Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lezolas' eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lezolas' eerste foto's

Nikon D40
    met een 55/200 lens

Mijn eerste foto's!
    Niets speciaals mja.. niet gemakkelijk om koren van kaf te onderscheiden en te weten waar te beginnen...
    Last edited by Lezolas; 5 februari 2009, 22:22. Reden: foto's aangepast²

Re: Lezolas' eerste foto's

Eerst en vooral welkom op het forum

Je moet je foto's in je bericht invoegen en niet met links werken. Gewoon de url naar de foto invoegen via de knop afbeelding invoegen. (max 900pixels voor de langste zijde)

De foto's zelf, ze zijn nog niet zo heel scherp. De donkerste vind ik de beste wel. Qua compositie is het jammer dat links de kandelaar afgesneden word. Ofwel doe je dat ong in het midden ofwel niet maar zeker niet halverwege de kaars

Veel succes
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Voila, zo beter??

Euhm ja, ik heb er voor gekozen om enkel de rechterkant van die kandelaar te nemen omdat ik die linkerkant lelijk vind :P

Ik kan met Photoshop en Lightroom dat kleine stukje kaars nog weg toveren dus nja..
      Die donkerste lijkt me idd ook de mooiste, al zag die lichtere op het toestel zelf er 't mooist uit!

Dat ze niet scherp genoeg zijn.. tgoh dat is gebrek aan ervaring denk ik, want ik vind ze eigenlijk wél scherp genoeg.
      Aan mij om het te gaan vergelijken en uit te zoeken natuurlijk!

Bedankt voor je reactie!!

Comment

Waar te beginnen? Bij de scherpte is een goed begin. Als de scherpte niet op de goede plaats is dan mag je nog een goed compo en goede kleuren hebben, Dan is de foto verloren (eventueel na bewerking). Een foto die scherp is maar geen goed compo heeft kan men eventueel croppen of een uitsnede maken om ze zo te redden.

Gebrek aan scherpte kan ook te wijten zijn aan het rezisen, dat moet jij dan ùmaar vergelijken met de origineels.
        Fotograferen is als koken, men moet regelmatig proeven (Controleren) om zo het gerecht (de foto bij te sturen).
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Mmmh welkom allesinds. Mooi onderwerp zeker niet de makkelijkste. Witbalans is net wat te warm en ja de scherpte kan ook wel beter. De staaf van de kandelaar hangt voor de vlam, dus misschien eens in een andere hoek nemen?

Comment

Working...
          X