Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste "portret" poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste "portret" poging

Hallo, dit is mijn tweede post.
    Ik heb mijn broer gevraagd om even onder de lamp te gaan staan en niet teveel te bewegen
    De foto's zijn gemaakt met een canon D 1000, heb de flits niet gebruikt in dit geval. Ze zijn getrokken op 1/60 met een standaard lens 18-55.

Hoe meer meningen, hoe liever!

Ps: nog een klein vraagje, in de tweede foto zie je een sticker in de lamp, ik heb deze bewust niet weggedaan. Als ik deze wegdeed leek het alsof het niet echt een lamp was. Wat denken jullie, sticker wegdoen of niet?

groeten.
    - A Point Of View -

Re: Eerste "portret" poging

De derde is goed als je de lamp weg cropped.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

De eerste toont m.i. te weinig.
      De twee andere vind ik schitterend gedaan, vooral de tweede. Wat beter kan is m.i. de witbalans. De huid gaat veranderen van oranje naar een natuurlijke kleur, wat m.i. toch wenselijk is. De serene pose met het opkijken naar het licht spreekt me wel aan.
      De eerste, en ook de andere zouden misschien iets meer detail tonen, mocht je een wit of zilver reflectiescherm (of iets wits, of zilverpapier...) op de grond gelegd hebben, of op een tafel voor je (bij de eerste / tweede).
      Last edited by FestinaLente; 26 januari 2009, 07:44. Reden: bijvoeging reflectiescherm

Comment

Originele pogingen, maar 'k zou ook die lamp er afsnijden. Dan heb je met je tweede en je derde mooie portretten.

groeten
        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
          Originele pogingen, maar 'k zou ook die lamp er afsnijden. Dan heb je met je tweede en je derde mooie portretten.

groeten
          Waarom de lamp weg ?

Comment

zonder lamp komt de foto heel wat rustiger over en aangezien het model heel rustig en ontspannen staat zou dit wel passen bij deze foto's... (vind ik :-) )

Comment

Ik vind vooral de derde foto goed Maar ik zou de lamp ook croppen, zo wordt de foto mysterieuzer (vind ik)!

Comment

Waar is het verhaal zonder lamp ? Dan is 't voor mij maar een gewoon plaatje. Ik heb het geprobeerd en eerlijk gezegd, wordt ie er dan voor mij niet beter op. Mja... ik heb soms nogal een aparte smaak .

Comment

Tweede vind ik echt wel verdienstelijk hoor ! Misschien inderdaad opletten voor witbalans, hoewel het hier nog niet uitgesproken oranje vind. Op welk deel van het gezicht werd er scherpgesteld ? Was dat een bewuste keuze ?

Comment

Alvast bedankt voor de verschillende reacties.
                    Ik vind het eerlijk gezegd wel een leuke discussie, een lamp of geen lamp. Toen ik de foto hier had geplaatst had ik er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht om de lamp weg te halen.
                    Het is jullie meer dan toegestaan om er de lamp eens af te halen

Om te antwoorden op de vraag van dgdirk, ik heb op de tweede foto scherp gesteld op de kin ongeveer, je heb daar een mooie overgang tussen donker en licht vond ik.
                    - A Point Of View -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
                      Om te antwoorden op de vraag van dgdirk, ik heb op de tweede foto scherp gesteld op de kin ongeveer, je heb daar een mooie overgang tussen donker en licht vond ik.
                      Normaal stel je bij mensen en dieren altijd scherp op de ogen. Maar dan was de kin misschien niet volledig scherp geweest, en dat valt hier eerder op dan onscherpe ogen denk ik.
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Working...
                      X