Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van t hondje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto van t hondje

    hallo ! dit zijn wat foto's van mijn hond ,ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotografie sinds december ( toen heb ik men spiegelreflex gekocht )Dit is trouwens men eerste post op dit forum waarschijnlijk hebben jullie al zeer veel fotos van honden gezien maarja mijn hond laat zich tenminste fotograferen.Ik wil graag beter worden dus kritiek is welkom !
    shutter 1/125
    aperture F5.6
    iso 200
    focal lenght 18 mm

    shutter 1/125
    aperture F5.6
    iso 200
    focal length 18 mm

  • #2
    Re: foto van t hondje

    dag Jerome,

    je kan oa. een hond fotograferen met diverse brandpuntsafstanden ; hier heb je dat gedaan met een 18mm ; dan kan je er moeilijk onderuit dat er nog een aantal zaken opstaan ( die er misschien beter niet opstaan ); vooral in foto 1 is dat volgens mij het geval. Foto 2 is wat dat betreft toch al een stuk beter .

    groeten,

    Comment


    • #3
      Re: foto van t hondje

      je hebt gelijk ik moet idd ook wel eens wat van brandpuntafstand veranderen en er staat idd te veel op de 1e foto en de omgeving is te afleidend maar ik wou niet weer zo een foto maken waar de hond te centraal staat ^^
      bedankt voor de tip rogéke

      Comment


      • #4
        Re: foto van t hondje

        Bij de eerste staat het hondje nu wel niet centraal, maar hij staat toch wel erg in het hoekje gepropt.
        Ook is het meestal beter om wat meer ruimte te laten in de kijkrichting, nu kijkt hij tegen het kader aan.

        Tweede is beter, wel jammer van de wat uitgebrande lucht, beter zou geweest zijn mocht de zon in je rug zitten..
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

        Comment


        • #5
          Re: foto van t hondje

          thx goede tip om ruimte open te laten in de kijk richting ! thx ga ik zeker nog op lettten

          Comment

          Working...
          X