Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeugdbasketbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jeugdbasketbal

Hallo allemaal,
    Ik ben reeds enkele weken hier passief aanwezig op het forum, maar nu zet ik mijn eerste stapppen om enkele foto's te plaatsen. Dit zijn mijn eerste pogingen om sportmomenten vast te leggen.

1.

EFIX:
    Camera: Canon 50D
    Lens: EF 80-200mm f/4.5-5.6
    Sluitertijd: 1/1600
    Diafragma: f 5.6
    ISO: 200
    Brandpunt: 154 mm

2.

EFIX
    Sluitertijd: 1/800
    Diafragma: f 5.6
    Brandpunt: 200mm

3.

Sluitertijd: 1/1000
    Diafragma: f 6.3
    Brandpunt: 105mm

Zijn ze of eerder ?

Re: Jeugdbasketbal

zeker goed resultaat, scherpte en compositie zi imo goed maar de belichting( waar jij niets aan kan doen) zit niet goed, de schaduwen zitten slecht
    toch zeker verdienstelijke pogingen
    knappe actiefotos, ik kan mij hier helemaal in vinden
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Zo met de zon opzij is het niet gemakkelijk om goeie sportbelichting te krijgen natuurlijk.
      Bij het basketten zeggen de beelden veel meer als de bal hoger in beeld staat. Nu zijn de eerste 2 precies uit het voetbal. De fotograaf nóg wat lager op de knieën helpt daar ook bij.
      En aan de achtergrond denken: een auto als achtergrond bij een basketmatch is NIET mooi.
      Je hebt wel de actie goed gevangen.
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

leuke actie foto's, alleen de basket stond verkeert(of de Zon).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het was inderdaad niet makkelijk om deze foto's te maken. Die kinderen spelen hun wedstrijden op het pleintje voor de kerk, dus de omgeving is niet echt passend voor basketbal.
          Wat het zonlicht betreft had ik inderdaad beter vnuit een ander hoek gewerkt, maar daar had ik jammer genoeg geen plaats want daar stonden de ouders van de kids. Soms is het behelpen met wat je hebt en dan kan het resultaat niet altijd even bevredigend zijn, jammer.

Comment

Working...
          X