Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de opdracht landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de opdracht landschap

    De tweede opdracht bij mijn workshop was een suggestie van diepte te geven in een landschapsfoto... hierbij mij resultaten... ik vind zelf dat de lucht niet mooi is... maar kan ik dit verhelpen of is dit gewoon zo dezer dagen?

    Alvast bedankt voor jullie commentaren!

    foto 1


    foto 2


    foto 3


    Nikon D40
    F/10

  • #2
    Re: 2de opdracht landschap

    hallo,
    wat de diepte in de fotos betreft, ben je daar volgens mij in je opdracht ten volle in geslaagd ; fotos komen een beetje (te) "flets" over , maar de weersomstandigheden
    hebben daar inderdaad deels mee te maken ; misschien ook wat meer kontrast .
    kompositie zit goed, alhoewel ik persoonlijk nu ook niet altijd de horizon in het midden zou plaatsen wat hier ( toevallig of niet ) grotendeels het geval is.

    groeten,

    Comment


    • #3
      Re: 2de opdracht landschap

      Zelfde opmerkingen en misschien nog hetvolgende :
      Bij foto 3 lijkt het alsof de horizon scheef staat, terwijl het bij de andere 2 foto's toch mooi horizontaal ligt. Was dit zo in het landschap ? Indien ja, dan vergeet maar dat ik het gezegd heb.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: 2de opdracht landschap

        Femme

        Als je kan mogen je foto’s wat groter dit helpt ons voor de beoordeling langste zijde 900 pixels .

        Vraagje : maakte je gebruik van een statief ?

        Je iso waarde mag gerust wat lager 100 of 200

        Foto 1 is voor mij de beste lucht is oké mooi compo
        Foto 2 daar is je lucht uitgebrand en flets
        Foto 3 staat schuin en je lucht is beter maar het blijft een gevecht met de zon onder de wolken

        Ik zou op statief proberen om eens onder te belichten en als je echt tijd hebt probeer op nieuw en op nieuw dit komt zeker in orde

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: 2de opdracht landschap

          kvind de eerst kwa compo mooi ! ^^

          Comment


          • #6
            Re: 2de opdracht landschap

            Ik vind dit heel interessant . Zelf volg ik ook een fotografiecursus en het is interessant te zien hoe interpretatie van diepte en landschap verschillend kan zijn.
            Persoonlijk vind ik de 3de de beste, jammer van de scheve horizon. De tweede vind ik persoonlijk ook helemaal geen diepte geven en zou in de cursus die ik volg ook niet voor diepte 'aanvaard' worden. Uit de vele foto's die ik ondertussen heb gezien en via de cursus heb ik geleerd dat een kronkel vaak de diepte doorbreekt. Dit is ook het gevoel die ik krijg in je tweede foto.
            Landschapsfoto's vind ik zelf echt niet eenvoudig.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: 2de opdracht landschap

              Hartelijk dank voor jullie reacties.. ik leer hier veel meer dan in de (wel hele korte) workshop

              Het moeilijkste vind ik het leren 'kijken'. Dacht dat ik zo goed op alles gelet had maar nu blijkt dat de horizon in het midden staat en nee, niet met opzet.

              Morgen heb ik een dagje verlof ... mss ga ik dan wel in de aanslag met statief.. (zonder hond deze keer want hij vond niet beter in het water te springen )

              Groetjes & hartelijk dank!
              Betty

              Comment


              • #8
                Re: 2de opdracht landschap

                denk toch, dat om meer diepte in je opnamen te krijgen, je iets op de voorgrond moet tonen, dat mis ik hier bij alle drie de opnamen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 2de opdracht landschap

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  denk toch, dat om meer diepte in je opnamen te krijgen, je iets op de voorgrond moet tonen, dat mis ik hier bij alle drie de opnamen.
                  grt,bouk.
                  Mee eens bouk
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment

                  Working...
                  X