Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eeste foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eeste foto's

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier op dit forum, dus moet ik nog overal mijn weg vinden.
    Toch wilde ik eens proberen van enkele foto's te posten.

    Laat gerust weten wat jullie er van vinden.



    Canon EOS 400D ; EF-S 18-55 ; Sigma 18 - 200mm F3.5-6.3 DC OS

  • #2
    Re: eeste foto's

    De poes,vind ik wel goed, ogen mooi scherp, alleen zou ik hier bovenaan wat wegknippen er is naar mijn mening iets teveel ruimte. Echt wel een mooie plaat!

    De zeilboot zit wat teveel aan de linkerkant, om die beter te plaatsen, maak je gebruik van de gulden snede. Dat is je foto in 3 verticale en 3 horizontale lijnen verdelen en dan je zeilboot op een van de kruispunten van die lijnen kadreren. Hierdoor wordt je beeld veel sterker. Bij gelegenheid eens uitproberen. Anders ook wel een mooie prent!
    Groetjes Marieke
    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    - Compact Camera Olympus U850SW

    Comment


    • #3
      Re: eeste foto's

      Jammer dat de poes geen oortjes heeft. Volgende keer wat meer geduld tot het diertje zich wat minder angstig voelt.
      Het bootje is zeker niet slecht. De horizon nog een klein tikkeltje rechter zetten!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: eeste foto's

        De poes is mooi, kleuren zijn bijzonder sfeervol. Zoals gezegd jammer van de oortjes, en mss het deken van de poes iets donker of lichter gebruiken? Nu is het exact dezelfde kleur als de pels.
        De boot ligt volgens mij wel op een sterk punt, lijkt me mooie 1/3 verhouding. Hij heeft ruimte genoeg waar hij heen kan. De horizon zou iets uit het centrum mogen.

        Groeten
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

        Comment


        • #5
          Re: eeste foto's

          Deze poes is een "Scottisch Fold", Deze poezen hebben van nature uit naar binnen gekrulde oren. Vandaar dat ze er niet op staan.
          Canon EOS 400D ; EF-S 18-55 ; Sigma 18 - 200mm F3.5-6.3 DC OS

          Comment


          • #6
            Re: eeste foto's

            Beide mooie foto's, zeker voor in de beginnershoek.

            Maar als we toch mogen, paar opmerkingen.
            Foto 1: warme kleur past wel bij deze foto, maar misschien nets iets te warm (teveel rood), witbalans zit niet volledig goed, kan ook persoonlijke smaak zijn
            Foto 2: graag iets meer plaats links, horizon staat lichtjes scheef, probeer ook eens iets meer kleur te brengen (saturatie wat hoger) en eventueel wat meer contrast

            Dit zijn echter maar opmerkingen over details, je foto's zijn echt goed om te beginnen.
            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

            Comment


            • #7
              Re: eeste foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door sirjonascalu Bekijk bericht
              Deze poes is een "Scottisch Fold", Deze poezen hebben van nature uit naar binnen gekrulde oren. Vandaar dat ze er niet op staan.

              Ok ... sorry voor mijn ondeskundige opmerking dan en dank voor de info!
              "Just do it !"

              http://jr52.be/index.html

              Comment


              • #8
                Re: eeste foto's

                Welkom op Belgium Digital.

                Ik vind het twee mooie binnenkomers.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment

                Working...
                X