Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betoging/portretten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betoging/portretten

Hoi allemaal!

Na m'n eerste setje hier over gent, wou ik jullie opinie ook eens horen over de volgende foto's. Ze zijn genomen op een betoging te Gent tegen de bezetting van Gaza. Ik was die dag wel wat kreupel lensgewijs, aangezien ik enkel m'n 50mm 1.8 bij me had. Dit zorgde echter voor de nodige spielerei, zeker in combinatie met de manuele focus op m'n d40. Al bij al een van de plezantste fotomomenten ooit voor mij. Nu nog aan jullie om je gedacht ervan te zeggen!

Als eerste de foto van een kind, gehuld in de vredesvlag met de massa betogers op de achtergrond.

lens: nikkor 50mm f1.8
    sluitertijd: 1/125
    diafragma: f/2.5
    ISO: 200
    belichtingscompensatie: -1/3 EV
    flits: geen flits

Als tweede een man met een symbolisch dood kind in de ene arm en een slogan in de andere.

sluitertijd: 1/160
    diafragma: f/1.8

En als laatste een jongeman met een bord met daarop 'Weg met Israël' in het arabisch.

sluitertijd: 1/200
    diafragma: f/1.8
    Flickr

Re: Betoging/portretten

Oorspronkelijk geplaatst door Wataridori Bekijk bericht
    Na m'n eerste setje hier over gent, wou ik jullie opinie ook eens horen over de volgende foto's. Ze zijn genomen op een betoging te Gent tegen de bezetting van Gaza.
    1. de foto van een kind, gehuld in de vredesvlag met de massa betogers op de achtergrond.
    2. een man met een symbolisch dood kind in de ene arm en een slogan in de andere.
    3. een jongeman met een bord met daarop 'Weg met Israël' in het arabisch.
    Waarom moeten die verduidelijkingen erbij, laat de kijkers dat maar beoordelen wat er op de foto's staat of laat de foto's maar vertellen.

Volgens mij had je beter toch wat meer groothoek gebruikt en iets meer algehele scherpte. Maar het feit dat je je goed geammuseerd hebt is het belangrijkste
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Eerste foto, vind ik dat het kind wat meer naar het midden mocht staan.
      Tweede foto vind ik een foto met veel emotie's
      Derde foto had ik liever in portret gezien.
      Je hebt wel de emotie's van de dag weten vast te leggen, al weet ik niet wat die jonge kerel aan het denken is met zijn glimlach.
      Kleuren passen bij de emotie's van de dag
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Tweede vind ik toch wel sterk, al had ik graag geweten wat er op zijn bord staat.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

1 kijkt de jongen tegen de kader
          2 is goed maar mist een beetje scherpte, de emotie is zeker goed weergegeven
          3 vind ik een zeer storende en afleidende achtergrond
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

vind de eerste de beste, juist omdat de jongen er goed op staat en ook plaats maakt voor de personen in de achtergrond.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind dat de eerste het meeste 'spreekt', mooi contrast tussen de kleurige vredesvlag en de grauwe kleding van de andere betogers. Hij heeft ook de beste compositie, terwijl ik de andere composities een beetje gewoontjes vind.

Groeten
              Flickr

Comment

Om te beginnen: niet slecht voor de beginnershoek!
                Dat de kleine bij de eerste tegen het kader kijkt vind ik persoonlijk niet zó erg. De inspirerende achtergrond doet me lang naar deze foto kijken en dat is bij mij altijd een goed teken omdat ik geboeid ben.
                Die tweede vind ik echt knap want kan zo in de krant... behalve dat er scherpte op de ogen van de man ontbreekt. (Maar ik heb eerder de indruk dat het aan het verscherpen bij het opslaan van het eindbestand zou kunnen liggen?)
                De derde is ook een goeie maar zit het beeld toch wat te hoog genomen. De (door iemand hierboven beschouwd als storende) achtergrond toont volgens mij juist wél dat hier "iets te doen is". De glimlach past dan eigenlijk wat minder bij het onderwerp.
                Last edited by VIM; 13 februari 2009, 14:46. Reden: Typfout
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Alvast bedankt voor alle comments!
                  Blijkbaar zijn de meningen wat verdeeld, maar zo te zien zijn de scherpte, de plaats van de jongen en de achtergrond van de laatste foto de grootste kritiekpunten.
                  De scherpte is inderdaad wel wat minder, volledig mijn fout want ik kan nog niet snel genoeg manueel focussen. Ben daarom ook op zoek naar een goedkope, tweedehands D80.
                  De plaats van de jongen heb ik met opzet zo gekozen om de optocht in de achtergrond in het beeld te houden, ik wou immers altijd duidelijk hebben dat het hier om een betoging gaat.
                  En de laatste was ik zelf het minst zeker over, maar heb die geplaatst op aanraden van een vriend die hem wel sterk vond.
                  Nogmaals bedankt voor jullie feedback!
                  Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wataridori Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor alle comments!
                    Blijkbaar zijn de meningen wat verdeeld, maar zo te zien zijn de scherpte, de plaats van de jongen en de achtergrond van de laatste foto de grootste kritiekpunten.
                    De scherpte is inderdaad wel wat minder, volledig mijn fout want ik kan nog niet snel genoeg manueel focussen. Ben daarom ook op zoek naar een goedkope, tweedehands D80.
                    De plaats van de jongen heb ik met opzet zo gekozen om de optocht in de achtergrond in het beeld te houden, ik wou immers altijd duidelijk hebben dat het hier om een betoging gaat.
                    En de laatste was ik zelf het minst zeker over, maar heb die geplaatst op aanraden van een vriend die hem wel sterk vond.
                    Nogmaals bedankt voor jullie feedback!
                    Als je de aandacht op de betoging wilt leggen dan is het niet de bedoeling dat er iets op de foto staat dat al de aandacht naar zich trekt zoals het jongetje
                    Robby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      Als je de aandacht op de betoging wilt leggen dan is het niet de bedoeling dat er iets op de foto staat dat al de aandacht naar zich trekt zoals het jongetje
                      zie waar de jongen in gehuld is!
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        zie waar de jongen in gehuld is!
                        grt,bouk.
                        Hij spreekt van de optocht in beeld te houden omdat dat het belangrijkste was. Dit kind weet trouwens niet waar het hier echt om gaat. Daarvoor is het te jong. Beter voor de foto in de betekenis van de betoging was dat daar een volwassene stond met de vlag rond de schouders en dan was er een evenwicht geweest met de betoging in de achtergrond.
                        Robby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Dit kind weet trouwens niet waar het hier echt om gaat. Daarvoor is het te jong
                          we leven niet meer in de Middeleeuwen hoor.
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            De (door iemand hierboven beschouwd als storende) achtergrond toont volgens mij juist wél dat hier "iets te doen is".

met achtergrond bedoelde ik de huizen, die komen mij nogal vreemd over
                            dus niet de mensen op de achtergrond die zijn hier zeker een deel van de foto
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                              met achtergrond bedoelde ik de huizen, die komen mij nogal vreemd over
                              dus niet de mensen op de achtergrond die zijn hier zeker een deel van de foto
                              De betoging ging toch door in een stad? IK zou hier geen andere achtergrond kunnen bij "verzinnen" hoor. Wegshoppen? Ik denk het niet .
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                              X