Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Industrie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Industrie

Enkele nachtshots:

/ ?
    No rules. Great shots.
    -

Re: Industrie

Voor mij toch een beetje onderbelicht, door wat meer te belichten krijg je meer detail in de donkere delen in de installatie's. Veelal ook gaat men niet fotograferen als het echt donker is, men zal dit eerder doen vlak na zonsondergang als de hemel diep blauw gekleurd is ipv zwart. In het engels heeft men voor dit moment de term "blue velvet".

Er zijn behoorlijk wat tips te vinden over nachtfotografie hier op het forum.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

beetje bewogen volgens mij, zonder statief genomen?
      zeker bij de tweede opname, had ik door de toegepaste diafragma toch wat meer sterretjeseffect in de verlichting verwacht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

was op statief ..
        het oranje licht is een straatlicht en de witte zijn tl-lampen denk ik ..
        misschien daarom geen stervorming ?
        No rules. Great shots.
        -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
          was op statief ..
          het oranje licht is een straatlicht en de witte zijn tl-lampen denk ik ..
          misschien daarom geen stervorming ?
          of het waaide te hard, maar als je goed kijkt, zit er bij de tweede opname linksonder een lichte stervorming.
          grt,bouk.

Comment

Lees dit draadje eens en de tips op #8
            Dan ga je zeker en beter resultaat krijgen
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

De eerste is misschien een beetje onderbelicht, maar de tweede vind ik best goed (kan nog iets lichter misschien, maar m.i. hoeft het niet). Ik moet dringend een vergrootglas gaan kopen om hier die 900-600 foto's te zien. Ik zie dus geen onscherpte.
              Bij zo'n foto's gebruik ik steeds de bracketingfunctie van mijn toestel, waarbij ik telkens drie foto's maak. Eén op -0,7 ev, 1 op -1,3 ev en 1 op 0 ev. De eerste zit meestal juist, omdat je overwegend duisternis in je foto hebt, maar als je er dan een tikkeltje naast zit, kan je één van de twee andere nemen. 't Is gewoon een veiligheidsmarge die ik inbouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                De eerste is misschien een beetje onderbelicht, maar de tweede vind ik best goed (kan nog iets lichter misschien, maar m.i. hoeft het niet). Ik moet dringend een vergrootglas gaan kopen om hier die 900-600 foto's te zien. Ik zie dus geen onscherpte.
                Bij zo'n foto's gebruik ik steeds de bracketingfunctie van mijn toestel, waarbij ik telkens drie foto's maak. Eén op -0,7 ev, 1 op -1,3 ev en 1 op 0 ev. De eerste zit meestal juist, omdat je overwegend duisternis in je foto hebt, maar als je er dan een tikkeltje naast zit, kan je één van de twee andere nemen. 't Is gewoon een veiligheidsmarge die ik inbouw.
                dit is wel beginnershoek hoor!
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  hmz, bracketing heb ik niet vrees ik op mijn 400D, maar ik ga morgen weer op pad ..
                  maar anders maar eens handmatig proberen

bedankt voor de reacties
                  No rules. Great shots.
                  -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    dit is wel beginnershoek hoor!
                    grt,bouk.
                    Nja... zijn we niet allemaal beginners ? Deze foto's halen toch wel al een redelijk niveau. Ik denk dat Glenn mijn uitleg wel begrepen heeft. De ene beginner is de andere niet. Zal ik het nog even voor je verduidelijken bouk ?
                    Trouwens, hoe ging het gezegde ook al weer... "alle begin is moeilijk", waarom dan makkelijk maken .

Comment

Bij de 2de een heel stuk croppen bovenaan.
                      Dan zou ik het resultaat nog eens willen zien, wrs gaat hij mooier zijn dan.
                      Weerspiegeling vind ik mooi!

Comment

Het zijn naar mijn bescheiden mening twee hele mooie foto's hoor.
                        Prima

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ook volgens mij zijn deze foto's zeer goed. Vooral die weerspiegeling maakt het af.
                          Goed gedaan!

Op de 400D zit er volgens mij wel een "bracketingfunctie".
                          Kijk het maar eens na in de handleiding van uw toestel.
                          Canon EOS 400D ; EF-S 18-55 ; Sigma 18 - 200mm F3.5-6.3 DC OS

Comment

zelf al zit de functie er niet op kan je dit toch simpel handmatig
                            knap gedaan met voorkeur voor 2
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

op verzoek van Jensdh:

Bedankt voor de reacties al
                              Last edited by GlennVerbraeken; 29 januari 2009, 21:49.
                              No rules. Great shots.
                              -

Comment

Working...
                              X