Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind het twee mooie foto's.
Totaal verschillende sferen, de eerste koel en tweede warm.
De kleine diafragma's, gebruik je die met een speciale reden ?
Mvg, Marc
Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8 http://fotos.mdlfoto.be/
de kleine diafragma's is puur toeval, ben nog maar een beginner, moet nog een lange weg afleggen denk ik vooraleer ik deze zaken onder de knie heb, alvast bedankt voor de reactie, grts Ingrid
zeker niet slecht gedaan
bij 1 m.i. iets teveel voorgrond, onde een stukje af
2 mooie compo maar de belichting zit hier niet mee, maar vind toch een knappe(misschien iets meer contrast geven)
je hebt er imo oog voor
Ik ga akkoord met Wilfried.
Mooie foto's maar bij de eerste is er ook naar mijn smaak wat veel voorgrond.
En bij de tweede zou ik graag nog wat meer ruimte rechts hebben gehad, zodat het schip niet zo centraal staat. Maar dan zou de zon mss in het beeld zitten, dus goede keuze gemaakt!
Doe zo verder!
Voor mij die met het reuzerad. Mooie sfeer en compo ook al zaten de klimatologische omstandigheden niet mee door de mist of luchtverontreiniging.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Voor mij die met het reuzerad. Mooie sfeer en compo ook al zaten de klimatologische omstandigheden niet mee door de mist of luchtverontreiniging.
Robby
De luchtverontreiniging draagt hier juist bij tot de sfeer hier weergegeven, maar denk eerder dat het gekomen is door het F29 diafragma, dit knijpt alles dicht.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten www.cromagnonman.be
Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonmanBekijk bericht
De luchtverontreiniging draagt hier juist bij tot de sfeer hier weergegeven, maar denk eerder dat het gekomen is door het F29 diafragma, dit knijpt alles dicht.
Dat wil ik ook zeggen dat de omstandigheden de sfeer scheppen.
Wat wil je zeggen met alles dicht te knijpen.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
eerste heb ik rekening gehouden met de 1/3 regel. Tweede inderdaad dan zou de zon in beeld zitten en was de kleur minder warm, heb daar ook een exemplaar van en vond deze de beste, alvast bedankt voor je tijd en reactie, grts Ingrid
bij de tweede foto was het een koude dag en dan de zon op het water dat zou misschien ook mee de oorzaak kunnen zijn, en ja de luchtverontreiniging draagt ook zijn steentje bij, welke instelling zou ik dan best nemen om deze foto nog beter te maken, alvast bedankt en ben content om de positieve reacties, op naar de volgende, grts Ingrid
Comment