Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Oud" maar niet vergeten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "Oud" maar niet vergeten.

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
    De foto mist toch een beetje originaliteit en drama vind ik.

Groeten
    Wat wil je zeggen met drama en originaliteit aub
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

foto mag inderdaad wat donkerder.
      compositie niet zo denderend zonder het bijhorende verhaal.
      achtergrond stoort me ook.
      technisch is foto in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeldhouwer Bekijk bericht
        nu stel ik mij toch de vraag,waarom de achtergrond hier storend is?
        wil dat weten als leek hé

Comment

Beeldhouwer waarom stoort deze achtergrond.aub
          Die achtergrond hoort er bij. Je mag u draaien hoe je wil ergens op de foto staat wel dit soort achtergrond.
          Moet de foto donkerder omdat hij overbelicht is of voor een andere reden.
          Het drama heeft zich afgespeeld op klaar lichte dag vandaar dat ik deze foto en andere
          op klaar lichte dag heb gemaakt.
          Robby
          Last edited by robbydorine; 9 maart 2009, 19:56.

Comment

mooie foto, foto, volg iedereen met de positieve reacties, spijtig van het verhaal, heb ook al veel van dit dorp gehoord, maar me nog niet gelukt om er naar toe te gaan, grts Ingrid
            groetjes Ingrid

Comment

Ik begrijp beeldhouwer zijn opmerking wel een beetje. en ik had hetzelfde probleem met mijn eigen foto's van deze site. Het licht zat niet mee en de kleuren zijn wat flets.
              De achtergrond is er nu éénmaal, maar hij er beter vollediger of waziger op gestaan?
              Ik zou er graag nog eens langs gaan op een buiige dag.

bij het bezoek aan de site voelde ik mij zeer klein als mens.
              Flickr één
              Flickr two

Comment

ik zou de achtergrond er ook wa meer hebben opgezet en mss wat waas erbij maar dan heb je meer sfeer....
                de auto komt juist van het stort,met uw verhaal snapte ik het pas volgende keer .

gr jo

Comment

... en dat is het dan ook. Een technisch goede registratie, maar daar houdt een beetje op. Als je de achtergrond wil laten meespelen, denk ik dat je niet voor een bijna beeldvullende compo moet kiezen, maar de wagen een plaats geven in het decor. Nu zie ik te veel grond, die totaal geen functie heeft. Lager standpunt, en een ander moment, dat meer schaduwspel oplevert, kan m.i. veel meer dramatiek in de foto steken, die er nu moet bijverteld worden.

Comment

Beste Robbie,

Mooi verhaal en een degelijke foto.

Het plaatsje kennende vraag ik mij af of een lager standpunt met de gebombardeerde en vervallen apotheek erachter op beeld niet meer zou "spreken". Dan had je het verhaal niet helemaal moeten doen (ook al is het detail van de dokter wel aardig)
                    Vraag mij ook af of deze foto in Z/W met hoog contrast niet net dat extras kan geven dat ik nu mis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      ... en dat is het dan ook. Een technisch goede registratie, maar daar houdt een beetje op. Als je de achtergrond wil laten meespelen, denk ik dat je niet voor een bijna beeldvullende compo moet kiezen, maar de wagen een plaats geven in het decor. Nu zie ik te veel grond, die totaal geen functie heeft. Lager standpunt, en een ander moment, dat meer schaduwspel oplevert, kan m.i. veel meer dramatiek in de foto steken, die er nu moet bijverteld worden.
                      Op het moment dat ik die foto heb gemaakt had ik geen behoefte om een foto te maken die de dramatiek van toen illustreerde omdat. OOk was het toen niet de bedoeling dat ik die foto zou plaatsen hier op BD of ergens anders.
                      Als ik die foto bekijk komt de dramatiek bij mij vanzelf Omdat ik weet waarom ik die foto heb genomen.
                      Voor een buitenstaander van deze foto heb je gelijk, ik zou de foto nu ook helemaal anders fotograferen.
                      Robby

Comment

Persoonlijk vind ik de foto maar gewoontjes,
                        de kleuren zijn me iets te plat ,
                        Ik kan me wel vinden in de commentaar van beeldhouwer .

Comment

Volgens mij is het beoordelen van deze foto alléén maar goed mogelijk als je er zelf niet bent geweest.
                          Ik was er in 1997, en nu nog altijd, als ik foto's als deze zie, gaat mijn langetermijngeheugen aan het werk om er de "sfeer" bij te creëren.
                          Dat is nu eenmaal zo denk ik, als je er zelf hebt rondgelopen.
                          Dus voor mij blijft deze foto gewoon de herinnering aan een late namiddagstop tijdens onze terugreis.
                          Het was een drukkend warme dag geweest, het zonlicht dat door de, van waterdamp zwangere wolken priemde werd, al wat warmer van kleur, de schaduwen langer, het publiek stiller ook, naarmate we verder van de ingangspoort wandelden.
                          Intriest eigenlijk allemaal.

toch vind ik het wel een geslaagde foto

Dré

Comment

lijkt mij iets om eens met een aantal mensen naartoe te gaan,om die ervaring en drama ook eens te gaan vastleggen op plaat,en vooral even bij stil te staan.
                            blijf dit sterk vinden

Comment

volgens mij klopt deze foto volledig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                                Op het moment dat ik die foto heb gemaakt had ik geen behoefte om een foto te maken die de dramatiek van toen illustreerde omdat. OOk was het toen niet de bedoeling dat ik die foto zou plaatsen hier op BD of ergens anders.
                                Als ik die foto bekijk komt de dramatiek bij mij vanzelf Omdat ik weet waarom ik die foto heb genomen.
                                Voor een buitenstaander van deze foto heb je gelijk, ik zou de foto nu ook helemaal anders fotograferen.
                                Robby
                                Blij te lezen dat ik het goed gezien had.

Comment

Working...
                                X