Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuw in macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sneeuw in macro

Hallo,

Ik ben mijn nieuwe camera aan het uittesten, een Nikon D60.
    Vorige week dinsdag was het ideaal weer: sneeuw, ijs, heldere hemel en heeeeel koud.
    Ik dan naar het stadspark van Aalst, waarvan ik deze foto toch wel te doen vond.

Graag had ik hierover jullie bevindingen vernomen.

Met vriendelijke groet,
    Eki

- Camera Model: Nikon D60
    - Lens:
    - Sluitertijd: 1/320
    - Diafragma: f/8
    - ISO: 100
    - Belichtingscompensatie: 0-stap
    - Brandpuntsafstand: 55mm
    - Max lensopening: 5
    - Meetmodus: Patroon
    - 35 mm brandpuntsafstand: 82
    - Contrast: normaal
    - Witbalans: automatisch
    - Digitale zoom: 1
    - Resolutie: 300 dpi
    - Bitdiepte: 24
    - EXIF: 0221 (wat is dit eigenlijk?)

Re: sneeuw in macro

Heldere foto met levendige kleuren en mooie bokeh. Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je scherpte net een tikje voor het onderwerp zit.
    Post gerust wat groter (max 900 pixels langste zijde). Ik vind dit een zeer mooie binnenkomer!

Grtz,
    Palladio

ps: van exif hoef je niet steeds die hele boterham mee te geven hoor; sluitertijd, diafragma, brandpuntsafstand en ISO zijn zeker het meest relevant.
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Weinig toe te voegen hier, mooi beeld, heb zelfde gevoel over scherptepunt, probeer de foto iets groter hier om beter te kunnen beoordelen (800px mag hier geloof ik).

Misschien je onderwerp (sneeuw hier) niet pal in het midden zetten. Basis regeltje zo'n beetje, maja soms moet men ne keer tegen de schenen van de regeltjes schoppen eh
      Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

Hallo,

Bedankt voor de tips; heb foto wat groter gemaakt en layout wat aangepast.
        Ik merk wel dat ik bij het opzetten naar jpg wel wat detail verlies, maar daar zal weinig aan te doen zijn vrees ik...

[MOD]
        De foto is te groot en daarom heb ik hem achter een linkje geplaatst.
        De max. toegestane afmetingen zijn max. 900pixels aan de langste zijde en max. 400KB groot (250KB aanbevolen) .
        Een goed programma om foto's te verkleinen is BD-sizer
        Hoe BD-sizer werkt zie je hier: klik
        Je kan de foto terugplaatsen ipv je oorspronkelijke foto in het startbericht dmv de knop 'aanpassen'.
        Last edited by Ticor; 15 januari 2009, 23:53. Reden: foto te groot

Comment

Woops! Da's dan weer een pak te groot! 900 pixels maximum voor de langste zijde...
          Anyway, nu ik het zo in 't groot zie merk ik dat mijn vrees gegrond is. Het scherptepunt zit te veel naar voren, waardoor enkel dat knotje 100% scherp is.
          Die zeer beperkte focus diepte is één van de dingen die moeilijk te regelen zijn bij macro. Oefenen, oefenen oefenen tot je 't helemaal beheerst!

Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

De vlammend blauwe lucht vind ik niet zo mooi.

Comment

de blauwe lucht in combinatie met dat toefje geel vind ik juist wel goed....

Comment

Working...
              X