Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bij foto1 stond je op statief Je iso waarde is oke maar je mag gerust een kleiner diafragma gebruiken dus een hoger F-getal .
Weet je nog waar de zon stond toen je met de polarisatiefilter werkte? zo een filter gebruik je best haaks op de zon .
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
De eerste vind ik de beste foto. De schelpophopingen op het strand, die evenwijdig met het onderwerp over de diagonaal lopen, bepalen voor een stuk mee de compo.
Bij de twee vind ik het stukje schaduw/zon vooraan goed gezien, en speelt leuk mee in de foto, maar toch zag ik links ook graag een tikkeltje omkadering van het pad. De ruimte bovenaan is misschien wel overbodig.
De derde is niet slecht, maa ik vind het een beetje een moeilijke.
Voor alle drie de foto's... niveaus bijstellen. Er zit veel meer licht en schaduw in dat de foto krachtiger kan maken.
@jr52: De eerste foto is genomen wanneer het licht werd, kan de blauwzeem hiervan komen? De witbalans zou normaal goed moeten zijn.. ik heb deze geijkt op een neutraal vlak. Als ik dat goed gedaan heb tenminste.
Waarom zijn 2 en 3 veel minder?
@pbj: Ik weet dat een polarfilter enkel goed werkt bij zonnig weer en haaks op de zon. Beide foto's zijn zo gemaakt maar niet heel hard gepolariseerd. Klein f getal heb ik genomen om de schelpen te benadrukken maar ik had idd mss beter een klein diafragma genomen.
@festinalente: de eerste vind ik zelf idd een mooie compositie, de 2e zou beter zijn met nog een stuk van de zijkant van het pad links. De 3e is misschien wat van te ver? en Wat blauw?
Bedankt voor je uitleg over de niveau's onderaan staat de eerste foto even geupdated.
Is het zo beter? Ik vind het moeilijk juist te bepalen wanneer licht en kleur ideaal zijn..
En is het ook mogelijk om dit vooraf in de camera in te stellen?? via beeldoptimalisatie ofzo mss?
Wat een dag, alles in schoonheid
Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900
En is het ook mogelijk om dit vooraf in de camera in te stellen?? via beeldoptimalisatie ofzo mss?
Da's even proberen en altijd anders. Proberen rechts te belichten, zover mogelijk onderaan tegen de rechterkant van de curve aanzitten is de boodschap, zonder een piek rechts tegen de kant te hebben. Als je links moet bijstellen wordt je foto er alleen maar beter op. Rechts is licht toevoegen en licht toevoegen is ruis toevoegen... op 900-600 zie je 't niet, maar op een afdruk van 60 op 40 wel. veel beter, maar ik zou nog verder durven gaan, zeker rechts.
Ik vind de eerste foto het beste maar ik kan me wel vinden met de uitleg van Festina..Het scheelt echter maar een haar. De tweede en derde zijn wat minder maar daarom niet slecht.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik vind de eerste foto het beste maar ik kan me wel vinden met de uitleg van Festina..Het scheelt echter maar een haar. De tweede en derde zijn wat minder maar daarom niet slecht.
Comment