Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steiger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Steiger

Vandaag voor de eerste keer op stap geweest met mijn camera. Toen ik op de terugweg was besefte ik ineens dat mijn ISO nog op 1600 stond . Het resultaat van een mislukt nachtelijk probeersel, al doende leert men.

Er vielen toch nog 2 bruikbare foto’s, na aanpassing van de ISO, uit de bus toen ik deze steiger tegen kwam. Het was somber en grijs weer vandaag, Ik heb daarom gekozen om ze om te zetten in Z/W.

Camera: Nikon D40
    Objectief: 18-55 f3.5-5.6

EXIF foto 1
    1/50 sec - F/18
    ISO 400
    Focuslengte: 18mm

EXIF foto 2
    1/160 sec - F/7.1
    ISO: 200
    Focuslengte: 48mm

SHOOT! Alle opmerkingen en tips welkom
    Last edited by Qube; 24 februari 2009, 18:17.
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Re: Stijger

(Je eerste is te groot voor dit forum. Zet hem best op 900 pixels max vooraleer een moderator hem weg tovert.)
    In de beginnershoek heb je een knappe z/w omzetting gezet ondanks het grijs in de lucht.
    Beide hebben misschien wat veel ruimte onderaan. Bij de tweede was 1 meter dichter bij de steiger (jawel, met ei ) beter geweest denk ik.
    Op de eerste zie ik 2 vlekjes in de lucht en ik heb niet de indruk dat het vogels zijn. Stof op lens of sensor?
    Last edited by VIM; 24 februari 2009, 17:15. Reden: Typfout
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

steiger (jawel, met ei )
      wat een blunder...en dan nog in de titel ook . Is er een mod die dit even wil aanpassen voor me ?

* Bij de eerste foto was er oorspronkelijk wat meer ruimte links. helaas stond de foto flink wat scheef zodat ik hem heb moeten croppen

* 2de foto had ik me beter wat meer rechtop gezet. De diepte (lengte) van de steiger valt nu wat moelijk in te schatten...
      Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
        wat een blunder...en dan nog in de titel ook . Is er een mod die dit even wil aanpassen voor me ?

* Bij de eerste foto was er oorspronkelijk wat meer ruimte links. helaas stond de foto flink wat scheef zodat ik hem heb moeten croppen

* 2de foto had ik me beter wat mee rechtop gezet. De diepte (lengte) van de steiger valt nu wat moelijk in te schatten...
        Dat aanpassen kun je zelf doen.
        Klik op aanpassen, daarna op meer opties en vervolgens kun je de titel aanpassen.
        mvg
        Antoine

Comment

Re: Steiger

tweede heeft de beste compo.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X