Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw hier

Hallo allemaal. Ik heb via een kennis te horen gekregen dat hier goede feedback te krijgen is. Vanaf dat ik jong was ben ik al bezig geweest met foto's maken, maar nooit serieus. Sinds een half jaar heb ik een canon 30D gekocht en ben ik de 50mm 1.8 lens die erbij zat aan het verkennen. Ook het netjes bewerken van foto's ben ik aan het oefenen. Het lukt me steeds wat beter om een leuke foto te maken en te bewerken en omdat ik graag in deze hobby wil groeien, zou ik graag wat feedback willen op wat foto's om hier van te leren.

Hier een foto die vrij snel genomen is mijn vriendin. Als ik deze over kon doen, zou ik zelf het licht wat meer over haar gezicht laten vallen. Maar verder vind ik de foto mooi gelukt en wil graag wat feedback over deze foto krijgen.

EXIF:
    Camera Model: Canon (Canon EOS 30D)
    Lens Focal Length: 50.00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/3200 sec
    F-Number: F1.8
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/3
    Canon 30D + Canon EF 50mm f1.8 + Canon EF 22-55mm f4-5.6 USM + Manfrotto 785B + Extreme CFII 4GB + WhiBal card pocket

Re: Nieuw hier

Mooie om mee te starten.

Comment

mooie prent, mooie onscherpte en de scherpte lijkt goed te liggen. Zeker een mooie als eerste foto!!
      comentaar?? euh, wat je zelf al zei
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
        mooie prent, mooie onscherpte en de scherpte lijkt goed te liggen. Zeker een mooie als eerste foto!!
        comentaar?? euh, wat je zelf al zei
        Ik denk zelf dat de scherpte op het randje ligt.
        De schoudertasriem lijkt scherper dan het gezicht.
        Bij gezichten moet je proberen scherp te stellen op de ogen.
        Van je leuke en vooral mooie vriendin hoef je niet een snelle foto te maken.
        Neem er te tijd voor, ik denk dat ze dat verdient.

BTW: welkom op het forum.
        Gezien deze foto denk ik dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Laat maar komen.
        mvg
        Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Ik denk zelf dat de scherpte op het randje ligt.
          De schoudertasriem lijkt scherper dan het gezicht.
          Bij gezichten moet je proberen scherp te stellen op de ogen.
          'k denk dat de scherpte wel goed ligt, maar het embleem op de schoudertas trekt gewoon véél teveel aandacht vanwege het hoge contrast... weg-shoppen die handel dus
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Bedankt voor de reacties.

De reden waarom dit een snelle foto was, is omdat we op onze rit stonden te wachten. Normaal neem ik wat meer tijd ervoor en zeker voor haar.

De scherpte ligt inderdaad iets naar voren. Zelf vind ik hem scherp genoeg om mooi te vinden, maar het kon beter. Het scherpte punt ligt net een paar cm voor haar ogen en ligt ongeveer bij haar sjawl.

Bedankt voor de feedback!
            Canon 30D + Canon EF 50mm f1.8 + Canon EF 22-55mm f4-5.6 USM + Manfrotto 785B + Extreme CFII 4GB + WhiBal card pocket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels1306 Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties.

De reden waarom dit een snelle foto was, is omdat we op onze rit stonden te wachten. Normaal neem ik wat meer tijd ervoor en zeker voor haar.

De scherpte ligt inderdaad iets naar voren. Zelf vind ik hem scherp genoeg om mooi te vinden, maar het kon beter. Het scherpte punt ligt net een paar cm voor haar ogen en ligt ongeveer bij haar sjawl.
              Bedankt voor de feedback!

Heel juist.

Voordat ik iets schrijf, moet ik het zelf zeker weten.
              Had daarom al een uitvergroting gemaakt om het te controleren.

mvg
              Antoine
              Last edited by antoine200; 30 januari 2009, 16:40.

Comment

Een mooie eerste. Welkom op BD!

Je diafragma misschien net iets kleiner zetten. Een objectief presteert altijd iets beter als je het diafragma niet volledig open zet, en daarnaast ben je er ook zeker van dat je model volledig scherp zal zijn.
                Maar qua belichting (op het gezicht na), compositie en dergelijke zit de foto helemaal goed.
                Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

ik volg mijn voorgangers, zeker niet slecht gedaan
                  mijn minpunt is de achtergrond, is te druk en eist iets teveel aandacht
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                    ik volg mijn voorgangers, zeker niet slecht gedaan
                    mijn minpunt is de achtergrond, is te druk en eist iets teveel aandacht
                    mee eens en dan vooral die fietsbellen?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooie bokeh geeft die lens

Comment

Ja die achtergrond is druk. Ik heb nog expres noise ninja te heftig eroverheen laten gaan en met een mask het alleen op de achtergrond toegepast. Daardoor werd het al wel iets rustiger, maar wel weer een raar smooth effect waar ik niet van wist of het wat was. Het blijft wel een drukke achtergrond. Alleen wat bedoel je met fietsbellen? Die kan ik niet echt onderscheiden op de foto.

Bedankt voor de tip van het diafragma. Ik zet hem al snel open om dit effect te verkrijgen. Ik zal het een proberen met wat minder heftig open diafragma.

En ja, deze lens heeft dat zeker. En wat het mooiste is: deze lens is een van de goedkoopste die er zijn. Gewoon een canon ef 50mm f1.8 mkII. Maar hij bevalt zo goed, dat ik over een tijdje de ef 50mm f1.4 USM ga kopen.

Comment

ken ik jou niet ergens van?
                          van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Nee, ik denk het niet. Ik ken wel een langharig stuk blondine, maar geen spook.

Comment

zal ik me wel vergist hebben
                              van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Working...
                              X