Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een dagje Oostende (24 februari 2009)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een dagje Oostende (24 februari 2009)

    Hallo iedereen,

    Ik lees al een hele tijd mee op dit forum en nu post ik voor de eerste keer zelf foto’s. Ik ben gisteren een dagje naar Oostende geweest en vond deze foto’s de meest geslaagde.
    Wat vinden jullie ervan?

    Groeten,
    Chris Colman.




    - Camera Model: Canon EOS 1000D
    - Lens: Canon EFS 18-200 mm
    - Sluitertijd: 1/320
    - Diafragma: f/7,1
    - ISO: 200
    - Belichtingscompensatie: geen




    - Camera Model: Canon EOS 1000D
    - Lens: Canon EFS 18-200 mm
    - Sluitertijd: 1/4000
    - Diafragma: f/4
    - ISO: 200
    - Belichtingscompensatie: geen




    - Camera Model: Canon EOS 1000D
    - Lens: Canon EFS 18-200 mm
    - Sluitertijd: 1/500
    - Diafragma: f/9
    - ISO: 200
    - Belichtingscompensatie: geen
    Canon EOS 1000D

  • #2
    Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

    Bijna 100 mensen hebben dit topic al bekeken maar er is nog geen enkele reactie.
    Is er dan niets dat beter kan?

    Ik vind zelf dat de onderwerpen misschien wat te centraal staan...
    Canon EOS 1000D

    Comment


    • #3
      Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

      De eerste vind ik duidelijk de beste van de drie, maar zoals je zegt bij 1 en 3 onderwerp te centraal (saai) en bij 2 mis ik een onderwerp doordat de voorgrond te donker is in combinatie met de lucht.

      Indien de hond in foto 1 links zou staan zou het wel een erg sterke foto zijn, me dunkt.


      Dus nog wat je ook voor compositie trainen
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

        Bedankt voor je reactie en opbouwende en terechte kritiek!
        Canon EOS 1000D

        Comment


        • #5
          Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

          Bij de eerste had ik de hond meer links gezet zodat hij uit de foto loopt, nu is het nogal krapjes.
          Ook tikkeltje lichter op het linkse oog.

          De 2e heeft een leuk dieptezicht maar is iets te flets, misschien iets meer contrast en beetje met de levels spelen.
          Volgens mij krijg je de stralen van de zon erook door.
          Kader is persoonlijk offcourse

          De 3e is een leuke maar staat iets te centraal en bijna overbelicht op de borst.

          Hopelijk ben je er iets mee.
          Groetjes
          eric
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

            Da's inderdaad niet eerlijk dat je geen commentaren krijgt. Troost je: het gebeurt nog en soms kan de thread eens naar boven schoppen (niet mee overdrijven hee ) wonderen doen.
            Eerst: voorzichtig met kaders zou ik zeggen. Die eerste vind ik nog menselijk maar de tweede...
            Zet de hond wat minder centraal en zorg voor meer ruimte in de looprichting dan aan de achterkant. Da's een voor heilig verklaarde regel . Zet een stapje of zoom een beetje dichter, dan zien we het beest beter. En op ooghoogte van de hond is hij veel echter; dus nog een klein beetje meer op de buik.
            De bewerking heeft er voor gezorgd dat een deel van de kop helemaal zwart ingelopen is; je ziet nauwelijks het oog. Hij is wel mooi scherp. Of je houdt van sepia (of "oude foto" in dit geval) is persoonlijk. 't Is niet mijn smaak.
            De tweede heeft last van onscherpte en het hoogste gebouw is de enige blikvanger. Ik denk dat je het helmgras én de huizen wil tonen, maar met deze compo zien we geen van beide goed. Ik denk dat je aandacht te veel naar de lucht ging.
            Dat de meeuw dáár kwam zitten, kon je ook niet aan doen: de achtergrond is veel te druk. Hij trekt meer de aandacht dan de vogel.
            In het witte verenkleed op de borst zien we geen enkel detail. Dat zou bij dergelijke opnames juist de bedoeling moeten zijn. Dus je belichting moet daarop ingesteld worden. En ook hier: zet hem wat minder centraal.
            We kijken bovenop de vuile arduinsteen. Ook hier had je je wat moeten laten zakken om een beter beeld te hebben.
            Ik hoop dat deze enkele beschouwingen je helpen de foto's ook eens van een andere kant te bekijken. In elk geval: nog veel plezier met het "trekwerk".
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

              Bedankt voor de tips, zo naar boven schoppen doet inderdaad wonderen blijkbaar!

              @ VIM: de eerste foto is niet in sepia, het zijn de echte kleuren die je ziet.
              Canon EOS 1000D

              Comment


              • #8
                Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                Oorspronkelijk geplaatst door Chris Colman Bekijk bericht
                @ VIM: de eerste foto is niet in sepia, het zijn de echte kleuren die je ziet.
                'k Wist niet dat ons strand in Oostende zo'n bruine kleur had . Of is er iets mis met de witbalans dan?
                En 'k wist ook niet dat Rikske_007 zo'n beetje 't zelfde aan het typen was als ik.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                  Ik vind die hond net goed staan... de troosteloze gang die hij aanneemt, met de kop naar beneden, alsof hij niet op de foto wil, en laat hem rustig het beeld uitwandelen. Het pad is al aangegeven door het spoor op de grond, wat de foto sterker maakt. Wat de hondekop betreft, sluit ik me aan bij VIM. Viel me ook direct op.
                  Bij de tweede vind ik de vlakverdeling wel goed, maar de kader verbrod het plaatje. Less is more, is hier m.i. van toepassing. Derde... ietsjes overbelicht, te veel wit in de achtergrond, dat dan nog eens door de kop van de meeuw loopt, en de paal rechts, roept om aandacht. Hier kan compositie ietwat soelaas brengen, maar m.i. niet genoeg om hem heel goed te maken.
                  't Zijn toch geen slechte foto's al bij al. Dat er geen commentaren komen, gebeurt soms. Als je ziet wat een flow aan foto's hier op een dag passeert, en hoe weinig mensen hier commentaar geven (in hun vrije tijd).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                    Dankjewel voor de commentaar!
                    Canon EOS 1000D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                      vind je eerste best wel geslaagd hoor
                      zo laten zou ik zeggen past wel bij dit beestje
                      en nog proficiat met je verjaardag vandaag
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                        Is er dan niets dat beter kan?
                        Drie verschillende kaders in één reeks, dat is toch geen zicht?
                        Men moet keuzes durven maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een dagje Oostende (24 februari 2009)

                          Bedankt voor de reacties!
                          En voor de verjaardagswens ook, Liliane!
                          Canon EOS 1000D

                          Comment

                          Working...
                          X