Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste probeersel!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste probeersel!

Hoi,

Na de aanschaf van mijn eerste DSLR(D80) een paar weken geleden deze eerste buitenkiekjes.

Grote versie

Grote versie

Mensen met tips, houd u aub niet in. Ik vind ze onscherp, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
    Last edited by Zjokkeh; 15 februari 2009, 14:45.

Re: Eerste probeersel!

Oorspronkelijk geplaatst door Zjokkeh Bekijk bericht
    Hoi,

Mensen met tips, houd u aub niet in. Ik vind ze onscherp, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
    Bij het verkleinen van je foto moet je meestal ook wat bij scherpen.
    Maar bij de foto van de zwaan ligt het scherpstelpunt verkeerd. Nu ligt het op die stukjes riet, rechts vanvoor, en niet op de zwaan.
    De tweede lijkt me goed van scherpte.

Ik kan nu ook je exif niet lezen. Daar kan je soms ook dingen uit afleiden waarom iets niet scherp is.
    I put the sexy in dyslexia

Comment

De onderwerpen staan volgens mij te centraal.
      In foto 1 zou ik de halve zwaan links zeker wegdoen.
      In foto 2 de horizon hoger of lager in de foto.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik heb de exif even bij op de foto's gemonteerd. Ik hoop dat jullie mij hierdoor iets meer kunnen zeggen.

Waarom is de exif van de foto's? Ik heb deze niet bewerkt gehad. Is dit omdat ik het verkeerde online album gebruik?

Edit: Nu werkt de exif blijkbaar wel. Waarom verdwijnt de exif als ik de originele foto met exif upload naar de online album, maar niet als ik een gereside versie met behoud van exif upload?
        Last edited by Zjokkeh; 15 februari 2009, 15:13.

Comment

Ten eerste: als de EXIF in het fotobestand zit, plaats hem dan niet nog een keer storend OP de foto.
          Bij de zwaan: van veel te ver om een interessante compositie te krijgen en inderdaad op de verkeerde plaats scherp gezet. Onderwerp te centraal en zet nooit halve dieren op deze manier erbij. Hij is te onscherp om hem behoorlijk te kunnen croppen.
          De tweede: ik zoek tevergeefs naar een onderwerp in deze foto. Deze is ook niet scherp maar hier ligt de oorzaak m.i. aan de omzetting naar dit formaat?
          Hoop dat je er iets aan hebt.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

I.v.m. de zwaan; ik had mijn zwembroek niet bij dus ik kon niet dichter . De scherpstelling zou idd verkeerd kunnen liggen ik had nochtans scherpgesteld op de zwaan.

De 2 foto is gewoon een landsschapsfoto. De foto is zoals hij origineel is.

I.v.m. de exif; bij mijn originele post van gisteren was de exif verdwenen waardoor ik andere gereside met de exif info op de foto gepost heb. Maar nu blijkt dat bij deze foto's de exif wel gebleven is met een reden die ik niet begrijp .

Comment

De onscherpte in de eerste foto is volgens mij gewoon bewegingsonscherpte, 1/60 met
              een 200 mm objectief is te traag. Misschien had je je iso kunnen verhogen tot 400 dan had je een sluitertijd van 1/250 bekomen en dat had al veel beter geweest. Met iso 400 heb je met een DSLR ook nog niet veel last van ruis.
              Mvg, Marc
              Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
              http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Bij de zwaan zou dit idd wel kunnen. Daar had ik nog niet aan gedacht, maar bij de landschapsfoto weet ik het niet.

Comment

Working...
                X