Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maantje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maantje

    Met al die leuke maantjes te zien her en der op het forum, kreeg ik ook de manenkriebels. Tussen de wolken door gisterenavond eentje getrokken. Niet zo indrukwekkend als de anderen, maar ik was al blij dat tussen de vele witte vlekken er een paar met detail waren Is het wat?


  • #2
    Re: Maantje

    Ik vind het niet slecht.
    volgens exif is dit met een 250mm gemaakt en dat is mischien wat te weinig voor goede maanfoto's.
    Ik ben eens benieuwd welke verdere reacties/tips er gaan komen want dit interesseerd
    mij ook wel.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Maantje

      Hey juppekes

      Het is zeker al wat

      Heel wat details zijn zichtbaar

      Op mijn scherm is het zwart niet helemaal zwart, er zitten veel bruine blokjes tussen (iso een beetje te hoog)
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Maantje

        Oh, vreemd van die bruine blokjes. Bij mij is alles goed zwart. Iso was 100, kan niet minder zetten. (of dat ik al heb ontdekt tot hiertoe, hihi)

        Misschien ga ik ooit nog eens een grotere lens kopen, maar voorlopig is de 55/250 genoeg (lees, lege fotografie-portemonee) Heb deze lens ook nog niet zo lang.

        Bedankt voor het kijken!

        Comment


        • #5
          Re: Maantje

          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Oh, vreemd van die bruine blokjes. Bij mij is alles goed zwart. Iso was 100, kan niet minder zetten. (of dat ik al heb ontdekt tot hiertoe, hihi)

          Misschien ga ik ooit nog eens een grotere lens kopen, maar voorlopig is de 55/250 genoeg (lees, lege fotografie-portemonee) Heb deze lens ook nog niet zo lang.
          Een grotere lens moet je niet kopen... één met meer bereik misschien 250mm is inderdaad niet zo veel om een maanfoto te maken.

          Ik zie geen bruine blokjes hoor, maar ik denk dat je door een tikkeltje te verscherpen, nog veel meer detail in de maan krijgt.

          Wat kan je nog beter doen m.i...
          - maak de foto vanaf statief, zoals een nachtfoto, met spiegel voorontspanner, als je toestel er mee uitgerust is, en met afstandsbediening of zelfontspanner. Wel de zoeker afdekken, als je de foto maakt om lichtpolutie langs de zoeker te vermijden.
          - knijpt het diafragma één of twee stopjes dicht omdat lenzen volopen meestal niet de scherpste beelden maken. Als detail belangrijk is, zeker als je wil gaan croppen, kan je beter alles wat je aan scherpte kan winnen, in je foto steken, zodat je het er later kan uithalen.
          Last edited by FestinaLente; 8 februari 2009, 12:00.

          Comment


          • #6
            Re: Maantje

            'k Heb de foto 10% verscherpt voordat ik er een cropje heb van gemaakt. Zal later (na het kuisen) nog eens wat uitproberen met de originele foto.

            Je tips neem ik mee in mijn klein boekje en ga ik eens uitzoeken hoe dat allemaal kan en moet 't Groen is nog lange na niet weg achter mijn oren.

            Comment

            Working...
            X