Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat gaat niet goed komen denk ik.
Rens als je hier foto's post is het de bedoeling dat je eerst zelf een keuze maakt uit al je foto's.
Vertrouw op uw eigen mening en kies er voor u de beste uit en het aantal volgens de regels van BD. Het is niet de bedoeling dat wij voor u al uw foto's gaan bekijken want je zult wel begrijpen dat dit een onbegonnen werk is als iedereen dit doet.
11 Foto's dat is een beetje van het goede teveel.
Zorg ook wanneer je foto's plaatst dat ze niet verscholen zijn achter een link.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ben benieuwd naar jullie opmerkingen en kritiek, ben zelf namelijk niet tevreden omdat ik de ''lijnen'' te dik vind en ze zijn helaas niet helemaal vanaf het begin tot het eind (volgende keer als het drukker op de weg is zal ik hiervoor een poging doen). Ook vind ik het jammer dat ik de lucht niet wat lichter krijg zonder de foto te overbelichten.
Maar nu dus deskundig advies alstublieft, alvast bedankt .
Ben benieuwd naar jullie opmerkingen en kritiek, ben zelf namelijk niet tevreden omdat ik de ''lijnen'' te dik vind en ze zijn helaas niet helemaal vanaf het begin tot het eind (volgende keer als het drukker op de weg is zal ik hiervoor een poging doen). Ook vind ik het jammer dat ik de lucht niet wat lichter krijg zonder de foto te overbelichten.
Maar nu dus deskundig advies alstublieft, alvast bedankt .
Het stoppen van de licht strepen heeft te maken met de sluiterstijd.
Om een foto te maken heb je licht nodig. Als er vanuit de lucht geel licht of onvoldoende
komt dan heb je geen lucht. HDR is hier een oplossing maar dat is een heel andere affaire.
Wat je ook doet de autoweg met lichten zal hier altijd de overhand hebben.
Robby
Dit gaat fout.
Je moet de foto's in de originele post laten staan. Anders kloppen alle commentaren niet meer. Nu zijn ze vervangen voor andere foto's. Dat moet je niet doen. Geef de nieuwe foto's een nieuw topic of plaats er een in een comment op dit topic. Niet zoals je het nu gedaan hebt.
Ik kan dus niet vergelijken met de eerste foto's. Wat ik nu zie is niet zoveel verschillend. De overbelichting die ik me vaag herinner is verdwenen door kortere belichtingstijden en/of ander diafragma en ISO. Beter dus.
Ik zou toch eens serieus naar de witbalans kijken. Sla je handleiding er maar op na. Als je geen custom kleurtemperatuur kunt instellen, zet 'm dan op kunstlicht. In ieder geval voor een of twee foto's.
Wat betreft de drie foto's; kijk eens goed en vertel mij de tien verschillen tussen deze foto's. Ik kan ze niet vinden; ze ogen hetzelfde. De beste was genoeg geweest. Post er dan ook eens een uit een ander standpunt. Wees creatief daarin.
Je spreekt over de lucht. Die zal donker blijven. Daarvoor moet je langer belichten en/ of ISO hoger zetten. En juist, de voorgrond zal dan sterk overbelicht raken.
Vanaf dat punt ga je een foto met een juist belichte lucht en een met een juist belichte voorgrond digitaal bij elkaar voegen.
Instellingen voor deze foto's zijn, afgezien van de witbalans, prima zo.
't Ja, nu vraag ik me af naar welke foto's ik eigenlijk gekeken heb.
Chapeau voor Azhrarn, voor de toelichting die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.
Robbydorine. Ik twijfel niet aan je goeie bedoelingen, maar ook na 3x je eerste post herlezen te hebben, kan ik er verschillende richtingen mee uit. Als je eerste gedacht rampzalig was en je dit daarna herziet, moet die eerste gedachte er misschien niet meer bij.
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandegeBekijk bericht
't Ja, nu vraag ik me af naar welke foto's ik eigenlijk gekeken heb.
Chapeau voor Azhrarn, voor de toelichting die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.
Robbydorine. Ik twijfel niet aan je goeie bedoelingen, maar ook na 3x je eerste post herlezen te hebben, kan ik er verschillende richtingen mee uit. Als je eerste gedacht rampzalig was en je dit daarna herziet, moet die eerste gedachte er misschien niet meer bij.
Als ik nu direkt schrijf
"Vind de foto's goed"
Robby
Wat heeft Rens daar dan aan. 0, zero, rien, niks, nougatballe.
Nu weet hij wat zijn foto bij mij heeft teweeg gebracht. Dat hij daar iets aan heeft weet ik niet, ik hoop van wel.
Als jullie liever hebben dat ik junkfood commentaar geef ( hapklare commentaar, dat je gewoon moet slikken, in de aard van goed, super, mega neig,geweldig, fantastisch, slecht,kl*te enz) dan moet je maar een seintje geven.
Anders gewoon een beetje moeite doen om te begrijpen wat ik wil zeggen. Voor de rest bestaat er nog zo iets als priveberichten.
Robby
@ Rens :
je bedoeling is goed, maar azhrarn's commentaar geeft het perfect weer. De originele foto's moet je eigenlijk laten staan. Nu klopt er eigenlijk een heleboel van de commentaren niet meer.
Normaal gezien is het toegestaan om een bewerkte versie van de originele foto in een comment op die post te herposten. In dit geval ging het om volledig nieuwe foto's (ondanks hetzelfde onderwerp), dus zou je een nieuw topic moeten openen.
Mvg,David
[SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."Ansel Adams
Erg bedankt voor de reactie's, ik zal het nog een keer proberen als het iets drukkre is op de weg en dan met witbalans. Deze zal ik in een nieuwe topic plaatsen, sorry voor het rommelige in dit topic. Veel geleerd over de foto's en veel geleerd over het forum regelement. Bedankt.
(dit topic mag voor mij gesloten worden aangezien de oudere foto's verwijderd zijn)
zet je eens de andere kant van die brug dan ga je meer rode lichten hebben ipv witte je hebt bijna enkel tegenliggend verkeer. wrm rijden die allemaal de zelfde richting :-) ?
Comment