twee portretjes
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste foto's met spiegelreflex
Collapse
X
-
-
Re: eerste foto's met spiegelreflex
Zou je ze iets groter kunnen posten (zijde maximum 900 pixels), dan kunnen we iets beter beoordelen.
Normaal ga je voor kinderen door de knieën wanneer je foto's maakt, zodat je vanop hun hoogte kan fotograferen. Toch vind ik dat de tweede foto net door het hoge standpunt wel iets heeft, ziet er heel onschuldig uit.Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800
-
Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht...ziet er heel onschuldig uit.
Het formaat doet vermoeden dat ze met een pocketcamera gemaakt zijn... toch liever wat groter.
Comment
-
-
De scherpte ligt op de juiste plaats bij foto 1. Bij foto 2 denk ik dat erietwat te ver naar onder scherpgesteld is. Scherpstellen, Ontspanner half ingedrukt houden, kadreren en fotograferen.
En... Waarom staat dat flitserke op onze camera ? Juist ja, om te flitsen. De flits heeft haar werk goed gedaan, maar de fotograaf niet...
Ik verduidelijk... Hoewel de tweede foto in de categorie "beteutert kijken" kan tellen, is het meestal aangewezen kinderen op gelijke hoogte te portretteren. Het is geen must, maar 't kind komt er meestal beter uit.
Flitsen en flitsen is 2. Zonder de exif van de foto te kijken, zie ik dat er hier veel te veel stops lichtverschil zitten tussen een foto zonder flash en één met flash.
Als je meer omgeving in de foto wil, en minder hard flitslicht, moet je de sluitertijd zonder flits in de buurt brengen van de sluitertijd met flits. Dit kan door... het diafragma te vergroten (kleiner getal), de sluitertijd te verlengen en de iso waarde omhoog te brengen. Als deze sluitertijden elkaar benaderen gaat het amper opvallen dat er geflitst is. Flitsen in het donker is eigenlijk uit den boze (behalve met studioflitsers). Probeer om een mooie foto te hebben, steeds zoveel mogelijk licht in de omgeving te hebben. Een paar lampjes aan scheelt vaak al een pak.
Mocht dit allemaal latijn zijn... stel gerust uw vragen, maar probeer volgende keer eens in een ietwat lichtere omgeving.Last edited by FestinaLente; 30 januari 2009, 19:51.
Comment
Comment