Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ochtendlijke industrie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ochtendlijke industrie

Eerste fotopost... Eens een ochtendje door een industrieterrein gezworven en dit is het resultaat... Op de terugweg ook nog enkele andere foto's getrokken. Hoe meer tips, hoe liever!

Alvast bedankt!

ISO: 800
    Shuttertime: 1/15s
    diafragma: F8.0

ISO: 800
    Shuttertime: 1/15s
    diafragma: F5.0

ISO:100
    Shuttertime: 1/60s
    diafragma: F13.0
    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Re: ochtendlijke industrie

twee vind ik een heel sfeervolle, mede door de ruis (en mogelijk ook flink gecropt).

Comment

Hallo, leuke serie. Foto 1 en 2 vindt ik te veel ruis hebben. Echter foto3

Groeten,

Danny

Comment

veel op te lossen met statief: lage iso's (100), langere sluiter en klein diafragma
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De kleuren op de derde vind ik de betere en een beetje rechtzetten zou geen kwaad kunnen.De eerste twee hebben veel te veel ruis wat jammer is.
          Gebruik een statief want dit helpt met deze opnames..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bedankt voor de commentaren!

De ruis... komt idd voort uit het werken zonder statief. Had een statief bij, maar van duidelijk te slechte kwaliteit (er stond veel wind en ik kreeg het ding gewoon niet deftig stabiel: blijkbaar mgag je ook op een statief niet te veel proberen te besparen... ). Als beginner had ik er natuurlijk ook niet aan gedacht om een afstandsbediening voor mijn camera mee te nemen (alleen al op de knop drukken deed de camera al bewegen)... Ruis is er dus als gevolg van het feit dat ik de foto's zwaar heb moeten oplichten naderhand (EV bijna op maximum getrokken). Ik vond de ruis zelf eigenlijk niet storend en sfeerscheppend (anders had ik de foto's niet gepost), maar het is leuk om jullie (veel objectievere) meningen te horen...
            Intussen heb ik een lichtgevoeliger lens gekocht en een afstandsbediening, nu nog een statief die naam waardig en dan probeer ik het opnieuw!
            Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Ik denk dat je wel beseft wat er mis is met de eerste twee (ruis) en ook weet hoe het op te lossen.

De derde is een mooie.
              Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Working...
              X