Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste concertfoto's, Rachael Yamagata

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste concertfoto's, Rachael Yamagata

Hallo!
    Ik zal mij even kort voorstellen aangezien ik hier nog nooit gepost heb
    Ik ben Kim, woon in Terneuzen dus net over de grens en heb me in het najaar een Canon EOS 450D aangeschaft (waar ik zeer gelukkig mee ben!) om zo wat te oefenen in de fotografie. Woensdag heb ik voor het eerst mijn camera meegenomen naar de AB Club in Brussel voor een intiem concertje van Rachael Yamagata, om eens te oefenen met concertfotografie.
    Het was wel vrij donker en er was weinig licht op haar gezicht gericht met juist meer licht vanaf achter dus het was vrij moeilijk (vond ik) om goede foto's te maken. Ook was het vrij moeilijk om rond alle hoofden uit het publiek te schieten, wilde ook weer niemand tot last zijn en steeds verhuizen. Maargoed.

Dus vandaar, ik zou graag eens wat feedback willen om te verbeteren en zien of jullie nog tips hebben voor dat soort omstandigheden!
    Ik had enkel mijn 50mm prime meegenomen trouwens.

Alvast bedankt voor het kijken!
    Canon 450D//EF-S 18-55mm IS kitlens//EF-S 55-250mm IS//Canon EF 50mm f/1.8//B+W Polarisatiefilter

Re: Eerste concertfoto's, Rachael Yamagata

Niemand? Heb ik de foto's te klein gepost misschien?
    Canon 450D//EF-S 18-55mm IS kitlens//EF-S 55-250mm IS//Canon EF 50mm f/1.8//B+W Polarisatiefilter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fayo Bekijk bericht
      Niemand? Heb ik de foto's te klein gepost misschien?
      Nee, nog niet langs geweest (maar ze mogen groter)...

Best sfeervolle plaatjes. Paar dingetjes om op te letten...
      - de artiest best los van de micro
      - als je kan, verschillende standpunten innemen
      - kies het moment van afrdukken.

Mijn instellingen (bij redelijk donkere omstandigheden)...
      - centrum gerichte lichtmeting
      - groot diafragma (F1.4,2,2,8)
      - ISO 400 tot...
      - vaste sluitertijd
      - meerdere opnames na elkaar maken, en nadien de beste eruit halen, omdat de lichtomstandigheden nogal eens variëren.
      - geen filter
      - wel zonnekap
      Last edited by FestinaLente; 28 februari 2009, 15:25.

Comment

Akkoord met Bouc over de micro. Tweede vind ik de mooiste (maar de micro in de nek stoort...)

mvg
        https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
        https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

Comment

Best Fayo,
          De eerste foto komt een beetje mistig over. Ik heb die bij mij eens in photoshop geplaatst en het contrast een beetje verhoogd en vervolgens ietsje verscherpt. Moet je eens doen, geeft een veel beter resultaat.
          Hiermee bedoel ik technisch. Op artistiek vlak is het nog niet optimaal. Ik heb de indruk dat de zangeres de micro aan het opeten is. Ik volg hiermee collega FestinaLente en zou een ander standpunt innemen.
          Nog veel succes.

Comment

Merci voor de reacties!!
            Hier kan ik echt iets mee

Ik denk inderdaad dat ik volgende keer beter iets meer aan de zijkant sta... dan heb ik ook niet zo'n last van de mic. Bovendien had ik vaak dat m'n camera de microfoonkop pakte om op scherp te stellen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen onnauwkeurigheid met m'n scherpstelpunten.

Ik heb het inderdaad ook geprobeerd in photoshop met meer contrast, maar ik vond dat je dan zo'n groot uitgebrand deel kreeg van die lamp van achteren... Of zijn er ook manieren voor om dat dan weer te beperken? (zoveel weet ik nog nie van photoshop op dat gebied, wordt flink oefenen!)

Nog een vraagje aan FestinaLente... Ik had mijn sluitertijd op ofwel 1/80 of 1/100 staan, is dat wat volgens jou ook het beste werkt of moet hij sneller en dan maar een hogere iso accepteren?

Nogmaals hartelijk bedankt voor de reacties allemaal!
            (ik zal ze later trouwens nog wat groter posten, heb ze hier niet op m'n laptop staan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fayo Bekijk bericht
              Ik had mijn sluitertijd op ofwel 1/80 of 1/100 staan, is dat wat volgens jou ook het beste werkt of moet hij sneller en dan maar een hogere iso accepteren?
              Eerst een vraag... welke camera gebruik je en laat ze toe om hoger in de iso-waardes te gaan ?
              Ik gebruikte mijn D80 op ISO400 bij F1,4 op 1/125ste en bij F2 op 1/100ste. Alles is wat afhankelijk van het licht dat er is. Bij de D90 zou ik makkelijk naar ISO800 durven gaan, zelfs 1600... Alles hangt er een beetje van af wat je wil bereiken... bevrozen beweging, nog net bepaalde bewegingen erin. Ik zou zeggen... oefenen en experimenteren, en eens in showcase evenementen kijken. Er zitten hier een paar fotografen die in concertfotografie heel bedreven zijn. Ik doe 't maar occasioneel.

Comment

Merci, ga ik zeker doen
                Ik gebruik een EOS 450D, dus 800 gaat nog wel, maar bij 1600 is er wel best veel kwaliteitsverlies vind ik. Deze woensdag heb ik opnieuw een klein concertje dus wie weet komt er dan wat beters uit, het is in ieder geval weer een mooie gelegenheid om te oefenen!
                Ben blij met de feedback in ieder geval, ieder persoon valt toch weer iets anders op om te kunnen verbeteren, heel nuttig!

Comment

Voor mij de middelste.
                  Mooi sfeerbeeld.
                  Micro in de nek kan als storend ervaren worden maar is tenslotte een element van het dekor.
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt voor je mening

Comment

Working...
                    X