Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ara Araruna

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ara Araruna

Sinds een goeie week heb ik een Nikon D90 gekocht en ben nog lang zoet om alleen nog maar de handleiding te lezen denk ik
    Laat staan deftige foto's te maken alhoewel...
    Mijn eerste plaatje van 1 van mijn Ara.s

Ik heb deze al eens eerder gepost vorige week in de dieren showcase maar kreeg ik geen enkele reactie ..je zal maar beginneling zijn denk ik
    stand op Automatic Iso 800 - 1/60Sec - F/5.6
    Nikon D90 , extra glas , licht en veel goeie moed ..

Re: Ara Araruna

hey, echt showcase materiaal is het nog niet daarom dat je niet zoveel reactie kreeg.
    De foto is niet helemaal scherp en ik merk toch hier en daar wat ruis. Qua compositie had de vogel beter meer links in beeld gestaan zodat er rechts, voor het gezicht, meer ruimte was. Misschien had je hem rechtopstaand kunnen nemen (portret ipv landschap)?
    Verder onderaan rechts stoort de grijze vlek wel wat.
    Ik zie in je exif dat je op 105mm fotografeerd, dan is 1/60s wat traag, beter is 1/125s.
    Je hebt sowieso al een hoge iso dus je kan niet anders doen dan meer licht opzoeken of te flitsen.

Men commentaar is niet slecht bedoeld ofzo maar enkel opbouwend he

Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Niet de beste lichtomstandigheden om een foto te maken, volgens mij heb je er zowat het beste uitgehaald wat mogelijk was. Voor de rest ga ik mee met wat Detlef aanhaalt ivm de compositie. De scherpte en de kleuren zijn wel ok hoor.

Comment

Een ara mag wat kleur hebben

Die ISO "moet" omlaag > minder ruis en minder gevoelig aan onscherpte....
        Last edited by theokus; 28 januari 2009, 03:33.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
          De foto is niet helemaal scherp en ik merk toch hier en daar wat ruis.
          Hmm, daar ben ik het toch niet echt mee eens, foto is scherp genoeg vind ik, de compostitie kon wel wat beter!
          Maar al bij al toch een sterke foto in de beginnershoek

Comment

ik vind em ook scherp genoeg hoor en mooie vogel ^^

Comment

De onscherpte vind je terug in het oranje gedeelte en in de groene vleugel.
              Met een lagere ISO was het al beter geworden maar met een iets hoger F-getal
              was het helemaal goed gekomen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

't Is m.i. een goed belichte foto. Misschien mocht hij iets meer scherptediepte hebben, maar dan denk ik dat je meer afstand moet nemen of een kleiner diafragma kiezen. Wat mij 't meest stoort is dat de vogel te dicht tegen 't rechterkader zit. Ruimte rechts had de foto m.i. toch beter gemaakt. Wat je links overhebt, had rechts moeten zitten m.i..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas9 Bekijk bericht
                  Hmm, daar ben ik het toch niet echt mee eens, foto is scherp genoeg vind ik, de compostitie kon wel wat beter!
                  Maar al bij al toch een sterke foto in de beginnershoek
                  Het oog en het gezicht als ik het zo mag noemen zijn mooi scherp maar als je kijkt in de pluimen zie je erg weinig detail. Dat zie je vooral in de oranje delen zoals theokus zegt.
                  Het groene gedeelte op de kop is ook niet zo zuiver. Maar buiten de commentaar die ik eerder gaf vind ik het een mooie foto hoor
                  Wat een dag, alles in schoonheid
                  Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                    Het oog en het gezicht als ik het zo mag noemen zijn mooi scherp maar als je kijkt in de pluimen zie je erg weinig detail. Dat zie je vooral in de oranje delen zoals theokus zegt.
                    Het groene gedeelte op de kop is ook niet zo zuiver. Maar buiten de commentaar die ik eerder gaf vind ik het een mooie foto hoor
                    Ba ja he
                    ARW zou ook zijn camera moeten bestuderen.
                    Zo'n D90 is toch geen "prulleke" maar ne ferme camera.
                    Ik heb het over de kleurinstellingen..., witbalans.

Een goede foto is afhankelijk van een kleine "ketting":
                    - camera goed afstellen
                    - even fixeren op het onderwerp
                    - en een goed afgesteld scherm (monitor)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

AL bedankt voor de reactie's ....ik ben bezig met alles te proberen en uit te pluizen hoe en wat camera de D90 te bieden heeft dus MAW ik ben nog even zoet hahaha....
                      Kortom we maken er werk van aan de hand vd leerrijke commentaar die ik hier kreeg.

Binnerkort meer.

Groetjes Alain
                      Nikon D90 , extra glas , licht en veel goeie moed ..

Comment

Working...
                      X