Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eendjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eendjes

Hierbij enkele foto's van afgelopen weekend.
    Graag jullie comment hierop.

Last edited by Davet; 15 januari 2009, 08:49.

Re: Eendjes

Foto 1 is te druk, hier haal je niet echt een onderwerp uit.
    Bij foto 2 zit de zwaan wat te krap in het kader. Beetje meer ruimte laten rond het onderwerp is aangenamer om te bekijken. Foto 3 is wat dat betreft beter.
    Bij alledrie zijn de kleuren te flets - komt door het witte van de sneeuw, dat kan je wat ophalen in een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop. Onder deze omstandigheden best spotmeting gebruiken op het onderwerp.
    En nog een tip: al deze foto's zijn van bovenaf gemaakt. Volgende keer meer door de knieën gaan om op dezelfde hoogte te komen van het onderwerp.

Comment

Ik had idd de eerste misschien gecropt om die ene eend alleen in beeld te krijgen.
      Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

Comment

Je fotografeert de eenden een beetje uit de hoogte : dit camerastandpunt is het saaiste en meest gebruikte (omdat de fotograaf zich dan niet moet bukken ).

Eén van de belangrijke zaken bij het fotograferen is nadenken over hoe je het onderwerp aantrekkelijk in beeld brengt. Probeer eens andere opnamestandpunten te bedenken die de eenden boeiender en mooier in beeld brengen.
        Een mogelijke (en belangrijke) opnameregel is de volgende : fotografeer op ooghoogte van je onderwerp, zo komt het onderwerp respectvol in beeld. Het leuke aan creatieve fotografie is dat deze hoofdregel echter perfect met de voeten kan getreden worden. Varieer, zoek en leer.
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

het feit dat ik uit de hoogte fotografeer is omdat ik namenlijk over een brug stond die over de vijver liep. Dus een lager standpunt nemen ging echter niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davet Bekijk bericht
            het feit dat ik uit de hoogte fotografeer is omdat ik namenlijk over een brug stond die over de vijver liep. Dus een lager standpunt nemen ging echter niet.
            Dat is dan jammer - meestal levert dit standpunt weinig interessante beelden...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

kariboe schreef:
              Eén van de belangrijke zaken bij het fotograferen is nadenken over hoe je het onderwerp aantrekkelijk in beeld brengt. Probeer eens andere opnamestandpunten te bedenken die de eenden boeiender en mooier in beeld brengen.
              Een mogelijke (en belangrijke) opnameregel is de volgende : fotografeer op ooghoogte van je onderwerp, zo komt het onderwerp respectvol in beeld. Het leuke aan creatieve fotografie is dat deze hoofdregel echter perfect met de voeten kan getreden worden. Varieer, zoek en leer.

dank je voor de tip
              zal die ook onthouden

groetjes caro

Comment

Working...
              X