Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helleketelbos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: helleketelbos

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    houwen zo, alleen die boom naast het huisje weghalen, verstoort de hele compo.
    grt,bouk.
    en... je mag míjn kettingzaag gebruiken...
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      We hebben NIKS aan de eerste commentaren als je het origineel weghaalt!
      Mooi onderwerp en goed in beeld gebracht.
      De lucht is inderdaad een raar geval waarvan ik niet goed weet wat ik er moet van denken: zijn dit regenstriemen of een "fout" in de bewerking?
      Mischien zou het goed zijn om het origineel ook te posten het kan ook al in het origineel zitten.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Seg ik heb een vraagje ivm HDR...

Hoeveel foto's trek je hiervoor en hoeveel tijd zit er tussen de foto's?
        Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Comment

Inspirerende foto!
          Daar moet ik zeker ook eens een wandeling gaan maken
          Nikon D70s (aan vervanging toe)
          Volgt les fotograferen met reflexcamera in CVO te Kortrijk en moet nog veel leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht
            Seg ik heb een vraagje ivm HDR...

Hoeveel foto's trek je hiervoor en hoeveel tijd zit er tussen de foto's?
            Hoe meer foto's, hoe meer dynamisch bereik je in de foto kan brengen. Ik heb al HDR's gezien van 13 foto's.

Ik maak er standaard 3, met afhankelijk van de situatie, tussen de 1 en 2 stops lichtverschil. Als je de bracketing functie van je camera gebruikt, kan je dit perfect instellen.
            De tijd tussen de foto's... zo snel mogelijk. Het is het lichtverschil dat belangrijk is, niet de tijd. Werk vanop statief, met diafragma voorkeuze ingesteld. Dat geeft m.i. de beste resultaten.

Over de foto...

Ne goeie, met geen overdreven HDR. Houwen zo. Niets afkappen, niets omkappen. Het lijkt wel of we naast onze camerazak nog een hele aanhangwagen met werkmateriaal moeten meenemen om een foto te maken. Er staan misschien dingen op de foto die er niet zouden moeten opstaan, maar er staan ook heel veel dingen op die hun nut hebben bij dit beeld (rijen weipaaltjes, de doorkijk naast de woning links, de goeie vlakverdeling). Daarom zou ik niet veranderen.
            Last edited by FestinaLente; 6 februari 2009, 15:59.

Comment

Bedankt Festina!

Ik had op onderstaande link ook al wat info gevonden ivm HDR...

Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.
              Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Comment

Ik vind deze foto ook zeer geslaagd, zowel qua compositie als techniek.
                Fantastisch om hdr gebruikt te zien worden ipv misbruikt!
                Top!
                Flickr

Comment

Working...
                X