Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De lucht op zich is vrij goed gelukt, hoewel op sommige plaatsen een beetje uitgebrand. De compositie zou misschien wel beter kunnen, vooral bij de tweede. De heel zware en donkere leuning van de brug neemt hier ongeveer één derde van de foto in beslag en verdeelt de foto ook nog eens in twee delen. Hierdoor gaan mijn ogen steeds van links naar rechts en terug. Op zich is dat misschien wel een interessant concept, maar in dit geval levert het naar mijn gevoel een heel onrustige foto op. Ik zou eens proberen om een dergelijke foto is portret mode te maken, als 'doorkijkje' door de leuning. Probeer misschien de tweede foto eens op die manier te croppen om te kijken welk resultaat 't oplevert.
't Zijn twee goed geprobeerde beelden, waarbij ik meen dat je met het licht helemaal goed zit. Ik vraag me dan af wat de meerwaarde van de zon in dit plaatje is, behalve dat ze voor overbelichting zorgt. gewoon een leuke doorkijk, of prachtig wolkendek kan perfect als achtergrond.
Dingetjes die mij opvallen en beter kunnen :
- eerste foto : staat niet recht, kies voor symmetrie met de twee palen, kies een iets andere plaats, want de appartementsblokken verbrodden m.i. toch wel een beetje het beeld
- Tweede sluit ik me aan bij elwee... één doorkijkje kijkt makkelijker, maar het moet zo ook kunnen;
Bedankt Elwee en FestinaLente voor de goede raad.
Foto 1 heb ik rechtgetrokken en bijgecropt, het gaf mi wel iets verbetering maar inderdaad die appartementsblokken blijven storen en ook de uitgebrande lucht, vandaar dat ik ze niet terug plaats. Een andere plaats ging dat ogenblik niet omdat ik perse het silhouet van die gids (uitgedost voor rondleiding spookwandeling) erbij wou samen met de gaten. Dus besluit ik dat ik weer eens te veel ineens op een foto wou. ????
Foto 2 zie je wel hierbij, en ik koos vor de kant met minder opvallende appartementen de goede raad indachtig. Ook hier heb ik de indruk dat het niet echt beter is. Te veel lucht?
Volgende keer zal ik dus beter oppassen.
In verband met de update: je hebt wat mij betreft heb je in elk geval de juiste helft gekozen (de flatgebouwen zijn heel wat minder interessant ). Doordat het een uitsnede is, is 't nogal onscherp, maar dat zal automatich beter zijn als je de foto gewoon onmiddellijk op die manier maakt. Misschien levert iets minder lucht inderdaad een evenwichtiger beeld op.
Comment