Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winter...

Mijn eerste winterfoto....

Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Re: Winter...

wat is er met je lucht gebeurd? Hij staat vol met vierkantjes. Die witte rijm contrasteert ook niet echt met de lucht, je had deze mss beter op een ander tijdstip van de dag genomen. De vogel vind ik een goeie toevoeging op de foto, die takken rechts dan weer niet.

Groeten
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
      wat is er met je lucht gebeurd? Hij staat vol met vierkantjes. Die witte rijm contrasteert ook niet echt met de lucht, je had deze mss beter op een ander tijdstip van de dag genomen. De vogel vind ik een goeie toevoeging op de foto, die takken rechts dan weer niet.

Groeten
      ik volg volledig.

als de vierkantjes er bewust in gezet zijn, zou ik ze er terug uitgooien, anders moet je eens kijken wat er mis is met je software. Ook beetje jammer dat er "redelijk veel hemel op de foto staat die niet zo veel toevoegt", ik had misschien liever wat grond gezien.
      Misschien kan het ook een mini tikje warmere witbalans gebruiken (kan ook aan mijn scherm hier liggen)
      Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

toktok en muis, bedankt voor jullie opmerkingen!

Kmoet eerlijk zeggen dat die foto getrokken is door een raam, twas wa koud buiten ... Vandaar dus die blokjes...
        Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht

Kmoet eerlijk zeggen dat die foto getrokken is door een raam, twas wa koud buiten ... Vandaar dus die blokjes...
          Je kan het zo gek niet bedenken
          Greetz, KAriboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

een raam met blokjesglas dus.

Comment

download een recentere versie van bdsizer, dan heb je het probleem met de achtergrond niet
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Als je bij BDsizer het soort resizing veranderd gaan de blokjes weg.

Ik weet niet hoe je nu de instelling hebt staan maar als je de drie keuzes eens afloopt zit er wel een instelling tussen waarbij je de blokjes niet krijgt.

De drie mogelijkheden zijn
                1. Smart
                2. Lanczos 3
                3. B-Spline

waarbij Lanczos3 de betere methode is voor dit soort foto's maar door omstandigheden kun je wel eens een andere nodig hebben. Gewoon proberen en naar het resultaat kijken.
                Groetjes
                ----JO

Comment

Klopt, ik heb inderdaad de Smart functie gebruikt!

Comment

Tenzij 't een raam is met van dat met ijzervlecht versterkt glas denk ik dat het eerder een een te hevige verscherping binnen BDSizer is...
                    'k Ziehierover op't forum wel meer opmerkingen.

Baai de wei : zwarte vogel (kraai ?) wegshoppen en watermark in BDSizer deselecteren als ge het mij vraagt.
                    Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Helaba, waar kan ik de nieuwste versie van BDsizer vinden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
                        Tenzij 't een raam is met van dat met ijzervlecht versterkt glas denk ik dat het eerder een een te hevige verscherping binnen BDSizer is...
                        'k Ziehierover op't forum wel meer opmerkingen.

Baai de wei : zwarte vogel (kraai ?) wegshoppen en watermark in BDSizer deselecteren als ge het mij vraagt.

Die blokjes hebben totaal niks te maken met het verscherpen.

Het ligt gewoon aan het soort resizing dat men gebruikt.
                        Groetjes
                        ----JO

Comment

Helaba, waar kan ik de nieuwste versie van BDsizer vinden?
                          Vraagje aan "Mr Google".......http://forum.belgiumdigital.com/f21/...eta-80220.html
                          Graag gedaan
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                          X