Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
die horizontale strepen zijn hoogspanningskabels :-)
@Wim1960: BdSizer is helaas geen optie voor mij. Ik werk met Mac.
De foto die ik nu (opnieuw) gepost heb zou volgens de regels moeten zijn...ik heb de breedte met Adobe ImageReady op 900 pixels gezet.
Ha, the Death Valley ! Fantastisch mooie streek.
Dit is in de buurt van Furnace Creek en Stovepipe Wells (wat een namen hé)
Wat ik minder vind, is de omzetting.
In vind de kleuren daar, zeker 's morgens en in de late namiddag, zo mooi dat deze
omzetting de streek onrecht aandoet.
Mvg, Marc
Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8 http://fotos.mdlfoto.be/
Wow, daar zou ik ook graag naar toe gaan!
Ik vind de foto wel boeiend....alleen zou ik, zoals Jensdh ook aangaf een heel stuk van de lucht verwijderen. Naar mijn mening zou de foto het mooist zijn als je hem net boven die kabels snijdt. 2/3 grond 1/3 lucht (ongeveer)
De auto iets meer in het midden had ik mooier gevonden, maar vind het nog zeker een erg mooie shot. Hoe heeft u deze ''sepia-achtige'' bewerking gedaan?
die horizontale strepen zijn hoogspanningskabels :-)
@Wim1960: BdSizer is helaas geen optie voor mij. Ik werk met Mac.
De foto die ik nu (opnieuw) gepost heb zou volgens de regels moeten zijn...ik heb de breedte met Adobe ImageReady op 900 pixels gezet.
hij is helemaal perfect zo , bedankt voor de aanpassing
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
@ Rens:dat sepia effect heb ik gewoon via iPhoto gedaan..standaard-programma bij Mac.
Maar dat gaat ook met photoshop en nog tal van andere software veronderstel ik.
Het is eigenlijk sepia in combinatie met nog enkele andere kleuraanpassingen (oa wat geprutst met ''color saturation'')
@ Monica en Jensdh: inderdaad is het lucht-gedeelte iets te overheersend...Het valt me nu pas op eigenlijk Alhoewel het ook niet echt stoort, het accentueert de leegte van het landschap wel wat vind ik. Ik ga het zeker eens testen met wat minder lucht.
@ Vanalleswa: juist, Furnace Creek! die naam was ik kwijt het voelde ook wel aan als een 'furnace' daar...48 graden.
ik ben zo vrij geweest om deze mooie foto zelf ietwat te bewerken, ik heb in iedergeval de lucht tot 1/3 beperkt. Je krijgt dan een dunne lange foto, die ik geweldig vind passen bij dit onderwerp. Op de een of andere manier komt er dan vaart in!
Als je volgens de gulde regel zou kijken, moet de aarde 2/3 in beslag nemen en de lucht 1/3....het resultaat: ik weet zeker dat je zegt: WAUW. Mooie foto hoor!
ik ben zo vrij geweest om deze mooie foto zelf ietwat te bewerken, ik heb in iedergeval de lucht tot 1/3 beperkt. Je krijgt dan een dunne lange foto, die ik geweldig vind passen bij dit onderwerp. Op de een of andere manier komt er dan vaart in!
Als je volgens de gulde regel zou kijken, moet de aarde 2/3 in beslag nemen en de lucht 1/3....het resultaat: ik weet zeker dat je zegt: WAUW. Mooie foto hoor!
Leuk he dat geknutsel?
Ik heb dit ook geprobeerd en dat viel goed mee,alle gekheid op een stokje dat is een hele verbetering. Ik heb wel die hoogspanningskabels weg gecloond want daar is het landschap en de wagen veel te mooi voor om door die mottige kabels te laten bederven. Die hebben voor mij hier absoluut geen meerwaarde. Weg ermee
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment