Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
wat is er met je lucht gebeurd? Hij staat vol met vierkantjes. Die witte rijm contrasteert ook niet echt met de lucht, je had deze mss beter op een ander tijdstip van de dag genomen. De vogel vind ik een goeie toevoeging op de foto, die takken rechts dan weer niet.
wat is er met je lucht gebeurd? Hij staat vol met vierkantjes. Die witte rijm contrasteert ook niet echt met de lucht, je had deze mss beter op een ander tijdstip van de dag genomen. De vogel vind ik een goeie toevoeging op de foto, die takken rechts dan weer niet.
Groeten
ik volg volledig.
als de vierkantjes er bewust in gezet zijn, zou ik ze er terug uitgooien, anders moet je eens kijken wat er mis is met je software. Ook beetje jammer dat er "redelijk veel hemel op de foto staat die niet zo veel toevoegt", ik had misschien liever wat grond gezien.
Misschien kan het ook een mini tikje warmere witbalans gebruiken (kan ook aan mijn scherm hier liggen)
Oorspronkelijk geplaatst door Joris BertelsBekijk bericht
toktok en muis, bedankt voor jullie opmerkingen!
Kmoet eerlijk zeggen dat die foto getrokken is door een raam, twas wa koud buiten ... Vandaar dus die blokjes...
Je kan het zo gek niet bedenken
Greetz, KAriboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Als je bij BDsizer het soort resizing veranderd gaan de blokjes weg.
Ik weet niet hoe je nu de instelling hebt staan maar als je de drie keuzes eens afloopt zit er wel een instelling tussen waarbij je de blokjes niet krijgt.
De drie mogelijkheden zijn
Smart
Lanczos 3
B-Spline
waarbij Lanczos3 de betere methode is voor dit soort foto's maar door omstandigheden kun je wel eens een andere nodig hebben. Gewoon proberen en naar het resultaat kijken.
Oorspronkelijk geplaatst door Joris BertelsBekijk bericht
toktok en muis, bedankt voor jullie opmerkingen!
Kmoet eerlijk zeggen dat die foto getrokken is door een raam, twas wa koud buiten ... Vandaar dus die blokjes...
Tenzij 't een raam is met van dat met ijzervlecht versterkt glas denk ik dat het eerder een een te hevige verscherping binnen BDSizer is...
'k Ziehierover op't forum wel meer opmerkingen.
Baai de wei : zwarte vogel (kraai ?) wegshoppen en watermark in BDSizer deselecteren als ge het mij vraagt.
Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.
Tenzij 't een raam is met van dat met ijzervlecht versterkt glas denk ik dat het eerder een een te hevige verscherping binnen BDSizer is...
'k Ziehierover op't forum wel meer opmerkingen.
Baai de wei : zwarte vogel (kraai ?) wegshoppen en watermark in BDSizer deselecteren als ge het mij vraagt.
Die blokjes hebben totaal niks te maken met het verscherpen.
Het ligt gewoon aan het soort resizing dat men gebruikt.
Comment