Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR op Antwerpse Linkeroever

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR op Antwerpse Linkeroever

Tegenslag met het weer. Lastige sneeuwval verknoeide veel van de foto's.
    Gewoon slechte dag uitgekozen ...

Hieronder een HDR-bewerking van een soort boei op de Antwerpse Linkeroever. of ? .
    Compositorisch vind ik de foto persoonlijk niet zo goed. Teveel storende elementen op de achtergrond, nog maar te zwijgen van de sneeuwval.

Dit is 1 van de 5 foto's voor de HDR-bewerking:

Groetjes!

Re: HDR op Antwerpse Linkeroever

Waarom een HDR foto maken van foto's die je zelf niet goed vind. Dit vind ik verloren tijd.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Solar Bekijk bericht
      Tegenslag met het weer. Lastige sneeuwval verknoeide veel van de foto's.
      Gewoon slechte dag uitgekozen ...

Hieronder een HDR-bewerking van een soort boei op de Antwerpse Linkeroever. of ? .
      Compositorisch vind ik de foto persoonlijk niet zo goed. Teveel storende elementen op de achtergrond, nog maar te zwijgen van de sneeuwval.

Dit is 1 van de 5 foto's voor de HDR-bewerking:

Groetjes!
      zo negatief over uw eigen foto's!!!
      nikon stuff

Comment

De originele is idd niet zo indrukwekkend maar de HDR is voor mij zeker een verbetering. HDR zelf kan ik niet beoordelen maar de foto op zich vind ik zeker goed.
        Toffe locatie zelfs, ik ben ook enkele keren daar op dat perkske geweest.
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Waarom een HDR foto maken van foto's die je zelf niet goed vind. Dit vind ik verloren tijd.
          Robby
          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve
          zo negatief over uw eigen foto's!!!
          Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik de compo persoonlijk niet goed vind, gezien de opgesomde omstandigheden (lees: sneeuw en achtergrond).
          Daarom dat ik de vraag (via smileys of ) stel inzake de HDR-bewerking:
          -->
          Oorspronkelijk geplaatst door Solar
          Hieronder een HDR-bewerking van een soort boei op de Antwerpse Linkeroever of
          MAW ik vraag gewoon of de HDR-bewerking goed was.

@ Robby: is het ook verloren tijd als een tennisser zijn opslag oefent en zijn bewegingen zelf niet goed vindt om alzo met een kritische invalshoek deze bewegingen te verbeteren? Zijn bal gaat misschien tegen het net tijdens het bijschaven van de techniek .... In dit geval gaat mijn compo (met eigen kritische blik) de mist in/ tegen het net. Is het verkeerd om alsnog op een mindere compositie HDR-bewerking te oefenen?

@ david_ve: Ik ben niet negatief over mijn eigen foto's. Snap niet goed waar je dit uit afleid? Ik ben gewoon kritisch en weet gewoon dat de sneeuw en de betreffende achtergond slecht zijn. De compo is gewoonweg niet goed. Ik stelde gewoon de vraag of de HDR-bewerking of is.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Solar Bekijk bericht
            Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik de compo persoonlijk niet goed vind, gezien de opgesomde omstandigheden (lees: sneeuw en achtergrond).
            Daarom dat ik de vraag (via smileys of ) stel inzake de HDR-bewerking:
            -->

MAW ik vraag gewoon of de HDR-bewerking goed was.

@ Robby: is het ook verloren tijd als een tennisser zijn opslag oefent en zijn bewegingen zelf niet goed vindt om alzo met een kritische invalshoek deze bewegingen te verbeteren? Zijn bal gaat misschien tegen het net tijdens het bijschaven van de techniek .... In dit geval gaat mijn compo (met eigen kritische blik) de mist in/ tegen het net. Is het verkeerd om alsnog op een mindere compositie HDR-bewerking te oefenen?

