Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi
Alleen jammer dat de foto niet rechtopstaand genomen is...nu wat teveel ruimte links en rechts, beter wat meer ruimte gehad onderaan, voor de stier.
Mvg. Renzowoef Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset
vind deze zeker geslaagd, ook mede door het feit dat het een liggende foto is. Een staande foto vindt ik te klassiek en omdat er links en rechts veel stof opwaait lijkt de stier des te woester. Eventueel contrast verhogen, wat doordrukken hier en egenhouden daar, en zo een iets 'duisterder' effect creëren.
Tweede versie is veel krachtiger. Misschien volgende keer proberen om wat door de knieën te gaan (als dat veilig is), dan oogt hij nog indrukwekkender.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Mijn idee...
Spijts het stof, meen ik dat er toch te weinig beweging in de foto zit. De stier staat er vrij statisch bij, en het hooi/strooi op de voorgrond suggereert zelfs dat hij aan het grazen is. Door de omgeving in de crop weg te nemen, haal je je m.i. helemaal die suggestie op je nek. Geluk dat de spetters rechts boven nog wat redding brengen.
Ik zie de enge crop niet zo zitten, en zou hem anders maken, als ik er al één zou maken. Niet elke centrale compositie is slecht, en deze heeft links voor nog de schaduw van de stier en rechts achter de mensen die achter het hekwerk staan te kijken, en die de suggestie van een arena en diepte in de foto brengen.
vind deze zeker geslaagd, ook mede door het feit dat het een liggende foto is. Een staande foto vindt ik te klassiek en omdat er links en rechts veel stof opwaait lijkt de stier des te woester. Eventueel contrast verhogen, wat doordrukken hier en egenhouden daar, en zo een iets 'duisterder' effect creëren.
grt,
Raf
Dit had ik niet gelezen, maar ik had het (gauw, gauw) toegepast op een crop die voor mij nog net kan...
Last edited by FestinaLente; 6 februari 2009, 21:59.
@FestinaLente: Ik denk als je deze foto (de gecropte) aan een boer laat zien dat hij direct zegt of dat beest aan het grazen of aan het razen is. Maar ergens heb je ook gelijk omdat er een deel van het decor ontbreekt.
Oorspronkelijk geplaatst door DermontJelleBekijk bericht
@FestinaLente: Ik denk als je deze foto (de gecropte) aan een boer laat zien dat hij direct zegt of dat beest aan het grazen of aan het razen is. Maar ergens heb je ook gelijk omdat er een deel van het decor ontbreekt.
Kan zijn, maar ik ben geen boer.
Ik hoef ook geen gelijk... ik geef gewoon mijn mening.
Da's toch wat hier gevraagd wordt, niet ?
Comment