Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lijnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lijnen

Tja,..echt goed vind ik hem niet,vandaar ook dat ik hem post,hoe had ik deze moeten nemen?twas wel redelijk grijs weer,ook de zw/wit omzetting is niet dat,tis met photofiltre gedaan,met wat doen jullie dat?
    ik heb geprobeerd scherp te stellen int midden van de lijn die je zou hebben als je de voeten van de 2 palen verbind,in de hoop dat ik van ne sclechte foto meer leer,dan van een goeie,....laat maar komen!

f5 - 1/125 - ev-1

f4.8 1/60 sec ev 0.0
    Last edited by kris99; 3 februari 2009, 13:42.

Re: lijnen

Hij is gewoon onderbelicht want het zwart is op vele plaatsen dichtgelopen en de lucht is te donker. Mag minstens één stop lichter.

Comment

Mooie diepte in de foto.
      Misschien je diafragma nog wat kleiner zetten zodat je over de hele lijn meer scherpte hebt.

Daarnaast zoals gezegd veel te donker. Als je met curves kan werken, zet dan je witpunt op de lucht en de foto ziet er veel beter uit.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Bedank voor de opbouwende commentaren he,ook tof dat jullie zeggen wat ik wel moet doen of proberen,op deze manier denk ik dat je als beginner nog altijd het meeste leert

net even terug geweest,diafragma kleiner en met ev gespeeld,zelf vond ik de foto zonder compensatie het best (foto 2)
        Ah ja...euh... witpunt op de lucht zetten?gaat dit met een D80?

Comment

compo is wel mooi, de sporen zuigen je letterlijk de diepte in en het herhaaldelijk terugkomen van de constructie is ook mooi.
          De eerste is zoals gezegd wat donker, maar de 2e vind ik net wat te licht.

Verhoudingsgewijs is een foto scherp 1/3 voor het onderwerp waarop je scherpsteld en 2/3 na het voorwerp waarop je scherpsteld. Afhankelijk van het gekozen diafragma is je 3/3 of het scherpe gebied groot of klein. (ook afhankelijk van brandpunt en afstand waarop je staat).
          Maar als je deze foto bv helemaal scherp wilt gebruik je een klein diafragma en zou ik scherpstellen ong op de 2e of 3e paal.

Groeten
          Wat een dag, alles in schoonheid
          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Working...
          X