Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breendonk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breendonk

Zondag naar Breendonk getrokken voor een z/w sessie. Waarom z/w? Omdat dit voor mij persoonlijk een betere weergave geeft van de grimmige sfeer die nog steeds in die gangen en kamers hangt...

Memories like faded photographs...

Re: Breendonk

is nderdaad grimmig hou ik wel van het duistere,2 heeft mijn voorkeur. niet dat ik zo'n groot licht ben hé

Comment

Prachtige, emotierijke reeks voor mij met uitstekende omzettingen.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

heel goede reeks en een prima omzetting.
        maar ja met zo,n Nickname!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een goed begin, voor mij mocht het zelfs nog donkerder, het blijft een plaats van gruwel.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

bedankt voor de goede commentaren!

en het mag inderdaad zelfs nog iets donkerder, maar daar kan ik nog steeds een mouw aan passen. Denk wel dat ik ze nog een beetje verder ga bewerken. Vooral sommigen.

Comment

Het blijven beklijvende foto's van plaatsen als deze. niet al nietemin ga ik proberen commentaar te geven zonder mijn emoties laten mee te spelen.
              -De foto met de bedden zo zijn er al veel genomen. Ik denk dat er in de kamer sterkere foto's te nemen zijn door bv een foto te nemen vanuit één van de bedden. Nu is het voor mij een toeristen foto. Het gebruik van de flits geeft er voor mij ook geen meerwaarde aan.
              Scherpte is ook niet wat het moet zijn maar dat kan komen door het rezisen.
              -De foto van de gang idem
              - De haak.Dit is voor mij een mooie didactische foto zonder veel emotie. Ik wou eerst zeggen dat ik eerder zou opteren om een foto te nemen van de schaduw van de haak maar ik vermoed dat deze is onstaan door de flits.
              Heb het toch niet kunnen laten om mijn emotie's laten mee te spelen.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Zeer herkenbare plaatjes voor mij aangezien ik zelf van Breendonk ben
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  -De foto met de bedden zo zijn er al veel genomen. Ik denk dat er in de kamer sterkere foto's te nemen zijn door bv een foto te nemen vanuit één van de bedden. Nu is het voor mij een toeristen foto.
                  probeer dat maar eens en ook het nodige respect terplaatste te bewaren!!
                  grt,bouk.

Comment

Fantastische fotos. In zwart wit breng je idd die kille grimmige sfeer vooruit !!

Er zitten hier blijkbaar enkele cracks.

Comment

de haak kan mij niet bekoren de 2 andere zijn top
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        probeer dat maar eens en ook het nodige respect terplaatste te bewaren!!
                        grt,bouk.
                        De vraag is "een foto nemen van iemand anders zijn lijden is dat respect bewaren?"
                        Ik durf er niet op te antwoorden. Ik vind deze foto's niet respectloos, laat ik daar in duidelijk zijn. Ik heb niet gezegd dat men op het bed moet gaan liggen en dan een foto nemen. Wanneer men wacht tot er niemand aanwezig is, eventjes tussen de bedden gaat staan dan denk ik niet dat iemand daar aanstoot gaat aan geven. Het zou natuurlijk iets anders zijn dat je daar op deze manier uw familie of vrienden zou fotograferen.
                        Het gaat soms ver. Ik geloof dat iedereen de foto's kent van de concentratiekampen waar men de mensen in de bedden ziet liggen gefotografeerd door de amerikanen.
                        Wat weinig mensen weten is dat deze foto's gemanipuleerd zijn. Deze foto's zijn genomen nadat de barrakken waren ontruimd. Omdat men niet de kans had, om bij het binnenkomen van de kampen, een foto te nemen van de slaapvertrekken, omdat de meeste mensen naar buiten waren gekomen, heeft men deze mensen terug naar binnen gevraagd om deze foto's te nemen. Kan men hier spreken van respectloos of sensatiezucht, omdat men de mensen terugstuurd naar de gruwel?
                        Als ik in het kamp van Breendonk had gezeten en later een fotograaf zou tegenkomen die een foto wilt maken die weergeeft wat ik in die gruweltijd zag vanuit mijn bed, dan zou ik dit niet als respectloos aanzien op voorwaarden dat hij weet wat daar allemaal is gebeurt. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                        Robby

Comment

Robby,

Ik kan je zeker geen ongelijk geven. En ware het niet dat er op die plaatsen nogal veel volk rondliep, had ik zeker mijn kans genomen om nog wat verder te gaan. Zonder evenwel respectloos te werk te gaan. Alleszins, je commentaar heeft me weer wat wijzer gemaakt, ik ben pas 2 weken met mijn spiegelreflex aan het werk, en heb dus ook nog een pak te leren van mijn toestel en van fotografie zelf. En het is jammer dat de scherpte wat verloren gegaan is door het resizen.

Maar mensen die tips willen geven etc, laat het zeker niet, want ik leer graag bij van meer ervaren fotografen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            De vraag is "een foto nemen van iemand anders zijn lijden is dat respect bewaren?"
                            Ik durf er niet op te antwoorden. Ik vind deze foto's niet respectloos, laat ik daar in duidelijk zijn. Ik heb niet gezegd dat men op het bed moet gaan liggen en dan een foto nemen. Wanneer men wacht tot er niemand aanwezig is, eventjes tussen de bedden gaat staan dan denk ik niet dat iemand daar aanstoot gaat aan geven. Het zou natuurlijk iets anders zijn dat je daar op deze manier uw familie of vrienden zou fotograferen.
                            Het gaat soms ver. Ik geloof dat iedereen de foto's kent van de concentratiekampen waar men de mensen in de bedden ziet liggen gefotografeerd door de amerikanen.
                            Wat weinig mensen weten is dat deze foto's gemanipuleerd zijn. Deze foto's zijn genomen nadat de barrakken waren ontruimd. Omdat men niet de kans had, om bij het binnenkomen van de kampen, een foto te nemen van de slaapvertrekken, omdat de meeste mensen naar buiten waren gekomen, heeft men deze mensen terug naar binnen gevraagd om deze foto's te nemen. Kan men hier spreken van respectloos of sensatiezucht, omdat men de mensen terugstuurd naar de gruwel?
                            Als ik in het kamp van Breendonk had gezeten en later een fotograaf zou tegenkomen die een foto wilt maken die weergeeft wat ik in die gruweltijd zag vanuit mijn bed, dan zou ik dit niet als respectloos aanzien op voorwaarden dat hij weet wat daar allemaal is gebeurt. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                            Robby
                            met je eens Robby, maar dat schrijf ik toch ook:
                            probeer dat maar eens(in zo,n bed gaan liggen) en ook het nodige respect terplaatse te bewaren.
                            tis maar net hoe je het leest.
                            grt,bouk.

Comment

Dit is één van de weinige foto's op BD waar men ook over gevoel en emotie's praat.
                              Het is toch de bedoeling om iets los te weken bij de mensen met een foto.
                              Deze reeks slaagt daar 100% in en is dan ook op dit gebied voor mij een geslaagde reeks. Dat was ik nog vergeten te vermelden
                              Robby

Comment

Working...
                              X