Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Streets of Andalucia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Streets of Andalucia

Echt tof om te leren van reacties van meer ervaren fotografen...
    de volgende reeks werd vorig jaar getrokken in Andalousie...graag feedback over cadrage, licht, focus...

foto 1

foto 2

foto 3

Re: Streets of Andalucia

Het eerste dat me opvalt: de witbalans. Ik kom er nog al eens dus ik weet bijna zeker dat de huizen in de eerste twee foto's net zo wit zijn als die in de derde. Dus moet je dat nog even corrigeren.

Het wordt ook eens tijd dat je je sensor schoonmaakt. Zie de lucht in de eerste foto!

Verder zijn ze wat rommelig, he. Het is niet precies duidelijk wat je onderwerp nu is.

Comment

Wat is het onderwerp bij de tweede, is het de stoel, is het de kruiwagen? Ik had me geconcentreerd op de stoel, samen met de bloemen en planten en de deur had dat mss wel iets kunnen geven. Al ken ik natuurlijk de situatie ter plaatse niet volledig. Probeer niet te veel in beeld te nemen, kijk ook naar details.
      Die grote witte vlek in de derde eist alle aandacht, had er een interessante schaduw in gezeten dan had je ze er kunnen in laten, maar nu niet.
      Je eerste is nog de beste, al mis hier toch ook een aandachtspunt.

En je moet echt wel zeer dringend iets doen aan die vlekjes, je foto's lijken beschoten door een mitrailleur.

Flickr

Comment

sorry hoor, maar het zijn doorsnee toeristenplaatjes.
        Om er iets meer fotografische spanning in te leggen, meer spelen met andere standpunten (op de grond gaan liggen bijvoorbeeld), meer spelen met het licht (bijvoorbeeld tegenlicht), meer nadenken over onderwerp en compositie.
        succes.

Comment

Working...
        X