Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto kat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto kat

Hallo, ik ben hier nieuw. Ik heb recent, in januari, mijn eerste digitale camera aangeschaft. Na lang nadenken heb ik gekozen voor de Canon Powershot SX 110 IS. Dit leek me een goeie camera voor een meer dan goeie prijs. (Ik ging eerst een Ixus kopen, maar heb na een tijdje deze mogen kiezen)

Ik wil vooral testen hoe tof ik het fotograferen vind, en het vooral leren en alles goed te begrijpen, en natuurlijk verschillende technieken leren te beheersen. Voor 't moment gebruik ik hem vooral om foto's te nemen van m'n hobby, maar ik wil hem meer gaan gebruiken voor andere onderwerpen. Binnenkort ga ik wat meer gaan wandelen om mooie plaatjes te schieten. En wat is er, voor een beginner, een toffer onderwerp dan je eigen huisdier, dacht ik?
    Hier is ze:

Graag tips en commentaar.

Re: Foto kat

Goede starter
    Kleur, scherpte
    Compo Welke reden voor ontbreken van stuk kop?
    Mooie poes
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik heb 28735244810697410687... foto's van mijn kat :-) Vind 'm wel leuk, goed scherp. Maar de kop mocht er voor mij ook helemaal op.

Hoe heet ie?

Comment

Ja, 't is gewoon een leuk een veelzijdig onderwerp. Ze ligt nooit op dezelfde manier. Ze heet Losty, nog al een rare naam.
        En inderdaad, de kop ontbreekt wat, maar zelf heb ik daar geen problemen mee. Ik zal er beter op letten de volgende keer.

Comment

Zeker een goed begin.
          Maar laat me je enkele tips geven:
          - Een basisregel voor het fotograferen van dieren : Zorg ervoor dat je lens op ooghoogte is van het dier, dit maakt een foto zoveel beter!!! En ja, als je dan kleine dieren zoals een kat hebt moet je op je buik gaan liggen wil je ze op de grond fotograferen. Een kat kan je natuurlijk al wat makelijker ergens opzetten, dan kan je zelf blijven rechtstaan.

- Ik vind de kop een beetje overbelicht aan de linkerzijde. Volgens mij is dit perfect op te lossen door de foto iets donkerder te maken

- Er is een slagschaduw zichtbaar op de groene mat, volgens mij kwam het licht door een raam binnen, waardoor je aan de andere kant van de kat geen licht hebt, en dus een schaduw, probeer bv. met een wit papier, of aluminiumfolie het licht te weerkaatsen langs de andere kant, zo verminder je de schaduw.
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

Comment

Working...
          X