Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat kun je zeggen. Storende elementen, de kleuren die onnatuurlijk zijn, achtergrond enz. Maar de foto in zijn algemeen vind ik
Weer eens iets anders.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Die witte muur op de achtergrond vraagt teveel aandacht, dan zit je ook nog eens met die lelijke harde schaduw onder de kin van de hond, duidelijk een gevolg van het harde zonlicht. De kleuren zijn ook niet echt mooi. De hond vind ik te weinig herkenbaar, 't is nu een bol kroezelhaar met een neus op in een hoekje.
De kleuren zijn nogal fel door het zomerweer en de muur is nogal wit wat veel aandacht vraagt zoals men voorganger al zei. Doordat je rasta zei heb ik moeten kijken voor ik zag dat t een hond was eigenlijk ik ging van een dreadlock uit ..
De harde schaduw stoort ook wel maar daar kijk je in het begin niet echt naar, doe ik zelf nog te weinig
De compo vind ik wel goed
Wat een dag, alles in schoonheid
Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900
Een specialleken.
'k Heb ook wat moeten zoeken naar wat er op stond.
De witte muur, de bouwwerf en de te groene boom en blauwe lucht met veel zonlicht zag ik eerst. En een dot verwarde wol met een zwarte neus er op.
Tot het me begon te dagen....
Met een andere achtergrond en wat meer van het onderwerp was dit een leuke grappige foto geweest.
Nu is het "een specialleken".
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Ik had wel geschreven "Storende elementen, de kleuren die onnatuurlijk zijn, achtergrond enz". Maar alles bijeen vormde het voor mij toch een geslaagde foto.
Een goede foto kan ook bestaan uit een verzameling van minder goede elementen en dan spreekt men van "Eens iets anders".
Dus voor mij is de bewerkte foto dat speciale effekt kwijt en zit ik met een hoop storende elementen die nu echt storen. Dus voor mij de eerste foto.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik ben hier nog relatief nieuw mee, heb soms nog problemen met het weten 'hoe ver' ik mag gaan met de kleuren en toon bvb.
Ik was dan ook aan het twijfelen of ik bij de eerste foto niet te ver ben gegaan, hoewel de achtergrond er in de tweede versie niet beter uit ziet, zoals je al zei.
Ik ben hier nog relatief nieuw mee, heb soms nog problemen met het weten 'hoe ver' ik mag gaan met de kleuren en toon bvb.
Ik was dan ook aan het twijfelen of ik bij de eerste foto niet te ver ben gegaan, hoewel de achtergrond er in de tweede versie niet beter uit ziet, zoals je al zei.
Had inderdaad wel op de achtergrond moeten letten
Das denk ik een kwestie van smaak, ik vind de tweede versie nl lekkerder voor mijn ogen , zo zie dat smaken verschillen , en das maar goed ook
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Comment