. Achtergrond van 2 is storend maar als je ergens anders had gestaan had je deze pose niet kunnen nemen.
            omdat ik zeg dat 2 mijn voorkeur heeft wil niet zeggen dat ik de andere niet goed vind.
            Over belichting wil ik hier niets zeggen gezien de weeromstandigheden.
            Als je 1 had kunnen fotograferen op het moment dat ze nog in beweging was en de bal los was dan had je een foto.
            Ik vind dat dit een dankbare sport is om te fotograveren aangezien dit een nogal statisch sport is zolang de bal niet is geworpen. Je kunt dan ook tamelijk gemakkelijk bepalen waar iets gaat gebeuren, wat er gaat gebeuren en wanneer.
            Nu nog de foto op het moment dat de slagman de bal raakt.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

het zijn drie goede shoots,2 zou super zijn,maar zoals chris zegt,die benen liggen daar echt wel in de weg,en dat is een beetje jammer.maar het blijven stevige platen echt

Comment

Zoals ze hier staan volg ik FestinaLente.
                Voor mij is de eerste is de sterkste ondanks de onderbelichting.

Heb je misschien ook de EXIF nog ?
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Hierbij geef ik jullie de efix van de foto's:
                  1. 1/500 at f/4.0
                  200mm
                  iso 200
                  2. 1/500 at f/4.5
                  200mm
                  iso 200
                  3. 1/500 at f/4.5
                  200mm
                  iso 200

Zijn dit juiste waarden of had ik enkele aanpassingen moeten doen?

Comment

Je instellingen lijken mij alvast te kloppen, diafragma zou nog groter kunnen (3.5 of 2.8) maar dat is een keuze. Je zou dan een iets snellere sluitertijd hebben waardoor hier een daar nog wat beweging van het hout of bal bevrozen wordt.

Groeten
                    Wat een dag, alles in schoonheid
                    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                      Je zou dan een iets snellere sluitertijd hebben waardoor hier een daar nog wat beweging van het hout of bal bevrozen wordt.
                      Ik zou dan opteren om een iets hogere ISO-waarde, i.p.v. te diafragmeren.

Maar is het nodig om die beweging te bevriezen ? Ik zie een sportfoto graag met net dat ietsje beweging in.

Comment

1 is de beste maar m.i. een fractie te laat genomen, zeker knap gedaan
                        we zullen er nog wel van zien zekers
                        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Bedankt allemaal voor de tips.

Nu weet ik wat ik moet doen en hoop bij de volgende post nog een paar mooie base- of softball foto's te plaatsen.

Comment

Working...
                          X