Groetjes
            Het is geen verloren tijd als een tennisser zijn opslag oefent en zijn bewegingen zelf niet goed vindt om alzo met een kritische invalshoek deze bewegingen te verbeteren.
            Het is wel verloren tijd, als een tennisser zijn opslag oefent en zijn bewegingen zelf niet goed vindt om alzo met een kritische invalshoek deze bewegingen te verbeteren, wanneer hij dit doet met een tennisracket waarvan de bedrading versleten en slap hangt en speelt met ballen die plat zijn.
            Dat is zelfs voor Nadal en Federer teveel.
            In deze context spreek ik van verloren tijd.
            Ik denk niet dat je er veel mee bent als je een foto post waarvan je weet dat ze niet goed is, je weet hoe het komt en dat je de oplossing weet.
            Robby

Comment

Anyway, ik vond het toch plezant op linkeroever..!
              Canon 40D - 24-70mm F2.8 L en een 70-200mm F4.0 L

Comment

Ik denk niet dat je er veel mee bent als je een foto post waarvan je weet dat ze niet goed is, je weet hoe het komt en dat je de oplossing weet.
                Robby
                Ik begrijp je opmerking. Maar ik kan toch moeilijk alleen maar HDR-bewerkingen oefenen op perfecte composities? Mijn bedoeling is mijn HDR-kennis bij te werken. Het doel heiligt de middelen, in dit geval een slechte compo ... Het zwarte object (de boei) op de foto leek me ideaal om eens met donkere kleuren te spelen in de HDR-bewerking.
                Door zelf te zeggen dat de compo slecht is, hoopte ik op begrip hiervoor en aandacht voor de HDR-bewerking. Niet het geval dus, het gaat blijkbaar over wat ik zelf al wist en zodoende dergelijke foto's beter niet kan posten? ....
                De foto werd dus gepost met oog op technische opmerkingen, zoals vermeld in het aanvankelijke eerste bericht.

Anyway, ik vond het toch plezant op linkeroever..!
                Was daar super, ook de Carolus :-)

Groetjes
                Last edited by Solar; 4 februari 2009, 09:23.

Comment

1 is zeker niet slecht gedaan als je de combinatie linkeroever en boei wil tonen
                  ik vind hem goed
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

de hdr-bewerking en de tonemapping zijn quasi perfect uitgevoerd.
                    ook het rechttrekken van de foto is een beter resultaat.
                    de compositie vind ik niet zo slecht hoor. de sneeuw geeft er een speciaal effect aan.
                    ik vind de foto zeker en vast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeldhouwer Bekijk bericht
                      de hdr-bewerking en de tonemapping zijn quasi perfect uitgevoerd.
                      ook het rechttrekken van de foto is een beter resultaat.
                      de compositie vind ik niet zo slecht hoor. de sneeuw geeft er een speciaal effect aan.
                      ik vind de foto zeker en vast
                      Perfect Het is toch de bedoeling van HDR om een evenwicht te vinden tussen de onderbelichte, de overbelichte en de goed belichte delen. Hier ga je van een overbelichte boom en appartement naar het tegenovergestelde, onderbelicht.
                      Ik denk dat je hier valse hoop geeft. Dat je het mooi vind dat is een andere kwestie.
                      Robby

Comment

Om ook een voet tussen de deur te steken in deze discussie:
                        Ik weet niet of jou HDR-soft dat kan:
                        PhotoImpact X3 van Corel (vroeger ULead) heeft een functie om bij het maken van een HDR "artifacts" weg te halen; dus zaken die niet op al je foto's uit de HDR voorkomen kan je op een simpele manier weg "toveren".
                        Weg met de storende sneeuw dus!
                        't Is maar dat je het weet! Ik maak absoluut geen reclame!!! Want ik heb NIETS met Corel!!!!!

Los daarvan: ik vind de HDR er inderdaad wat "over". Er is een verlies aan scherpte en bepaalde delen worden echt te donker.
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                        X