Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Die staat er mooi op.
Compo is goed, scherpte is goed en goed gebruik van scherptediepte.
Wel wat uitbranding op de borst van de hond. Door de donkere en heel lichte delen van de vacht is dit een moeilijk onderwerp, zeker met die belichtingssituatie (zon).
Wat inflitsen kan helpen
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik stond bij ons in huis achter glas, dus flitsen had niet echt geholpen, denk ik. Maar ik ga het wel eens buiten proberen zodat ik het verschil merk
De handtekening is vlug in elkaar gestoken en ja ze komt idd te sterk naar voor! Zal mij een nieuwe moeten maken
Die staat er mooi op.
Compo is goed, scherpte is goed en goed gebruik van scherptediepte.
Wel wat uitbranding op de borst van de hond. Door de donkere en heel lichte delen van de vacht is dit een moeilijk onderwerp, zeker met die belichtingssituatie (zon).
Wat inflitsen kan helpen
Inflitsen om overbelichte delen op te lichten? Dat is zeker een nieuwe revolutionaire techniek in de fotografie.
Kan je dat even verduidelijken?
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Inflitsen om overbelichte delen op te lichten? Dat is zeker een nieuwe revolutionaire techniek in de fotografie.
Kan je dat even verduidelijken?
Tja Jos, Technologie staat niet stil
Wat verkeerdelijk - te bondig - uitgedrukt, met gewoon inflisten ga je natuurlijk niet de zomaar de overbelichting weg werken, maar je hebt er wel meer controle over de belichting, wat je niet hebt met alleen de volle zon.
Door een balans te zoeken tussen natuurlijk licht en flitslicht kun je mogelijks toch de hond egaal belichten zonder dat er uitgebrande delen zijn.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment