Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tractorwiel in sloot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tractorwiel in sloot

Vervuiling is er spijtig genoeg overal!!!

Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Re: tractorwiel in sloot

ik zie er twee
    Had liever de ganse foto in kleur of zwart/wit gezien.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Foto op zich is niet verkeerd, maar als je zo'n bewerking toepast, zou ik toch wat preciezer te werk gaan.
      Rondom het metaal zijn stukken van de band ook in kleur, terwijl onderaan de velg de kleuren stoppen.
      Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        ik zie er twee
        Had liever de ganse foto in kleur of zwart/wit gezien.
        Speciaal voor jou defenderke in kleur.
        gr Kurt

Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
          Foto op zich is niet verkeerd, maar als je zo'n bewerking toepast, zou ik toch wat preciezer te werk gaan.
          Rondom het metaal zijn stukken van de band ook in kleur, terwijl onderaan de velg de kleuren stoppen.
          Vond de bewerking zelf ook wel leuk en je hebt gelijk dat ze preciezer zou moeten. Dat heb ik ook geprobeerd maar vind het resultaat niet helemaal bevredigend. het lukt me niet om alleen juist de velg in te kleuren. Misschien doe ik het verkeerd, ik heb met een focus Z/W (picassa) gebruikt. Althans 2° poging

Groeten
          Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
            Vond de bewerking zelf ook wel leuk en je hebt gelijk dat ze preciezer zou moeten. Dat heb ik ook geprobeerd maar vind het resultaat niet helemaal bevredigend. het lukt me niet om alleen juist de velg in te kleuren
            Omdat je zo lief bent om de kleurenversie te posten

Ik heb eerst een selectie gemaakt van het stalen wiel en daarna de selectie omgedraaid. Dan omgezet naar zwart/wit en een beetje contrast toegevoegd. Op het gekleurde deel heb ik de verzadiging een klein beetje verhoogd.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

leuk hoor, al dat gespeel met kleur en zwartwit, maar wat is juist de bedoeling?
              Een matige foto wordt er niet mooier door. Het gaat hem om de compositie, belichting, de dieptescherpte en zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                leuk hoor, al dat gespeel met kleur en zwartwit, maar wat is juist de bedoeling?
                Een matige foto wordt er niet mooier door. Het gaat hem om de compositie, belichting, de dieptescherpte en zo.
                Spijtig dat jij dat "gespeel" met kleur niet fijn vindt. Toch zou ik het appreciëren om opbouwende kritiek te krijgen in plaats van afbrekende commentaar. Ik probeer via dit forum iets te leren, dit helpt niet echt.
                Groeten
                Kurt

Comment

Ik vind mijn commentaar niet afbrekend maar opbouwend, maar goed je moet het er in willen lezen natuurlijk.
                  het is mijn bedoeling om tot nadenken aan te zetten, onder andere met mijn vraag "wat is nu juist jouw bedoeling?" Want misschien is er iets wat mij ontgaat.

Comment

Wat ik nu persoonlijk vind... je wil de pollutie aanduiden, en dit doe je door de omgeving grijs te maken, terwijl ik daar eigenlijk geen reden toe zie. Is het niet net het contrast groen/afval dat je wil aantonen ?
                    De foto heeft m.i. geen extra om er meer dan een gewone registratie van te maken. Ik mis de omgeving en de interactie ermee.
                    Als ik een milieumisdrijf ga vaststellen en maak deze foto, dan is het de laatste foto die ik maak, gewoon om "het afval" geregistreerd te hebben. Ik zag er liever meer omgeving bij, diepte in het beeld, door interactie met de omgeving en vooral groen errond.
                    Technisch is het redelijk goede registratie, waarbij ik, naar compositie toe liever de autoband het kader niet zag raken.

Comment

Working...
                    X