Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na een erg lange pauze, weer een foto (of 2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Na een erg lange pauze, weer een foto (of 2)

Ondertussen een half jaar of zo fotografie links laten liggen (iets met interesses die constant verschuiven).

Ik heb deze week nog eens een poging gewaagd en dit is het resultaat:

Hier nog eentje:

Enige tips, suggesties e.d.?
    Last edited by Tremium; 25 februari 2009, 16:51.

Re: Na een erg lange pauze, weer een foto (of 2)

De eerste is een goedgemaakte nachtfoto, waarbij ik vermoed dat hij vanaf statief genomen is, gezien de scherpte. Mooie stervorming in de lampen, door het diafragma F11, heel goeie belichting, zit helemaal juist, en ik vind de compo ook niet slecht. Je gebruikt de reflectie van het licht in het gebouw en de lijnen in de voorgrond. Ik vind hem heel goed. Als je toch vanaf statief werkt, maakt de sluitertijd niet veel uit. Ik opteer voor nachtfoto's voor ISO 100, tenzij daardoor de belichting echt te lang wordt. Hier zou het zo'n 8 seconden zijn, dan, wat zeker nog moet kunnen.
    Tips voor nachtfotografie vind je in DIT TOPIC. Deze zijn er om "de perfectie" te benaderen.

De tweede is een leuk plaatje, goed gemaakt, goed belicht, maar ik meen dat hij leuker kan zijn, zonder bomen op de achtergrond, zodat het helemaal lijkt dat het vliegtuigje in de lucht hangt (je zou de paal nog kunnen wegshoppen ). De ruimte vooraan en bovenaan geeft wel het gevoel dat hij elke moment kan vertrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      De eerste is een goedgemaakte nachtfoto, waarbij ik vermoed dat hij vanaf statief genomen is, gezien de scherpte. Mooie stervorming in de lampen, door het diafragma F11, heel goeie belichting, zit helemaal juist, en ik vind de compo ook niet slecht. Je gebruikt de reflectie van het licht in het gebouw en de lijnen in de voorgrond. Ik vind hem heel goed. Als je toch vanaf statief werkt, maakt de sluitertijd niet veel uit. Ik opteer voor nachtfoto's voor ISO 100, tenzij daardoor de belichting echt te lang wordt. Hier zou het zo'n 8 seconden zijn, dan, wat zeker nog moet kunnen.
      Tips voor nachtfotografie vind je in DIT TOPIC. Deze zijn er om "de perfectie" te benaderen.

De tweede is een leuk plaatje, goed gemaakt, goed belicht, maar ik meen dat hij leuker kan zijn, zonder bomen op de achtergrond, zodat het helemaal lijkt dat het vliegtuigje in de lucht hangt (je zou de paal nog kunnen wegshoppen ). De ruimte vooraan en bovenaan geeft wel het gevoel dat hij elke moment kan vertrekken.
      Ik heb geen statief in mijn bezit dus heb ik het fototoestel ergens op een ander standbeeld (vlak voor het station van leuven) moeten plaatsen . Ok, bedankt voor de link

Gezien het toch in de buurt staat zou ik dit nog eens kunnen proberen, zodra ik dat heb gedaan, zal ik de foto hier posten .

Alvast bedankt voor de tips!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Ga mee. Alleeee weer merci.

Vond dat er iets niet klopte aan het vliegtuig. Heb het nu gezien, Proppellers op een Jumbo Da's ook om maar iets te zeggen, anders lijkt het dat ik wil profiteren van Festinalente zijn uitleg.
        Wat ik wel mooi vind is het vblauwe licht.
        Domme vraag mischien is dit een kleurefoto omgezet naar ZW en dan het blauw laten uitkomen.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Ga mee. Alleeee weer merci.

Vond dat er iets niet klopte aan het vliegtuig. Heb het nu gezien, Proppellers op een Jumbo Da's ook om maar iets te zeggen, anders lijkt het dat ik wil profiteren van Festinalente zijn uitleg.
          Wat ik wel mooi vind is het vblauwe licht.
          Domme vraag mischien is dit een kleurefoto omgezet naar ZW en dan het blauw laten uitkomen.
          Robby
          Even denken hoe ik het gedaan heb...in RAW alles grijs gemaakt behalve de blauwe kleuren. Verder met de curves e.d. gespeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremium Bekijk bericht
            Even denken hoe ik het gedaan heb...in RAW alles grijs gemaakt behalve de blauwe kleuren. Verder met de curves e.d. gespeeld
            De bewerking was me eerst niet opgevallen dus bewerking geslaagd voor mij.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
            X