Vanochtend even gaan wandelen, is dit iets?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Daar bij die molen...
Collapse
X
-
Daar bij die molen...
Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600Labels: Geen
-
-
Re: Daar bij die molen...
Zoals jullie zeker zien, zijn er van die vervelende blokjes in de lucht...
Bij mij ontstaan die altijd wanneer ik mijn foto's omzet naar JPEG of Tif en verklein via BD-Sizer...
Heeft iemand dit ook voor en hoe is het te verhelpen?Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
leuke reeks, iemand overleden?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk berichtZoals jullie zeker zien, zijn er van die vervelende blokjes in de lucht...
Bij mij ontstaan die altijd wanneer ik mijn foto's omzet naar JPEG of Tif en verklein via BD-Sizer...
Heeft iemand dit ook voor en hoe is het te verhelpen?
Comment
-
InderdaadNikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
-
Het was even zoeken nadat ik je raw file binnen kreeg, maar ik denk dat ik het weet.
Ik denk dat je de raw files probeert te verkleinen met BDsizer.
Je moet eerst je raw files met photoshop (of een ander programma) omzetten naar jpeg of tif. Daarna moet je die jpeg foto met BDsizer verkleinen.
Is dit niet het probleem help ik wel verder zoeken.
Comment
-
Hey Freebird!
Ik verwerk de foto's met PictureProject, dat is een programma van Nikon dat bij de D200 zat. Ik zet de RAW's ook met dit programma om naar JPEG of TIF.
En dan gebruik ik inderdaad de BD-Sizer om ze te verkleinen en ze hier te kunnen posten. Ik gebruik hiervoor de Lanczos3 functie, verscherpen doe ik niet meer omdat ik dit al in PictureProject deed.Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
Ik heb de raw file van jou met photoshop geopend, dan met BDsizer verkleint en ik zie geen blokjes, waarschijnlijk zit het probleem in het verkleinen met BDsizer
en dan niet met BD maar met de file (jpeg) die je verkleint.
Comment
-
nogal 3 keer hetzelfde maar net niet anders genoeg... en ze lijken inderdaad alsof ze uit de weekendkrant ingescand zijn en je vergeten was te descreenen.
1 beeld van deze 3 had een pak meer inpact gehad.
Gfijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
-
Bedankt Freebird, kga het ook is proberen met Photoshop!!
@ Geert en Robby,
Alle kritiek/tips/aanwijzingen zijn welkom!!!Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
Joris,
hoe je aan de blokjes gekomen bent, dat weet ik niet.
Qua compositie zou het beter zijn dat de molen naar de binnenkant van het beeld kijkt (hier dus: meer ruimte aan de kant van de wieken) of er moet een goeie reden zijn om dit niet te doen, en die zie ik hier niet.
Beschouw die molen even als een persoon. Als je die fotografeert creëer je liefst ruimte in de richting waarind de persoon kijkt, behalve wanneer er aan de andere kant iets interessanter te beleven is.
Gfijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
Geert, je opmerking is zeker terrecht;
De reden van deze compo is dat er aan de rechtse kant een nieuwe, niet zo mooie boerderij/stal staat. Dus est ik mij voor de molen zetten, zou deze boerderij rechts achter de molen staan...Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
Die blokjes krijg je als je met BD-sizer verkleint/verscherpt met de verkeerde instelling.
Je hebt de keuze uit drie methoden.
De eerste is SMART, de tweede is LANCZOS3 en de derde is B-Spline.
Normaal is LANCZOS3 goed maar bij sommige foto's krijg je een blokjespatroon.
Gewoon proberen welke het best is.
Met het feit of het jpeg of tiff is heeft het niks te maken.Groetjes
----JO
Comment
Comment