Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekappartementjes in Zeebrugge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoekappartementjes in Zeebrugge

Het gebouw is wel niet zo imposant, maar daarom niet minder fotogeniek.
    Tevens is dit voor mij een oefening naar zwart-wit omzetting.

en de omzetting :

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

Re: Hoekappartementjes in Zeebrugge

Mooie zwartwit omzetting.
    Ik geef de voorkeur aan de zwartwit versie, want op de kleurversie zit een koude blauwe schijn op de gevel.

Comment

Gebouw zou er helemaal moeten opstaan in al zijn glorie. Nu mis ik iets.
      Vind de zw foto niet geslaagd. Ik zegt niet dat de techniek die je toegepast hebt niet goed is maar wel dat het voor deze foto geen meerwaarde heeft.
      De gekleurde idem.
      Wat hier volgens mij ontbreekt is de zon die het gebouw laat open bloeien. Doe het zelfde met de zon op het gebouw en je zult veel betere foto's hebben waarbij de zw en kleurenversie veel beter zal uitkomen. Nu staat het er maar triestig bij.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

het meest storende aan deze foto is dat het gebouw scheef staat. Verder zijn voor mij belichting en scherpte ok. Eventueel wel ander tijdstip kiezen zoals hierboven aangegeven. Is inderdaad aan de 'platte' kant

grt,
        Raf
        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

het meest storende aan deze foto is dat het gebouw scheef staat.
          tja, dat heet nu eenmaal perspectief he.

Comment

Vaak is het zo dat architektuur fotografie het best uitkomt in zw/w.

Comment

ga voor de eerste opname, jammer dat ie net niet lekker symmetrisch is.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat gebouw aan den hoek van Zeebrugge-dijk ken ik al van toen ik nog veel jonger was.
                We brachten daar ieder jaar een volle maand onze vakantie door. Is wel enorm vernieuwd de laatste jaren. Ik heb het nog geweten dat het er een beetje vervallen uitzag. Maar zoals ik het nu zie, is het al veel properder.
                Ikzelf ben nog een beginner in de fotografie en vindt het een geslaagde opname
                Groeten,
                wistofus.
                Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  tja, dat heet nu eenmaal perspectief he.
                  weet best wat pespectief is, maar deze staat scheef, helt over naar links.

heb 'm even recht(er) gezet, dan zie je het verschil zelf
                  grt,
                  Raf

Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Wat beter kan is rechtzetten en gaan voor volledige symmetrie. Verder vind ik helemaal niets fout aan deze foto. Ik denk dat je dit onderwerp niet beter kan brengen. Alles wat je er meer op zet, gaat storen, alles wat er minder op staat is gemist. M.a.w. 'k vind hem goed. Ben wel niet zo gewonnen voor 't zwart/wit. Ik mis daarin de punch van zwart/wit, maar da's persoonlijke smaak.

Comment

Ik kan mij violledig vinden in de commentaar van mijn voorganger.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bedankt voor de "rechtzetting"

Dankzij de opmerkingen ga ik meestal m'n foto's anders bekijken :

Ik moet toegeven dat een z/w versie voor gebouwen dikwijls de voorkeur krijgt, maar hier is het inderdaad toch een beetje bleekjes ...
                        Bij de kleur-versie komen de wolken bovendien beter tot hun recht.
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

Comment

Voor dat je de zwartwit conversie maakt, zou ik de witbalans proberen afregelen zodat de blauwe zweem over het gebouw weg is... daarna zal je veel meer contrast krijgen in de omzetting.

rechtzetten ook natuurlijk...
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                          X