Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• haven

Bij deze mijn 2de bijdrage aan de beginnershoek, graag jullie meningen :-)

Nikon D80 + kitlens 18-55 VR + Nikkor 1.8 50mm(flickr foto's)

Re: haven

Drie mooie plaatjes...
    Uit de eerste blijkt duidelijk dat je sensor aan een poetsbeurt toe is.
    Verder vind ik hem zo ruim wel wat hebben, ook van tint.
    De tweede... ik ben aan 't twijfelen of de buis op de voorgrond in de weg ligt of helpt in de compositie, maar ze is m.i. te prominent aanwezig. Licht zit wel ok.
    Derde is ook goed, maar is daar niet meer mee te doen, met de spiegeling in 't water ? Ik dacht aan portretstand eventueel...

Comment

Ik heb de indruk dat je bij de eerste de maan er ook nog bij op wou, vandaar zoveel lucht. Misschien beter de nadruk leggen op het onderste deel van de foto, nog net iets dichter bij de buizen gaan staan en de maan er niet bij nemen (deze hangt nogal los van de rest van de foto), zo speel je nog meer in op de diepte die je creëert.

Bij de tweede zie ik twee interessante onderwerpen: de buis op de voorgrond en de mooi belichte kranen op de achtergrond. Helaas heb je deze op een minder gelukte manier willen combineren, waardoor geen van beide echt tot zijn recht komt. Beter een van beide als onderwerp kiezen, of toch alleszinds wat meer ruimte tussen beide laten.

De derde is mooi gedaan met de silhouetten van de kranen en de achtergrondkleuren. Maar zoals FestinaLente ook zei, hier kon je misschien wel iets doen met de reflectie in het water.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

drie mooie plaatjes hoor, alleen bij de eerste mag het Maantje er wel af.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou het maantje gewoon naar beneden s(c)hoppen.
          Bij de 2e zou ik een beetje meer naar rechts gaan zodat de kraan niet achter de buis verdwijnt
          3e inderdaad portretstand.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Ik zie niet wat het probleem is met de ruimte bovenaan tot aan de maan op de eerste foto. Ik vind dit net goed, met alle lichtschakeringen die van lichtpolutie overgaan naar het zuivere maanlicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Ik zie niet wat het probleem is met de ruimte bovenaan tot aan de maan op de eerste foto. Ik vind dit net goed, met alle lichtschakeringen die van lichtpolutie overgaan naar het zuivere maanlicht.
              dat was ook de bedoeling van de foto, het grote kleurverschil in de lucht met het kleine maantje in de zuiver blauwe achtergrond. Maar in feite gaat de foto over de haven, ik had toch liever wat meer accent op de pijpleiding gehad, maar blijkbaar gaat iedereen eerst naar de lucht en het maantje kijken :-)

de pijpleiding valt dus niet zo goed op, hoe had ik die meer aanwezig kunnen maken in mijn frame ? Schuiner uit de hoek laten komen ?
              Nikon D80 + kitlens 18-55 VR + Nikkor 1.8 50mm(flickr foto's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                geeft voor mij een betere compo en je hoeft niet te kuizen!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X