Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paddenstoel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paddenstoel

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Zie hier... mijn eerste post
    Last edited by sjako; 10 februari 2009, 17:19.

Re: paddenstoel

sjako,er staat geen afbeelding bij??

Comment

Hier een tweede poging in de hoop dat het gelukt is.
      Ben nog maar net begonnen en hoop nog veel te verbeteren,
      dus opmerkingen, tips en commentaar zijn van harte welkom!

Groetjes Sjako

Comment

allo sjako, hij laat zijn koppie hangen he,kleurtjes zitten goed,misschien de rest van de paddo's er volledig bij.

grtjs,

gNo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          allo sjako, hij laat zijn koppie hangen he,kleurtjes zitten goed,misschien de rest van de paddo's er volledig bij.

grtjs,

gNo
          Hey,
          Ik heb een volledige foto ook.
          Is deze beter? Het is maar een poging....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
            Hey,
            Ik heb een volledige foto ook.
            Is deze beter? Het is maar een poging....
            Jammer dat je hier in de beginnershoek maar weinig
            reacties krijgt, ondanks dat het veel bekeken wordt.
            Ben idd nog maar een beginner, maar juist daaromheb ik
            nood aan opbouwende commentaar.
            Heb veel moeite moeten doen, om de foto's erop te krijgen.
            Had meer reacties verwacht

Comment

Hey,

Ik ben een beginner, en ik vind de foto erg goed.
              Misschien de kleuren een beetje intenser maken, maar voor de rest o.k., hoor
              Mvg,
              Loes_M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loes_M Bekijk bericht
                Hey,

Ik ben een beginner, en ik vind de foto erg goed.
                Misschien de kleuren een beetje intenser maken, maar voor de rest o.k., hoor
                Dank je wel! Alle begin is moeilijk.
                Het was hier vooral een experiment in het zoomen.
                Ik was laaiend enthousiast over het resultaat in vergelijking
                met mijn vorige simpel toestelletje

We gaan ervoor! Moet nog veel leren...

Comment

nog een reactie van iemand die nog niet al te lang bezig is met fotograferen:

probeer een ietwat lager standpunt in te nemen, zodat je zo veel mogelijk paddestoelen op de foto krijgt, en zo weinig mogelijk achtergrond.

Verder vanalles proberen in Photoshop, maar daar moet ik zelf nog van leren.
                  WFJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
                    Jammer dat je hier in de beginnershoek maar weinig
                    reacties krijgt, ondanks dat het veel bekeken wordt.
                    Ben idd nog maar een beginner, maar juist daaromheb ik
                    nood aan opbouwende commentaar.
                    Heb veel moeite moeten doen, om de foto's erop te krijgen.
                    Had meer reacties verwacht
                    Da' s niet echt een toffe reactie tegenover de mensen die hier in hun vrije tijd, en da's dus niet elke dag en elke avond, proberen foto's te bekijken en daar een objectief oordeel of technisch commentaar bij te geven.

Begin eerst al eens met de tweede foto op een "normaal" formaat (800 à 900 pixels langste zijde) te posten. Als ik naar dergelijke foto's had willen kijken, had ik als hobby filatelie genomen.

Het standpunt is al aangehaald, en meteen zie je in deze foto waarom. Op de voorgrond is het een rommeltje dat de aandacht wegtrekt van die éne gebroken paddestoel. Als je echt die éne paddestoel wilt brengen, moet je hem ook zo brengen,
                    dus... die paddestoel "prominent" aanwezig in beeld. Die paddestoel scherp en spelen met scherptediepte, zodat de andere en de omgeving onscherp wordt.
                    Je kan ook kiezen voor de school of voor de paddestoel in zijn omgeving, maar da's dan een andere foto als deze eerste.
                    Dan... uitsnedes maken uit een foto bevordert zelden de kwaliteit van de foto. Kies een onderwerp en maak daar de foto van, i.p.v. een foto maken en eens kijken wat er op staat.
                    Als je een paddestoel heel speciaal wil brengen, is 't niet echt makkelijk. Zorg dat je licht goed zit. Bewolkte hemel is vaak 't beste en 't makkelijkste, maar niet altijd 't mooiste. Een straaltje zon kan veel doen, en dan moet je zorgen dat je een klein reflectieschermpje bij hebt (een zilveren bodempje van een pralinedoosje, of een goud/zilverkleurig kartonnetje dat ergens als bodem bij zit), om bij te lichten.
                    Fotografeer één paddestoel die je als onderwerp kiest, en kies verschillende hoeken, verschillende standpunten, verschillende brandpuntsafstanden enz... en haal er de beste uit.

Just my 2 cents...
                    Voila... nu aan 't werk !

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Da' s niet echt een toffe reactie tegenover de mensen die hier in hun vrije tijd, en da's dus niet elke dag en elke avond, proberen foto's te bekijken en daar een objectief oordeel of technisch commentaar bij te geven.

Begin eerst al eens met de tweede foto op een "normaal" formaat (800 à 900 pixels langste zijde) te posten. Als ik naar dergelijke foto's had willen kijken, had ik als hobby filatelie genomen.

Het standpunt is al aangehaald, en meteen zie je in deze foto waarom. Op de voorgrond is het een rommeltje dat de aandacht wegtrekt van die éne gebroken paddestoel. Als je echt die éne paddestoel wilt brengen, moet je hem ook zo brengen,
                      dus... die paddestoel "prominent" aanwezig in beeld. Die paddestoel scherp en spelen met scherptediepte, zodat de andere en de omgeving onscherp wordt.
                      Je kan ook kiezen voor de school of voor de paddestoel in zijn omgeving, maar da's dan een andere foto als deze eerste.
                      Dan... uitsnedes maken uit een foto bevordert zelden de kwaliteit van de foto. Kies een onderwerp en maak daar de foto van, i.p.v. een foto maken en eens kijken wat er op staat.
                      Als je een paddestoel heel speciaal wil brengen, is 't niet echt makkelijk. Zorg dat je licht goed zit. Bewolkte hemel is vaak 't beste en 't makkelijkste, maar niet altijd 't mooiste. Een straaltje zon kan veel doen, en dan moet je zorgen dat je een klein reflectieschermpje bij hebt (een zilveren bodempje van een pralinedoosje, of een goud/zilverkleurig kartonnetje dat ergens als bodem bij zit), om bij te lichten.
                      Fotografeer één paddestoel die je als onderwerp kiest, en kies verschillende hoeken, verschillende standpunten, verschillende brandpuntsafstanden enz... en haal er de beste uit.

Just my 2 cents...
                      Voila... nu aan 't werk !

Mvg

Chris
                      Hey,

Chris bedankt voor je reactie.
                      Het was zeker niet mijn bedoeling om met mijn reactie iemand te beledigen ofzo,
                      kwou gewoon even mijn gevoel kwijt.
                      Je commentaar is zeker terecht .
                      Ik zal deze bij mijn volgende pogingen zeker rekening mee houden.
                      Alvast bedankt voor je tips!

Sjako

Comment

Working...
                      X