Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ardennen & Natuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ardennen & Natuur


    sl. 1/60, f 6.3, iso 400


    sl.1/50, f 6.3, iso 100


    sl. 1/80, f 5.6, iso 400

    graag jullie mening,
    grts
    Last edited by IngridVD; 14 februari 2009, 10:27. Reden: 1e foto te groot, sorry
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Ardennen & Natuur

    Voor mij 3 x bulls eye.
    Scherpte op de juiste plaats
    Kleuren
    1 Negatief puntje je naam trekt bij mij direkt en als eerste mijn aandacht en dat is niet de bedoeling hoop ik. Kleur van de naam aanpassen aan de kleuren van de foto.
    Foto van de pinnekesdraad komt op de eerste plaats omdat ik visser ben met de kunstvlieg en het heeft er wat van weg. Als ik één ding zou veranderen is langs de linkse kant een klein stukje afcroppen.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Ardennen & Natuur

      Voor mij is de laatste op zijn mooist. Good
      De 2de misschien een snellere sluitertijd zodat het water echt stilstaat ofwel een langere maar niet ertussen in, lijkt wazig. De 2de spreekt me zo niet aan.

      Comment


      • #4
        Re: Ardennen & Natuur

        Oorspronkelijk geplaatst door DermontJelle Bekijk bericht
        Voor mij is de laatste op zijn mooist. Good
        De 2de misschien een snellere sluitertijd zodat het water echt stilstaat ofwel een langere maar niet ertussen in, lijkt wazig. De 2de spreekt me zo niet aan.
        Dat is water in beweging. Als je goed hoort hoor je het water. Water dat in beweging is is wazig of niet scherp. Bij een snellere sluitingstijd zou er geen beweging zijn bij een lagere zou je mistige wolken krijgen alsof het water kookt en dat in de winter!!!.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Ardennen & Natuur

          1&2 is knap gedaan, over nagedacht
          3 vind ik wat minder, de belichting en kleuren zijn imo niet goed
          1 moet je nog aanpassen, is te groot tzou zonde zijn als de mods hem weghalen
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Ardennen & Natuur

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Dat is water in beweging. Als je goed hoort hoor je het water. Water dat in beweging is is wazig of niet scherp. Bij een snellere sluitingstijd zou er geen beweging zijn bij een lagere zou je mistige wolken krijgen alsof het water kookt en dat in de winter!!!.
            Robby

            Ja het kokende water is misschien niet vn toepassing maar ik ben van mening dat je 1 van deze 2 toepassingen moeyt volgen , anders vind ik het water slordig.

            Comment


            • #7
              Re: Ardennen & Natuur

              Voor mij drie keer "net niet". 't Zijn geen slechte foto's, maar...
              - bij de eerste zit je met een egaal licht en is het zoeken in de foto naar het onderwerp; de ijspegels hebben dezelfde kleur en belichting als het water en komen er enkel door hun scherpte, m.i. niet genoeg uit;
              - bij de tweede kies je voor de prikkeldraad, terwijl het paarden- / koehaar eigenlijk het onderwerp is (schrikdraad is scherp, haar niet);
              - bij de derde zit er meer licht op het blad linksvoor en de rotswand rechtsonder dan op het onderwerp, dat te centraal staat, en bovendien niet afgezonderd wordt door de scherpte, die op de bebossing errond zit.

              Ik zei 't al : de foto's zijn niet slecht. 't Zijn enkel dingen die mij opvallen die ik even meegeef...

              Comment


              • #8
                Re: Ardennen & Natuur

                Ik vind nr. 1 nogal rommelig van compositie: wat is nu het onderwerp ? Geef je werk eens een titel en je begrijpt wat ik bedoel
                nr 2: Hoog David Hamilton gehalte: goed uitgevoerd maar het boeit niet.
                nr 3: ook weer een rommelige compositie: boombladeren links bv ... verkeerd belicht... wat mij doet zeggen Next
                Last edited by Nerdifant; 15 februari 2009, 19:21.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Ardennen & Natuur

                  Iedereen bedankt voor de reactie,
                  foto's gemaakt tijdens een wandeling met vrienden
                  1e vond de ijspegels mooi en wou ook wat extra met de trage sluitertijd voor het kolkende water uittesten
                  2e persoonlijk vond de kleuren mooi
                  3e ok licht valt niet op het onderwerp (geen tijd op te wachten) en staat inderdaad wat teveel in de midden, maar vond de algemene combinatie mooi.
                  op naar de volgende en wat meer op details letten zoals Festinalente meld, grts Ingrid
                  groetjes Ingrid

                  Comment

                  Working...
                  X